Idzie zima->> zamarza paliwo |
Autor |
Wiadomość |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-10-2010, 20:57 Idzie zima->> zamarza paliwo
|
|
|
Witam. Wiem że temat był już poruszany ale z racji szybkiego postępu technologicznego pokazały się nowinki na rynku a konkretnie ->>>> podgrzewacze do paliwa jakie stosujecie, jakie macie opinie odnośnie w/w, co byście zaproponowali w temacie podgrzewaczy do paliwa.A może podgrzewanie oleju w misce lub płynu w chłodnicy??? Opiniodawcy typu dobre paliwo niech się powstrzymają od wpisów bo co nowa dostawa na stację to inne paliwo->> nie jeden z Nas już to przerabiał że tankując na danej stacji raz jest OK a za następnym razem kicha i zamarznięte paliwo (wykrystalizowana parafina lub co gorsza "dodana"woda ) Zamieściłem w Mitsubishi II ale zapewne inni Mitsumaniacy też tu zaglądają |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 11-10-2010, 23:59
|
|
|
Ja zrobilem sobie sam podgrzewacz z odcinka rury miedzianej 42, 2 odcinkow rurek rurek 22 i 6 malych odcinkow rurki 8mm. Rurki 22 zaklepalem na calej dlugosci w ksztalcie litery U. Na konce dolutowalem wzdloz odcinki 8mm. Po 2 koncach rury 42 w poprzek przylutowalem rurki 8mm. Rurki 22 zlozylem ze jedno U wchodzi w drugie i wsunalem w rure 42. Na koncowki dociolem blaszki miedziane i calosc zalutowalem. Wszystko lutem twardym. Jako izolacje uzylem weza gumowego 3/4" ktory rozciolem w zdluz i potem skrecilem opaskami.
Podgrzewa paliwo wchodzace do filtra, a pozniej podgrzewa ponownie paliwo wychodzace z filtra. Podlaczony jest szeregowo z zaworem woskowym na pompie paliwa.
Jak sie przyjrzysz na fotki z wymiany simeringu to dojzysz moj podgrzewacz.
http://hid4u.eu/simering
Skutkow ubocznych nie ma, a czy sa jakies na plus to nie wiem bo jeszcze zimy nie bylo.
Gdzie prawdopodobnie mam jakies fotki z procesu produkcji podgrzewacza |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12-10-2010, 08:57
|
|
|
Faraonix napisał/a: | Jak sie przyjrzysz na fotki z wymiany simeringu to dojzysz moj podgrzewacz. | jedyne co dojrzałem i rzuciło się w oczy to cholernie czysty silnik Faraonix napisał/a: | Gdzie prawdopodobnie mam jakies fotki z procesu produkcji podgrzewacza | chopie dawaj zdjęcia bo wzrok już nie ten sam Jeszcze jedna sprawa->> co jest czynnikiem grzewczym ??? 12V ??? 230V ??? gorąca woda??? a może tak jak napisałeś Faraonix napisał/a: | Podlaczony jest szeregowo z zaworem woskowym na pompie paliwa. | ale ja tego nie rozumieć |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
kawekk
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 96 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 12-10-2010, 16:05
|
|
|
Ja zaopatruje się w ropę od sąsiadów zza wschodniej granicy i nie mam z tym problemu. Najlepsi są w tym białorusini:) Ciekawostką jest to, że ostatniej zimy trochę się zdziwiłem. Dolałem do ropy popularnego środka przeciw zamarzaniu i przy -25 w paliwie miałem sople lodu. Natomiast bańka z ropą pozostawiona na zewnątrz bez żadnych dodatków była jak woda. Niech żyje petrochemia ze wschodu:) |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 12-10-2010, 16:43
|
|
|
Wrzucilem pare fotek z opisem tutaj |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12-10-2010, 21:55
|
|
|
Faraonix napisał/a: | Wrzucilem pare fotek z opisem tutaj | niesamowite jest to że poglądowo/fotograficznie opisujesz wykonywaną pracę. Dzięki za poświęcony czas (poszło pomógł ) ale głównie chodzi mi o podgrzanie paliwa przy rozruchu silnika,czyli podgrzewanie elektryczne.Natomiast podgrzewanie paliwa zimą (-20->> -25) ma na pewno duży plus dla silnika. Rozważam ewentualność zamontowania grzałki elektrycznej w misce olejowej->> masz jakiś patent/pomysł Zapewne chodziło by o 230V (mam bezproblemowo możliwość podłączenia na zewnątrz) z odpowiednimi zabezpieczeniami oczywiście. A wszystko to przez niesumiennych i nierzetelnych dostawców paliwa |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 12-10-2010, 23:16
|
|
|
Elektrycznego ogrzewania nie robilem poniewaz mieszkam w irlandii i tu zima jest raczej lekka. W zeszlym roku nie bylo nizszej temperatury jak -12 a irole mowili ze to strasznie zimno i juz dawno tak nie bylo.
