Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: harpagan
15-10-2007, 02:30
Zapach spalin spod korka oleju
Autor Wiadomość
awgan
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 19:57   Zapach spalin spod korka oleju

Witam wszystkich,
To mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość.
Colt GLXi, C52 1.5 12v 90/91r. problem jest taki, że spod korka oleju na pokrywie zaworów strasznie czuć spaliny i widać unoszący się "dymek" spalin. Martwi mnie trochę ta sytuacja.
Colt ma 187Kkm na liczniku, zalany lotosem 10w40. Od wymiany oleju i filtra minęło jakieś 6tys i w tym czasie wymieniłem pasek rozrządu wraz z napinaczem. Spalanie w trasie około 6-6.5l (prędkość 110-140) w mieście 8l więc chyba w normie. Oleju wziął około 150ccm - aktualnie 3/4 między min a max na bagnecie; przez pierwsze 2,5tyś. nie wziął ani ccm. Olej zrobił się brunatny ale nie widać w nim żadnych osadów.

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną takiego stanu będę wdzięczny za jakikolwiek podpowiedzi.
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 20:01   

czy silnik pracuje jakos glosniej niz zwykle?
 
 
awgan
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 20:28   

chyba trochę terkocze - bardzo delikatnie, albo mi się tylko zdaje. Po 1000 KM wyregulowałem zawory.
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 20:32   

zerknij pod spod silnika czy niemasz gdzies przedmuchu spalin
 
 
awgan
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 20:43   

Masz na myśli układ wydechowy czy raczej okolice kolektora wydechowego?
OK, ale zapach spalin i mgiełka jest pod deklem zaworów a nie w komorze silnika czy też w kabinie.
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 20:50   

okolice kolektora,musisz dokladnie sprawdzic
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24299
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-10-2006, 21:35   

bardzo często w 4G15 (szczególnie 12v, ale i w 8v też) zdarza się pęknięty kolektor wydechowy - może stąd te spaliny i ich zapach
 
 
awgan
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 22:09   

Dzięki za odpowiedź już bałem się czegoś w stylu uszczelniacze popychaczy albo coś takiego chociaż nie wiem czy to nie jest gorsze, czekała by mnie wymiana pokrywy głowicy albo jej spawanie.
Chociaż nie wiem jak mogłyby dostawać się spaliny z kolektora (na zewnątrz silnika) pod pokrywę zaworów (wnętrze silnika), chyba że nieszczelność jest na wewnętrznej części kolektora (na odcinku zawór - wyjście z silnika) lub są to jednak uszczelniacze popychaczy.
Ciekawe czy ten lotos nie ma jakiś właściwości myjących bo to wytłumaczyło by zmiany w kolorystyce oleju) na szczęście za kilka dni wymieniam olej i filtr.
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 22:18   

jeśli wczśniej był minerał zalany, a jak wymieniałeś na półsyntetyk no to jasne że go przpłukało, sprawdź czy jest przedmuch od bagnetu.

[ Dodano: 17-10-2006, 22:21 ]
Krzyzak napisał/a:
bardzo często w 4G15 (szczególnie 12v, ale i w 8v też) zdarza się pęknięty kolektor wydechowy - może stąd te spaliny i ich zapach
Krzyżak zapach jest z pod korka a nie z pod maski, pozatym jakby był pęknięty kolektor wydechowy to czułby spaliny w kabinie.

[ Dodano: 17-10-2006, 22:25 ]
Mogą to być uszczeliacze zaworów, pierścienie olejowe, jak bierze olej to jest ta przyczyna. Przy takim przebiegu jak nie był robiony kapitalny remont silnika to zalej minerał jest gęstszy i trochę ci uszczelni silnik
 
 
awgan
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 23:06   

Olej w misce nie pachnie spalinami - to zdążyłem sprawdzić.
Jeżeli wierzyć kartce, która informowała kiedy był wymieniany olej to też był tam 10w40.

Zobaczymy co będzie po zmianie oleju - zaleje minerałem.

