Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] POMOCY - z 5w40 na 5w30 czy 10w40 może ?

Olej do Cari 1.8 GDI'99 po lifcie przy 240k.km i 5w40, je go ok 1l/3k.km
5w40 - zostawić ? M1
6%
 6%  [ 1 ]
5w30 - zmienić na to ? Castrol
12%
 12%  [ 2 ]
10w40 - a może to ?
43%
 43%  [ 7 ]
zrobić coś przy silniku
37%
 37%  [ 6 ]
Głosowań: 16
Wszystkich Głosów: 16

Autor Wiadomość
tomekbe 
Nowy Forumowicz
Tomash

Auto: Cari 1.8 GDI 99' po lifcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: WaWa
Wysłany: 04-10-2010, 13:32   [Cari 1.8 GDI] POMOCY - z 5w40 na 5w30 czy 10w40 może ?

Witam i proszę o pomoc w sprawie przeglądu przed zimowego..

Czeka mnie wymiana oleju (obecnie)Mobil 1 5w40 przy spalaniu oleju ok, 1 litr na 3tys km przy ok 240tys. km (to ile wciągnie oleju wydaje się być zależne od agresywniejszego trybu jazdy ale niżej 1l/3k km nie zszedłem jeszcze nawet jeżdżąc jak taksówkarz - chciałem wtedy sprawdzić minimalne spalanie w cyklu mieszanym 50/50.. i na baku przejeżdżam jakieś 650-700km.

A teraz do meritum - przy okazji wymiany przed-zimowej zastanawiam się nad sensownością zmiany oleju na inny (może go nie będzie tak zżerać oleju i parametry jezdne się poprawią oraz ogólna żywotność silnika).
Chcę zając się wymianą oleju, filtru oleju, filtru powietrza i boryga dziś lub jutro (mam możliwość zrobić to taniej, a że jestem obecnie bezrobotny..).
Naturalnie nie chcę zdać się całkowicie na specjalistów, którzy być może pierwszy raz na oczy widzą GDI.. zobaczę jak będzie gdy już pojadę na wymianę.. wobec czego piszę tu po przeczytaniu xx postów na temat oleju do GDI.

Proszę o skierowanie mnie na właściwe tory bo już mam mętlik w głowie.. poprzedni właściciel mówił o 5w40 i taki lałem przez 20k km i dolewałem.. natomiast czytam bardzo dużo pochlebnych opinii, że najprawdopodobniej najlepszy jest 5w30 jak również czytałem, że 10w40 jest bardzo dobry do tych silników.. o 5w50 też się naczytałem do świeżych silników.. ale w zasadzie po kolei każda z tych informacji w końcu zostawała stawiana pod znakiem zapytania (teoretycznie 5w30 najlepiej był broniony) więc w sumie - prawie nic nie wiem.

Czy zmiana z mobil 1 5w40 na np: castrol 5w30 będzie dobrym krokiem i poprostu przestać o tym myśleć i cierpliwie uzupełniać braki czy może to zła taktyka i powinienem coś wymienić/naprawić w silniku w takiej opcji i trzymać się 5w40 ? Innych opcji boję się wymieniać ale potrzebuję pomocy i liczę na was mocno :)

Jeszcze pytanie czy płukać/czyścić jakoś silnik przed wymianą oleju ? a jeśli tak to czym/jak konkretnie ?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc bo jak pisałem - nie wiem już sam od nadmiaru czytania..dodatkowo każdą opcje zaraz ktoś obala, co wcale mi nie pomaga.
_________________
Pozdrawiam serdecznie,
Tomash
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 04-10-2010, 14:17   

Krótko ode mnie:
-zlikwiduj wyciek (dolewanie oleju czy jego zagęszczanie to nie sposób na poprawę)
-wypłucz silnik (umyty silnik lepiej pracuje i zachowuje)
-zalej olejem takim jak zaleca firma w instrukcji (o ile nie mylę się 4W40)

-CIESZ SIĘ Z JAZDY :)
 
 
 
tomekbe 
Nowy Forumowicz
Tomash

Auto: Cari 1.8 GDI 99' po lifcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: WaWa
Wysłany: 04-10-2010, 16:44   

Radowan napisał/a:
Krótko ode mnie:
-zlikwiduj wyciek (dolewanie oleju czy jego zagęszczanie to nie sposób na poprawę)


możesz konkretniej - jak nigdzie nie cieknie to jak mam zliwidować wyciek ?

Radowan napisał/a:

-wypłucz silnik (umyty silnik lepiej pracuje i zachowuje)


Czym i jak ?