Mozna by zamontowac podgrzewacz ze swieca zarowa lub dwoma, ewentualnie w misce olejowej tez umiescic. Wsadzic drugi akumulator ktory bylby tylko do porannego grzania i zrobic zasilacz gdybys chcial uzyc 230V. Drugi akumulator po odpaleniu auta moglby byc ladowany automatycznie. Wystarczylo by przekaznik zalozyc ktory by spinal akumulatory. |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 12-10-2010, 23:31
|
|
|
jawaldek napisał/a: | ale głównie chodzi mi o podgrzanie paliwa przy rozruchu silnika,czyli podgrzewanie elektryczne | Więc jeśli chodzi o podgrzanie paliwa, to przypuśćmy w zbiorniku podgrzejesz(np wiem,że w Scaniach ciężarowych, w skandynawskich wersjach występowały grzałki w zbiornikach), ale wiedz gdy paliwo złapie Ci po dłuższym postoju np. w przewodzie na linii zbiornik-pompa, to już w tym momencie pomoże Ci tylko ciepły garaż
Kiedyś dużo jeździłem do rosji ciężarówką i najlepszym patentem przeciw zamarznięciu paliwa było nie gaszenie auta...trochę mało ekonomiczne, ale to tylko był patent no tą dolegliwość (tyle, że tam mrozy oscylowały w granicach 40 stopni na minusie.)
A więc tak naprawdę, to tylko dobrej jakości paliwo+uszlachetniacz jakiś markowy i jazda
kawekk napisał/a: | Ja zaopatruje się w ropę od sąsiadów zza wschodniej granicy i nie mam z tym problemu. Najlepsi są w tym białorusini: | Jakość paliwa u naszych wschodnich sąsiadów jest raczej makabryczna-nie zamarza ponieważ często jest rozcieńczana benzyną(kiedyś miałem taką sytuację:kolega w trochę durny sposób, ale niestety sprawdzał stan paliwa w zbiorniku przyświecając sobie zapalniczką....w niespodziewanym momencie opary wybuchły z niesamowitym impetem, pamiętam, że słup ognia był na 3 metry w górę, kolega został dość poważnie poparzony-ale nie o tym: Było minus 10 stopni-opary normalnej ropy przy tej temp. nigdy nie powinny wybuchnąć!). Tankowałem na wielu stacjach i często paliwo było naprawdę marne...Białorusini są faktycznie w trochę lepszej sytuacji, bo u nich na stacjach benzynowych sprzedawana jest nafta(kerasina) w cenie mniej więcej podobnej do ropy, a to też dość dobry uszlachetniacz do ropy na ciężkie mrozy
[ Dodano: 12-10-2010, 23:37 ]
oczywiście podgrzanie miski znacznie pomoże w kręceniu, a więc i odpalaniu auta, ale na zamarzające paliwo, to nie da efektu... |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 12-10-2010, 23:56
|
|
|
Ja jezdze na oleju Mobil 1 0W40 i mysle ze ten olej nawet w -25 nie jest gesty. Napewno nie jak 10W40 czy 15W40.
Podgrzewacz zrobilem na zapas.
Najlepsze chyba jest ogrzewanie postojowe. Potrafi zagrzac caly silnik jeszcze przed odpaleniem ale to sa juz koszty.
Uzywam zdalnego sterowania, zima odpalam silnik 10-15 min przed wyjsciem z domu, latem z 5 min. Silniczek pyrka sobie na wolnych obrotach, jak wsiadam mam ciepelko i nie musze sie martwic zeby powolutku jechac zeby silnik dostal wszedzie smarowania. |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 13-10-2010, 18:07 Re: Idzie zima->> zamarza paliwo
|
|
|
jawaldek napisał/a: | podgrzewacze do paliwa jakie stosujecie, jakie macie opinie odnośnie w/w, co byście zaproponowali w temacie podgrzewaczy do paliwa.A może podgrzewanie oleju w misce lub płynu w chłodnicy??? |
Waldku, zmówiłem sobie grzałkę Defa (nr kat. 411366) do 2,8, przyjdzie w piątek, jak zamontuję to dam Ci znać jak to robi w naszych autach. Koszty: grzałka 324 PLN, przewody 240 PLN. Za montaż zawołali sobie 350 PLN, wiec zamontuję sobie sam.
