Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: harpagan
15-10-2007, 02:35
Ogrzewanie tylniej szyby
Autor Wiadomość
awgan
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 21:02   Ogrzewanie tylniej szyby

Problem dziwny:
W momencie włączenia przycisku ogrzewania nie świeciła mi się kontrolka informująca o ogrzewaniu tylnej szyby (pomarańczowa), ta zielona też nie ale to inna bajka. Ogrzewanie nie działa (przynajmniej nie usuwa pary).
Rozebrałem osłonę liczników wyciągnąłem przełącznik i sprawdziłem jego funkcjonowanie - jest OK obwód zamyka styki nie są zaśniedziałe ani przypalone.
Kolejny krok sprawdziłem czy dociera zasilanie do ogrzewania - rozpiąłem wsówki na szybie i kontrolka pomarańczowa się zaświeciła ?? Nie rozumiem.
Zasilanie jest około 13V między wsówkami (z pominięciem ścieżek na szybie) czyli OK.
Sprawdziłem oporność ścieżki na szybie i wyszło mi około 0.5 OHM wydaje mi się że powinno być "ciut" więcej, w końcu to "drut oporowy przyklejony do szyby".
Sprawdzałem czy nie ma zwarcia między ścieżkami na szybie a masą i nie znalazłem takowego.
Na "zejściu" ogrzewania (wsówka na szybie - masa) napięcie też nie uległo zmianie 13V.

Co może być tego przyczyną albo jak temu zaradzić. Przekaźnik zamontuje pewnie niedługo.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-10-2006, 21:22   

Rozumiem, że czytałeś o montażu przekaźnika w FAQ Colt.

Sprawa ogrzewania Twojej szyby wydaje mi się jasna.
Mówiąc o stykach wyłącznika każdy ma na myśli jego wewnętrzne styki - nie te od kostki z przewodami.
Wtłumaczenie sytuacji Twojego wyłącznika - załóżmy że najpierw masz odłączone przewody od szyby - jest ok - 13V na przewodach, kontrolka się świeci. Po podłąćzeniu szyby przez obwód chce popłynąć duży prąd (rzędu 30A). Ponieważ styki wewnątrz wyłącznika są brudne wskutek przepływu prądu na stykach wyłącznika powstaje b duży spadek napięcia, napięcie na szybie znika, gaśnie kontrolka.
Rozwiązanie: rozebrać wyłącznik, wyczyścić styki, zamontować przekaźnik
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24306
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-10-2006, 21:26   

PRzekaźnik to raz - prócz info na forum zrobiłem też manualika odnośnie tego grzania na swojej stronie WWW. A dwa, to że u mnie było chyba 8 czy 12 omów a nie 0.5 oma, więc coś chyba jest nie halo z drutami na szybie. Sprawdzę jutro i napiszę.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-10-2006, 21:28   

Krzyzak napisał/a:
A dwa, to że u mnie było chyba 8 czy 12 omów a nie 0.5 oma, więc coś chyba jest nie halo z drutami na szybie.


Krzyżak - bardziej prawidłowe wydaje mi się 0,5 Ohm - daje to przy napięciu 14V niecałe 30A - a tyle mniej więcej szyba pożera
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24306
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-10-2006, 21:31   

Sprawdziłem - jest 8 omów. Szyba mi grzeje, choć wcześniej nie grzała. Pisałem, że operacja z przekaźnikiem się udała :)
 
 
awgan
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 21:41   

Gwoli uściślenia:
Napięcie nie spada bo :
wsuwka po prawej (+) jest wsunięta a woltomierz między wsuwką z lewej a masą wskazuje 13V - czyli żadnego spadku napięcia po przejściu przez mocno obciążający obwód. I to mnie najbardziej dziwi.
Może inaczej, jakie napięcia powinny występować pomiędzy szybą a "+" z podłączoną masą i między szybą a masą z podłączonym "+"?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-10-2006, 22:32   

awgan, woltomierz ma bardzo dużą oporność wewnętrzną - nie zamkniesz nim obwodu - prąd nie będzie chciał płynąć, i obojętnie z której strony go wepniesz uzyskasz +/- 13V.
Przez to że woltomierz ma bardzo dużą oporność wewnętrzną obwód zawsze się będzie zachowywał jakby był rozwarty.
To na bank wina przycisku i brudnych styków. Spróbuj podłączyć małą żarówkę zamiast szyby - powinna zaświecić.
U mnie było tak samo - ale obeszło się bez ponownego czyszczenia (raz rozbierałem) - wyłącznik dał wystarczająco dużo prądu żeby wysterować przekaźnik (miliampery)

EDIT:
Jak chcesz potwierdzić moją tezę sprawdż napięcie między czerwono-zielonym i czarno-czerwonym przewodem wchodzącymi do wyłącznika (włącz ogrzewanie szyby i nie odłączając kostki zmierz między mimi napięcie)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-10-2006, 22:53   

U mnie też nie działa. Więc tak w skrócie:

Przyczyną tego w 99% przypadków są zabrudzone styki włącznika? Wystarczy je przeczyścić aby działał? Nie jest konieczne montowanie przekaźnika?
Nie wiem czy to coś znaczy, ale w każdym położeniu włącznika pali mi tylko jego podświetlenie na zielono :roll: . Ta pomarańczowa żarówka jest OK, bo sprawdzałem. Czy w sytuacji gdy ogrzewanie nie działa to nie zapali się też pomarańczowa kontrolka?
 
 
awgan
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 23:01   

OK założę ten przekaźnik jutro i zobaczę co i jak. Mam nadzieję że to pomoże.

Dzięki za pomoc
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-10-2006, 10:40   

Hugo, czyszczenie styków pomaga na krótko - przekaźnik jest wskazany.

tutaj jeden z kolegów opisał rozbieranie wyłącznika
 
 
awgan
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2006, 14:19   

Przekaźnik założony, wygląda że działa - włączyłem na 3 minuty i próbowałem nachuchać na tylną szybę od środka (ciepło dzisiaj więc nici z naturalnej kondensacji), para się pojawiła ale nie w okolicy ścieżki.
Dzięki wielkie za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.