Radowan napisał/a:

-zalej olejem takim jak zaleca firma w instrukcji (o ile nie mylę się 4W40)


przy 240000 km to się lekko zmienia, prawda ?

Radowan napisał/a:

-CIESZ SIĘ Z JAZDY :)


Taki mam plan..tylko potrzebuje konkretów :) dzięki
_________________
Pozdrawiam serdecznie,
Tomash
 
 
ciniak 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 05-10-2010, 23:09   

tomekbe Raczej bez ingerencji w głowicę się nie obejdzie (gumki zaworów, prowadnice) Warto też sprawdzić ciśnienie na cylindrach, możliwe, że pierścienie mają już dosyć.
Co do oleju to bez większych rozterek możesz zalać półsyntetyk klasy 5W40, 10W40, 10W30 zawsze to parę groszy zaoszczędzonych przy takim zużyciu smarowidła. Zaznaczam jednak, że sama wymiana oleju nie jest rozwiązaniem Twojego problemu. Jako ciekawostkę mogę dodać, że z mojego doświadczenia z różnymi olejami w różnych autach mobila zawsze ubywało najwięcej.
 
 
gitarr 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,9TD 1999r Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 70
Skąd: S-dz
Wysłany: 06-10-2010, 13:27   

Z tego co pamietam do silnika GDI nie powinno sie lac oleju mineralnego - twoj blad. Powinno sie jezdzic na polsyntetyku. Natomiast jezeli silnik byl juz zalany mineralnym nie powinno sie go smieniac na lepszy (syntetyk, czy polsyntetyk), ale wybor nalezy do ciebie. Moim zdaniem po takiej zmianie silnik bedzie brał jeszcze wiecej oleju.
Wiec tak jak radzi poprzednik sprawdz (wymien) sobie uszczelniacze zaworów. Co do pierscieni na tłokach jezeli kompresja jest dobra to powinny być OK.

Powodzenia.
_________________
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r.
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r. automat
Mitsubishi Carisma 1,8GDI 2001r.
Mitsubishi Carisma 1,9TD 1999r. - obecnie
Mitsubishi Colt GLi 1,3 1996r. - obecnie
Mitsubishi Space Star 1,3 1998r. - obecnie
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 06-10-2010, 14:18   

Cytat:
Natomiast jezeli silnik byl juz zalany mineralnym nie powinno sie go smieniac na lepszy (syntetyk, czy polsyntetyk), ale wybor nalezy do ciebie.


Wybacz, ale to bzdura powtarzana wielokrotnie przez wielu mechaników.
W czym ma olej do wycieków z komory silnika wspólnego?
"Uszczelnianie" silnika gęstszym olejem nie zlikwiduje wycieku a wbrew pozorom jeszcze sprawę pogarsza.
Ponieważ pogarsza się sprawność smarowania zimnym olejem, większe opory w przewodach i pompie. To wszystko powoduje jeszcze większe "branie" oleju.
Według tej techniki ostatnim etapem jest nasypanie trocin do oleju albo zastąpienie go smarem.

Czy zamiast tego nie lepiej pomyśleć nad wlaniem jak najlepszego oleju (dedykowanego lub zalecanego przez producenta) i pozbycie się nieszczelności?

Wiele razy podkreślałem i doradzałem, że silnik zalewa się takim olejem jak przewidział producent. We wszystkich przypadkach zmiana wyszła na lepsze.
Ja sam przeszedłem z półsyntetyka na fulla i nie żałuję.
Zrobiłem to dwuetapowo, ale opłacało się.
Tak samo moi koledzy, którzy zaufali (nie powiem, że bez obawy) i nie żałują. A jedynym dodatkiem do oleju było wlanie ceramizera (nie żadnego EngineDoctora czy czegoś podobnego) o którym to też już był temat i to również pomogło.

Taniej jest zapobiegać jak leczyć...
Polecam przewałkować forum i znaleźć odpowiednie tematy, bo było to poruszane juz kilkakrotnie...
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2010, 19:26   

gitarr napisał/a:
Natomiast jezeli silnik byl juz zalany mineralnym nie powinno sie go smieniac na lepszy
Czemu?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-10-2010, 20:37   