Dzięki za pomoc wiem gdzie teraz szukać problemu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24299
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-10-2006, 09:39   

No ale spalanie 150 ccm przez 6 tkm to prawie niemierzalne jest - mieści się w granicach błędu, gdzie olej zostaje w głowicy i nie spłynie do miski. Dlatego myślę, że narazie nie ma się czym przejmować, a ten zapach - cóż, trudno mi powiedzieć, nigdy nie wąchałem bagnetu (poważnie) ani olej. A z daleka nie śmiedział...
A to, że olej zmienia kolor to u mnie norma - w Colcie mineralny szybko się brudzi, półsyntetyk w Galancie do 5-7 tkm jest ładny, potem ciemnieje.
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2006, 09:57   

awgan napisał/a:
spod korka oleju na pokrywie zaworów strasznie czuć spaliny i widać unoszący się "dymek" spalin

u mnie też tak jest i nawet nie wiem od jak dawna :) faktem jest że mam pęknięty kolektor i głośniej silnik pracuje (w tym tyg mam sie wziaść za niego) ale poza tym jakos nie zauważyłem innych "minusów" smrodku spod korka...co lepsze tez zalewam lotos posyntetyk 10W40----moze to ten olej ma taki zapach jak sie rozgrzeje hm??

wg mnie po takim przebiegu jak masz ani pierscienie ani uszczelniacze nie są zepsute-to nie polonez!!!!
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2006, 10:50   

Krzyzak napisał/a:
A to, że olej zmienia kolor to u mnie norma - w Colcie mineralny szybko się brudzi, półsyntetyk w Galancie do 5-7 tkm jest ładny, potem ciemnieje.
Zmiana koloru oleju jest spowodowana nieszczelnymi uszczelniaczami zaworów.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24299
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-10-2006, 11:01   

raczej zużyciem - każdy olej ma dodatki uszlachetnijące i przeciwzużyciowe, które działają przez pewien czas; mineralny ma najmniej i szybko traci swoją jasną barwę
oczywiście wpływ na to ma też przedostawanie się do oleju paliwa (norma - każdy silnik trochę przepuszcza - szczególnie zimą) i wiele innych rzeczy, ale nie tylko uszczelniacze

zrób sobie test z olejem spożywczym - od samego smażenia będzie zmieniał kolor
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 18-10-2006, 16:52   

Ja czegoś nie rozumie... kolega w sumie opisuje bardzo normalną sprawę - poprostu opary oleju+temperatura... nic złego sie u niego nie dzieje...

Kostuch - gruuubo sie mylisz co do tych uszczelniaczy i koloru oleju... to nie jest tak...

a straszycie Go jakimis pękniętymi kolektorami itd,,, poza tym...co ma nieszczelny czy pęknięty kolektor wydechowy do zapachu wydostającego sie z klawiatury po odkręceniu korka... :? :shock:

Teraz tak... zacznijmy od tego że LOTOS nie jest złym olejem ale do najlepszych równiez nie należy... więc,,,,

- To że olej zrobił sie brunatny po 5 czy 6 kkm to nic dziwnego - tak w sumie powinno być... ponieważ olej smarując gładź cylindrową za pośrednictwem pierścienia olejowego spłukuje równiez pozostałości "sadzy" a sadza jak wiemy jest czarna...
- To że wziął odrobine oleju to również nic dziwnego - a powiedziełbym że całkiem normalne... tylko bardzo prosze zaraz nie wypisywac jak to wasze autka nic a nic od wymiany do wymiany i to jeszcze co 15kkm - nie biorą - fakt zdarza sie ale żadko...
"Sie nie posmaruje sie nie jedzie"
- A to że masz jakiś tam dymek... ...
1. olej jest rozbryzgiwany bardzo mocno przez wał korbowy az do postaci mgiełki... a skrzynia korbowa ma połączenie z klawiaturą...
2. olej ma styczność z denkami tłoków które są baaardzo gorące -nagłe odparowanie i lekkie "podsmarzenie" oleju... poza tym olej własnie miedzy innymi po to jest aby odebrac z tamtąd temperature...
3. Minimalne ilości spalin maja szance przedostania sie przez układ - tłok cylinder pierscień... ale to naprawdę w minimalnych ilościach

A to że olej (LOTOS) śmierdzi jak śmierdzi... no coż... tak już jest - zalej Mobila czy Castrola a i tak nie będzie pachniał...
A jeżeli chodzi o sam "zapaszek" spalin w oleju- to bierze sie on on z wyżej opisanego zjawiska spłukiwania sadzy z gładzi cylindrów...

no i to by było na tyle...

Reasumując... z objawów jakie opisujesz - moim zdaniem absolutnie nie masz sie czym martwić.... to jest normalne...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.