[E57A 2.0D] Wysoka temperatura. Proszę o pomoc!!! |
Autor |
Wiadomość |
Nycunio
Nowy Forumowicz
Auto: Galancik 93'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-03-2009, 00:57 [E57A 2.0D] Wysoka temperatura. Proszę o pomoc!!!
|
|
|
Witam!
w moim galu 2,0 td z 1993 w zawrotnym tempie rośnie tmperatura. Po przejechaniu ok 2, 3 kilometrów wskakuje na czerwone pole i nawet dalej. 2 miesiace temu wymieniałem uszczelke pod głowicą. przez pewien czas było ok. Ale problem zaczął się znów. Po przejchaniu owych 3 km zatrzymałem gala. odkręciłem korek i poszła para. Co mnie dziwi w zbiorniczku wyrównawczym płyn jest zimny. Wiatraki raz sie załaczają, a raz nie. Rozumiem gdyby stał w korku to wiatraki mogły by się załaczać, ale przy jeździe 80-90 km/h to raczej nie powinny sie załaczać. Chłodnica jest w kiepskim stanie (brak dużej ilości radiatorów), lecz chyba nie przecieka, bo tak to pobierała by płyn ze zbiorniczka i nie zaobserwowałem wycieków w garażu. Czy jest to wina termostatu, pompy wody, zasyfionej chłodnicy? Auto stoi, bo obawiam sie kolejnego wydmuchnięcia usczelki, lub pękniecia głowicy. Proszę pilnie o pomoc i za odpowiedzi z góry dziekuje. Zmartwiony Piotrek |
_________________ -Przekroczył pan linię ciągłą!
-Panie Władzo linia to nie mur. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 04-03-2009, 08:36
|
|
|
A jaka uszczelka pod głowicą została założona ?
Bo wygląda na to, że znowu wydmuchało Ci uszczelkę pod głowicą.
A gdzie stoisz tym Galem ? Może bym podskoczył rzucić okiem Możesz na PW napisać. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-03-2009, 11:06
|
|
|
Na 99% uszczelka. Wywala Ci zimny płyn, a miejscowo dochodzi do przegrzewania płynu. Kto Ci robił tą uszczelkę? Możesz zareklamować? Sprawdzali Ci głowicę? Robili jakieś inne zabiegi? |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 04-03-2009, 15:59
|
|
|
ja bym jeszcze zerknął na termostat (może nie puszczać na pełen obieg) i czujnik załanczania wiatraków |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-03-2009, 16:10
|
|
|
No w tym przypadku to nie ma co nawet dywagować. Nawet jakby termostat się nie otworzył to przy tych temperaturach potrzebowałby dużo więcej żeby się zagrzać do czerwonego pola aniżeli 3km. Sam mam podobnego diesla i wiem jak jest. Na odłączonym wiatraku kiedyś jechałem to dopiero po 15 min stania w korku temp przeszła powyżej normal o 3 mm. Zresztą jakby się zagrzał cały płyn to ten w zbiorniczku byłby conajmniej ciepły. A tu raczej wyrzuca go ciśnienie z cylindrów a nie ciśnienie wynikające z rozszerzalności płynu.... Zreszta odpal zimnego przygazuj i zobacz czy będzie wywalał płyn. Tylko delikatnie bo zimne silniki nie lubią obrotów |
|
|
|
 |
kornik__
Nowy Forumowicz
Auto: e57a '94 reanimacja
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008 Posty: 20 Skąd: Szczytna
|
Wysłany: 30-06-2009, 00:42
|
|
|
mam podobny problem, tyle że jak jadę pod górę i po prostej na 5-tym biegu przy prędkości poniżej 100. wiatraki mi się załączają, tyle że oba na raz, więc ktoś pewnie zamontował 2 identyczne włączniki (jak na moje oko to na 98 st.). Objaw jest na tyle śmieszny, że jeżeli wiatraki mi się włączą przy niewielkim odchyleniu od pionu wskaźnika temperatury to wskazówka nagle wskazuje wyższą temperaturę niż przed ich włączeniem. gdy wiatraki przestają się kręcić temperatura wraca do stanu sprzed ich włączenia. kolejny problem polega na tym, że po zgaszeniu silnika i przekręceniu kluczyka (do pozycji gdy się zapalają kontrolki) to wskazówka temperatury jest pionowa, nawet jeśli przed chwilą była na czerwonym polu (dziś wymieniłem czujnik i jest to samo). kolega miał w audi podobnie i problem ustał po wymianie...przewodu masowego od silnika. w środę postaram się wymienić włącznik wentylatora, później sprawdzę termostat. na końcu pozostanie mi tylko uszczelka głowicy(dostępne tylko blaszane) i pompa wody. ostatecznością chłodnica (jest szczelna, ale czy drożna?).
tak na wszelki wypadek... gdzie jest przewód masowy?
do pełni szczęścia brakuje mi uruchomienie klimy (brak chłodnicy) i naprawa skrzyni (synchro 1-go i 2-go biegu - jedynka wchodzi z dwójki a dwójka czasem zgrzyta a czasem nie wchodzi) |
_________________ if it happened it must be possible
Galant JMBSNE57ARZ000926 reanimacja
Megane Coach dzieki Bogu juz poszedl
Colt CA1A '92 oddany w dobre rece |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-06-2009, 02:37
|
|
|
kornik__, nie chce Cię straszyć, ale to wygląda na uszczelkę. Te skoki powodują pęcherze powietrzne ze spalin w układzie.
Poczytaj więcej tutaj:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36602
To bardzo podobne silniki. |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 30-06-2009, 20:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kornik__
Nowy Forumowicz
Auto: e57a '94 reanimacja
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008 Posty: 20 Skąd: Szczytna
|
Wysłany: 30-06-2009, 20:37
|
|
|
dzięki za info. czekam na wolny termin u znajomego jak upora się z bałaganem jaki mu woda zostawiła w warsztacie (jaszkowa dolna)
[ Dodano: 01-07-2009, 20:09 ]
przy obudowie termostatu jest jakiś czujnik (kolejny...) od czego on jest? |
_________________ if it happened it must be possible
Galant JMBSNE57ARZ000926 reanimacja
Megane Coach dzieki Bogu juz poszedl
Colt CA1A '92 oddany w dobre rece |
|
|
|
 |
GutekM
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant e55a 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-09-2010, 16:24
|
|
|
miałem podobny problem zaraz po kupnie i przyczyną był poprostu zapowietrzony układ chłodzący... płyn w zbiorniczku był ale do samej chłodnicy dolałem 4 litry płynu!!!! od tamtej pory wszystko gra i tańczy... pozdrawiam. |
_________________ ... tego jak być człowiekiem nie kupisz w aptece,
w tym nie pomoże lolek ani zimny Heineken... |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 27-10-2010, 10:01
|
|
|
witam nie znam się na klekotkach ale temat tem przerabiałem 2 razy. pirwszym razem ubytki plynu w chłodzeniu działo się to dosyć powoli a teraz szczelił wąsz od chłodnicy z kumplem załataliśmy i po dojechaniu do domu wymieniliśmy na podobny tyle że od sigmy ale płyn uciekał w zastraszającym tępie(kłęby pary z wydechu) i od razu łapał czerwoną kreske na wskaźniku temp. no i znów uszczelka.
głowa do gury po prostu znajdź dobrego mechanika i dla pewniści zpisz z nim umowe na wykonanie usługi pomoże to w razie dalszych problemów których mam nadzieje nie doświadczysz |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
|