Jak kupiłem auto to nie wiedziałem co było ale była karteczka Castrol 10w40 więc taki wlałem no i się zaczeła orkiestra z zaworami więc poczytałem trochę forum i nietylko i zdecydowałem się na płukanie silnika oraz zalanie Motula 8100 X-CESS 5w40.
Jak narazie jestem zadowolony.
Już kilka razy na forum pisałem że nic się nie może stać po zmianie z gorszego oleju na lepszy bo to by było nie logiczne. Jeśli nawet olej jest gęstrzy w temperaturze otoczenia to podczas normalnej pracy silnika już tak nie jest oraz oleje mineralne czy półsyntetyczne a szczególnie sprzedawane w Polsce, szybciej tracą swoje parametry niż oleje syntetyczne.
Więc po co lać gorsze jeśli są owiele lepsze i niewiele droższe.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2010, 22:08   

plecho1, nie każdy to rozumie.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
ciniak 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 06-10-2010, 23:45   

plecho1 czy sądzisz, że ten castrol 10W40 to był syntetyk? We wszystkich rachunkach serwisowych mojej cari pisało tylko 10W40 więc myślałem że to półsyntetyk i tylko takie teraz zalewam. Fakt, że od razu po pierwszej mojej zmianie oleju zaworki zagrały i już nie przestały do dnia dzisiejszego, ale z drugiej strony nie wiem czy nie był dolewany jakiś motodoktor, bo tak zaszlamionego silnika jeszcze nie widziałem.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-10-2010, 07:07   

To była naklejka naklejona przez właściciela i raczej to nie był syntetyk ale olei z zachodu nie można porównywać z tym co jest u nas bo oleje są rozlewane w kraju w którym są sprzedawane dlatego zdecydowałem się na motula. Znajomy w Holandii do dwóch BMW leje castrola i sobie chwali ale o tych u nas już się sporo naczytałem. Tego Motula to on trochę mi doradził bo kiedyś jeździł wyczynowo motocrossem i używał właśnie Motula.
A ten szlam może pochodzić też z oleju, czytałem że właśnie z castrola 10w40 wytrąca się jego bardzo dużo. Poczytaj trochę o specyfikacji olejów i sam coś dobierz a tego co pisze producent nie ma się co sztywno trzymać bo to często minimum jakie należy stosować aby nie stracić gwarancji i aby w czasie jej trwania nic się nie stało z autem. A z tym ubywaniem oleju to raczej uszczelniacze zaworów już się skończyłu. Jeśli auto nie było przegrzane to pierścienie bym wykluczył. Ojciec w astrze ma przejechane prawie 300tys, olej trochę ucieka przy pokrywie zaworów i w sumie na 10tys km dolewa max 1l.
 
 
byczeks
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2010, 17:52   

Ja u siebie od początku (od dnia zakupu) leję Castrol Edge 5W30. Pierwszy raz po zakupie auta lałem w ciemno nie wiedząc jaki olej był lany za granicą, bez żadnego płukania, bez niczego. Przez pierwsze dwie wymiany dolałem ok. 1L pomiędzy wymianami. Obecnie jestem przed trzecią wymianą. Od drugiej wymiany przejechałem bodajże ok. 7000 km i oleju nic nie ubyło. Samochód przestał brać olej. Do silnika nigdy nie używałem żadnych specyfików typu "ceramizer" czy inne tego typu ścierwo. Jestem bardzo zadowolony z wyboru oleju. Na pewno misiek niebawem dostanie ten sam olej.
 
 
ciniak 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 07-10-2010, 22:31   

plecho1 Teraz mam kupionego valvo maxlife za parę miesięcy okaże się czy mniej bierze. Motula znam również z motocrossu i do dzisiaj używam ich specyfików przy moto, ale muszę przyznać że razem z wysoką jakością w parze idzie wysoka cena.

byczeks Ty szczęściarzu :D
 
 
pszylepek 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 22
Skąd: Radawie
Wysłany: 08-10-2010, 08:49   

Ja swoją Cari kypiłem z przebiegiem 236 000 km. Nie wiedzialem jaki olej jest zalany, więc wlałem półsyntetyk Shella. Do wymiany (10 tys. km) ubyło oleju od max do min. Wycieków nie było. Zaryzykowałem i wlałem mu Mobila 5w50. Efekt ? teraz mam ponad 250 000 tys. (czyli niemal 5 tys. po wymianie) i oleju jakoś nie chce ubyć. A do tego i praca silnika jakby lepsza...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-10-2010, 12:04   

Ja za 5l tego motula razem z przesyłką zapłaciłem około 180zł. Nie jest to mało ale taki wydatek raz na rok to nie tragedia. Mobil 5w50 też jest dobrym olejem ale korci mnie jeszcze olej o specyfikacji 10w60 ale nie wiem czy już nie przesadzam bo sportowo nie jeżdżę i silnik takich temperatur też raczej nie osiąga :)
Motul jak narazie się sprawdza więc jeszcze zobaczę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.