Wspomaganie |
Autor |
Wiadomość |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 05-10-2010, 00:04 Wspomaganie
|
|
|
A więc moja Sigma właśnie straciła cały płyn wspomagania. Powodem jest cieknąca maglownica. I tu moje pytanie do was. Czy zignorować ten problem i po prostu dolewać płynu kiedy trzeba, wymienić maglownicę, a może próbować ją naprawić?? |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 05-10-2010, 18:16
|
|
|
Zapewne masz uszkodzony ,któryś z przewodów przy maglownicy.Po prostu przerdzewiał.Lepiej wjedż na kanał i sprawdż z którego miejsca leci.Jeżeli to przewód,to można wymienić ale jest sporo kombinowania aby do niego dojść.Sądzę ,ze lepiej naprawić usterkę niż ciągle dolewać oleju i tym samym wydawać pieniądze a i środowisko mniej na tym ucierpi. |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 05-10-2010, 22:59
|
|
|
Z tego co udało i się ustalić to uszczelka w samej maglownicy, z pewnego źródła wiem że zanim uszczelka puściła była wymieniana pompa wspomagania nie wiem czy to ma znaczenie, no ale skoro nowa pompa to daje też większe ciśnienie cieczy i słaba uszczelka poszła Może nie mam racji, jeśli tak jest to mnie poprawcie.
Z tego co pisze Sław to by wynikało że ciecz wylatuje przed dojściem do samej maglownicy. Aha no i dopiszę również że ostatni raz ciecz do pełna była dolewana przed jakimiś 7 miesiącami, potem w prawdzie długo stała... no nie wiem sami coś doradźcie. Pozdrawam |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 06-10-2010, 09:29
|
|
|
wymiana lub regeneracja maglownicy.. niestety. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 06-10-2010, 20:31
|
|
|
No cóż jak mus to mus....Robił ktoś z was jedną z wypisanych przez VirMana czynności?? Na jakie koszty powinienem się przygotować?? |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 06-10-2010, 20:41
|
|
|
regeneracje robią zakłady które się w tym specjalizują. Nie jest to do zrobienia w warsztacie domowym (chyba że masz sprzęt do wysokich ciśnień i prasowania uszczelnień)
wymiana to trochę roboty ale nie tak tragicznie jeden dzień w domowych warunkach - potem obowiązkowo na zbieżność. o maglownicę pytaj ludzi z forum. Sławek , czy Krzysiek. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
krzysiek65
Forumowicz

Auto: DIAMANTE 12v93r.kombi automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 59 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 07-10-2010, 11:23
|
|
|
VirMan dobrze mówi . Zadzwoń do Krzyśka ,czyli do mnie |
_________________ -------- COŚ POTRZEBA? pisz na PW, dzwoń lub smsuj na +49 152 169 86005
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 07-10-2010, 21:28
|
|
|
Wg serwisówki maglownicę wyjmuje się razem z całym przednim zawieszeniem, a dokładniej z "poprzeczką " do której mocowane są wahacze.
Ale spokojnie do wyjęcia maglownicy trzeba drążek stabilizatora wyjąć, czyli cały przód w górę. Przynajmniej mi inaczej nie chciała wyjść. Dostęp do złączek przewodów na maglownicy jest FATALNY. O ile jedna ręką odkręcić się da, to przykręcić już nie bardzo. Jedna osoba od góry z kluczem a druga od dołu nagina przewody, żeby nakrętka ładnie się spasowała. Hardcorowcy mogą próbować w pojedynkę - mi się udało po godzinie prób
Jak ciekną uszczelnienia przy drążkach to tylko zakład, jak cieknie spod którejś "zaślepki" przy wejściu kolumny to można w domowych warunkach uszczelnić np klejem do gwintów.
P.S nie wiem czy w DOHC nie będzie trudniej odkręcić tych przewodów. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
|