Kombinowałem z grzałką oleju w misce, da się zrobić ale z braku czasu odpuściłem.
Co się zaś tyczy paliwa, to nieważne jakie paliwo w zimie tankuję (nie wierzę w jakość paliw "zimowych" na polskich stacjach) to leję zawsze dodatek do paliwa X-ceramics, kupowany w litrowym opakowaniu wychodzi najlepiej cenowo i nawet przy -35 nie miałem problemu z zatykaniem filtra.
Można też zastosowac podgrzewacz paliwa, takie miedziane ustrojstwo, przez które puszczasz w płaszczu wodę z małego obiegu i paliwo. Wiadomo ciepłe paliwo lepiej się spala i auto jest żwawsze natomiast nie wyleczy z wytrącania się parafiny na postoju.
P.S. Nauczony doświadczeniami ubiegłego, zimowego sezonu, wymieniłem świeczki, akumulator na 100 amperowy z prądem rozruchowym 1000, wymienione wszystkie oleje na markowe i zrobiłem rozrusznik ... tym razem zima pewnie zaskoczy znowu drogowców ale mnie już nie ;P
P.S. Przeoczyłem link Faraonixa o podgrzewaczu |
_________________ Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 13-10-2010, 20:17
|
|
|
diWhizZ napisał/a: | zmówiłem sobie grzałkę Defa (nr kat. 411366) do 2,8, przyjdzie w piątek, | a to Ty kupiłeś tą ostatnią ->> powiedzieli mi że własnie sprzedali i nie ma na magazynie no no ładny z Ciebie kolega Daj namiar na miejsce gdzie zamawiałeś tylko na PW bo mi jeszcze wykupią |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 13-10-2010, 20:47
|
|
|
[quote="jawaldek"] diWhizZ napisał/a: |
Daj namiar na miejsce gdzie zamawiałeś tylko na PW bo mi jeszcze wykupią |
Jak sobie Waść życzysz, tylko podziel się namiarami na forum jak tylko zamówisz ;PPP
A jako ciekawostkę znalazłem takie ustrojstwo do paliwa, które łączy ze sobą podgrzewacz elektryczny z ogrzewaniem wodnym paliwa:
http://allegro.pl/hit-fil...1262543806.html |
_________________ Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 13-10-2010, 21:22
|
|
|
Obejzajem to ustrojstwo z allegro i mam troche watpliwosc szczegolnie odnosnie obiegu wodnego. Elektrycznie moze grzeje ok ale jesli chodzi o grzanie wodne to trudno powiedziec. Wyglada na dosc male wiec gdzie tam upchneli jakiejs rozsadnej wielkosci wymiennik. Pozatym wg. schematu podlaczone jest to przed termostatem wiec obieg wody jest caly czas. Czy na poczatku gdy bedzie plynac zimna woda nie bedzie odbieralo temperatury ktora daje grzalka. Napewno w srodku tego aluminium nie moze byc izolacji termicznej. Wydaje mi sie najsensowniejsze rozwiazanie to osobne uklady wodne i elektryczne. Najlepiej chyba by bylo najpierw zastosowac podgrzewacz wodny, a za nim dopiero podgrzewacz elektryczny. W momencie gdy wodny dalby rade wystarczajaco podgrzewac elekryczny by sie juz nie zalaczal. |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 13-10-2010, 22:11
|
|
|
Też uważam, że najlepiej będzie robił taki patent jak zaprezentowałeś, podpięty na mały obieg. Jeśli zaś chodzi o ogrzewanie elektryczne to przecież były w pajero filtry paliwa z podgrzewaczem, może najlepiej taki nabyć. |
_________________ Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 13-10-2010, 22:46
|
|
|
Nawet kiedys pytalem o taki filtr (podstawe) ale ciezko o taki. U mnie kolo filtra sa dwie wtyczki. Jedna do czujnika wody w filtrze, a druga jest nie podlaczona, przypuszczalnie to wtyczka wlasnie do podgrzewacza. Trzeba by szukac na jakims rynku skandynawskim, tam pewnie byly wersje z podgrzewaczami. |
|
|
|
 |
|