Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E57A 2.0D] Wysoka temperatura. Proszę o pomoc!!!
Autor Wiadomość
Nycunio 
Nowy Forumowicz

Auto: Galancik 93'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 7
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 04-03-2009, 00:57   [E57A 2.0D] Wysoka temperatura. Proszę o pomoc!!!

Witam!
w moim galu 2,0 td z 1993 w zawrotnym tempie rośnie tmperatura. Po przejechaniu ok 2, 3 kilometrów wskakuje na czerwone pole i nawet dalej. 2 miesiace temu wymieniałem uszczelke pod głowicą. przez pewien czas było ok. Ale problem zaczął się znów. Po przejchaniu owych 3 km zatrzymałem gala. odkręciłem korek i poszła para. Co mnie dziwi w zbiorniczku wyrównawczym płyn jest zimny. Wiatraki raz sie załaczają, a raz nie. Rozumiem gdyby stał w korku to wiatraki mogły by się załaczać, ale przy jeździe 80-90 km/h to raczej nie powinny sie załaczać. Chłodnica jest w kiepskim stanie (brak dużej ilości radiatorów), lecz chyba nie przecieka, bo tak to pobierała by płyn ze zbiorniczka i nie zaobserwowałem wycieków w garażu. Czy jest to wina termostatu, pompy wody, zasyfionej chłodnicy? Auto stoi, bo obawiam sie kolejnego wydmuchnięcia usczelki, lub pękniecia głowicy. Proszę pilnie o pomoc i za odpowiedzi z góry dziekuje. Zmartwiony Piotrek :(
_________________
-Przekroczył pan linię ciągłą!
-Panie Władzo linia to nie mur.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-03-2009, 08:36   

A jaka uszczelka pod głowicą została założona ?
Bo wygląda na to, że znowu wydmuchało Ci uszczelkę pod głowicą.
A gdzie stoisz tym Galem ? Może bym podskoczył rzucić okiem ;) Możesz na PW napisać.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-03-2009, 11:06   

Na 99% uszczelka. Wywala Ci zimny płyn, a miejscowo dochodzi do przegrzewania płynu. Kto Ci robił tą uszczelkę? Możesz zareklamować? Sprawdzali Ci głowicę? Robili jakieś inne zabiegi?
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 04-03-2009, 15:59   

ja bym jeszcze zerknął na termostat (może nie puszczać na pełen obieg) i czujnik załanczania wiatraków
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-03-2009, 16:10   

No w tym przypadku to nie ma co nawet dywagować. Nawet jakby termostat się nie otworzył to przy tych temperaturach potrzebowałby dużo więcej żeby się zagrzać do czerwonego pola aniżeli 3km. Sam mam podobnego diesla i wiem jak jest. Na odłączonym wiatraku kiedyś jechałem to dopiero po 15 min stania w korku temp przeszła powyżej normal o 3 mm. Zresztą jakby się zagrzał cały płyn to ten w zbiorniczku byłby conajmniej ciepły. A tu raczej wyrzuca go ciśnienie z cylindrów a nie ciśnienie wynikające z rozszerzalności płynu.... Zreszta odpal zimnego przygazuj i zobacz czy będzie wywalał płyn. Tylko delikatnie bo zimne silniki nie lubią obrotów :)
 
 
kornik__ 
Nowy Forumowicz

Auto: e57a '94 reanimacja
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 20
Skąd: Szczytna
Wysłany: 30-06-2009, 00:42   

mam podobny problem, tyle że jak jadę pod górę i po prostej na 5-tym biegu przy prędkości poniżej 100. wiatraki mi się załączają, tyle że oba na raz, więc ktoś pewnie zamontował 2 identyczne włączniki (jak na moje oko to na 98 st.). Objaw jest na tyle śmieszny, że jeżeli wiatraki mi się włączą przy niewielkim odchyleniu od pionu wskaźnika temperatury to wskazówka nagle wskazuje wyższą temperaturę niż przed ich włączeniem. gdy wiatraki przestają się kręcić temperatura wraca do stanu sprzed ich włączenia. kolejny problem polega na tym, że po zgaszeniu silnika i przekręceniu kluczyka (do pozycji gdy się zapalają kontrolki) to wskazówka temperatury jest pionowa, nawet jeśli przed chwilą była na czerwonym polu (dziś wymieniłem czujnik i jest to samo). kolega miał w audi podobnie i problem ustał po wymianie...przewodu masowego od silnika. w środę postaram się wymienić włącznik wentylatora, później sprawdzę termostat. na końcu pozostanie mi tylko uszczelka głowicy(dostępne tylko blaszane) i pompa wody. ostatecznością chłodnica (jest szczelna, ale czy drożna?).
tak na wszelki wypadek... gdzie jest przewód masowy?
do pełni szczęścia brakuje mi uruchomienie klimy (brak chłodnicy) i naprawa skrzyni (synchro 1-go i 2-go biegu - jedynka wchodzi z dwójki a dwójka czasem zgrzyta a czasem nie wchodzi)
_________________
if it happened it must be possible

Galant JMBSNE57ARZ000926 reanimacja
Megane Coach dzieki Bogu juz poszedl
Colt CA1A '92 oddany w dobre rece
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-06-2009, 02:37   

kornik__, nie chce Cię straszyć, ale to wygląda na uszczelkę. Te skoki powodują pęcherze powietrzne ze spalin w układzie.

Poczytaj więcej tutaj:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36602

To bardzo podobne silniki.
Ostatnio zmieniony przez Owczar 30-06-2009, 20:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kornik__ 
Nowy Forumowicz

Auto: e57a '94 reanimacja
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 20
Skąd: Szczytna
Wysłany: 30-06-2009, 20:37   

dzięki za info. czekam na wolny termin u znajomego jak upora się z bałaganem jaki mu woda zostawiła w warsztacie (jaszkowa dolna)

[ Dodano: 01-07-2009, 20:09 ]
przy obudowie termostatu jest jakiś czujnik (kolejny...) od czego on jest?
_________________
if it happened it must be possible

Galant JMBSNE57ARZ000926 reanimacja
Megane Coach dzieki Bogu juz poszedl
Colt CA1A '92 oddany w dobre rece
 
 
GutekM 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant e55a 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-09-2010, 16:24   

miałem podobny problem zaraz po kupnie i przyczyną był poprostu zapowietrzony układ chłodzący... płyn w zbiorniczku był ale do samej chłodnicy dolałem 4 litry płynu!!!! od tamtej pory wszystko gra i tańczy... pozdrawiam.
_________________
... tego jak być człowiekiem nie kupisz w aptece,
w tym nie pomoże lolek ani zimny Heineken...
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 27-10-2010, 10:01   

witam nie znam się na klekotkach ale temat tem przerabiałem 2 razy. pirwszym razem ubytki plynu w chłodzeniu działo się to dosyć powoli a teraz szczelił wąsz od chłodnicy z kumplem załataliśmy i po dojechaniu do domu wymieniliśmy na podobny tyle że od sigmy ale płyn uciekał w zastraszającym tępie(kłęby pary z wydechu) i od razu łapał czerwoną kreske na wskaźniku temp. no i znów uszczelka.
głowa do gury po prostu znajdź dobrego mechanika i dla pewniści zpisz z nim umowe na wykonanie usługi pomoże to w razie dalszych problemów których mam nadzieje nie doświadczysz
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.