 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.5 TD] kłopot z układem chłodzenia....tak myślę. |
Autor |
Wiadomość |
JJK
Mitsumaniak Angelika
Auto: Pajero Sport 2.8 TD aut
Kraj/Country: Ireland
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 30 Paź 2008 Posty: 316 Skąd: Tipperary
|
Wysłany: 23-10-2010, 21:29 [2.5 TD] kłopot z układem chłodzenia....tak myślę.
|
|
|
Podpowiedzcie mi proszę czy na rozgrzanym silniku do zbiornika wyrównawczego układu chłodniczego powinno być wdmuchiwane powietrze? |
_________________ pozdrawiam Wszystkich |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 23-10-2010, 22:01 Re: kłopot z układem chłodzenia....tak myślę.
|
|
|
JJK napisał/a: | Podpowiedzcie mi proszę czy na rozgrzanym silniku do zbiornika wyrównawczego układu chłodniczego powinno być wdmuchiwane powietrze? |
Nie, odkręć delikatnie korek od chłodnicy (bardzo delikatnie, grozi poparzeniem ) i zobacz czy lecą tam bąbelki.
jeśli tak to poszła uszczelka, ew. głowica. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
JJK
Mitsumaniak Angelika
Auto: Pajero Sport 2.8 TD aut
Kraj/Country: Ireland
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 30 Paź 2008 Posty: 316 Skąd: Tipperary
|
Wysłany: 23-10-2010, 22:11
|
|
|
łudziłam się ,że to termostat, dokładnie 12 miesięcy temu wymieniłam wszystko, głowica , uszczelka , generalny remont zrobiłam nim niecałe 3 tyś km. |
_________________ pozdrawiam Wszystkich |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 23-10-2010, 23:39
|
|
|
JJK napisał/a: | łudziłam się ,że to termostat, dokładnie 12 miesięcy temu wymieniłam wszystko, głowica , uszczelka , generalny remont zrobiłam nim niecałe 3 tyś km. |
To prawdopodobnie będzie uszczelka, często się tak właśnie zdarza, chyba, ze była jakaś przyczyna pęknięcia głowicy za pierwszym razem i nie została usunięta po wymianie głowicy. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 24-10-2010, 22:14
|
|
|
Jesli chcesz byc na 100% pewna czy to glowica, to sa dostepne specjalne testy czy do ukladu dostaje sie powietrze czy tez spaliny, wydaje mi sie ze cos takiego mozesz znalezc w halfordsie. Rowniez kazdy szanujacy sie mechanik powinien cos takowego posiadac. Wlasnie pare dni temu bylem zmuszony wymienic glowice, byla peknieta na dwoch cylindrach, pomiedzy zaworami dolotowymi a wtryskami. I chyba znalazlem przyczyne, calkowicie byl zawalony zawor EGR. Troche sobie na ten temat poczytalem (zawor EGR). Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 25-10-2010, 02:19
|
|
|
Nie sadze zeby przez zawor egr moglo sie to stac, wiele osob zaslepia zawory jak rowniez byly produkowane wersje bez zaworu egr. W Pdf'ie masz nawet pokazana zaslepke w miejscu gdzie jest zawor egr. Teoretycznie zawor powinien nieco obnizac temperature spalin przez dopuszczanie spalin do kolektora ssacego ale przy duzym obciazeniu i pelnym bucie gdy sa najwieksze temperatury jest przeciez zamkniety i nie moze wtedy pekac glowica. Ten zawor najwiecej dziala przy niskich obrotach i srednich przy spokojnej jezdzie, ograniczajac moc, zasyfiajac caly dolot, a to wszystko w imie ekologii.
W 2.8 sie zdaza ze pekaja glowice, moze jakis w nich feler jest albo cos w jakiejs serii spier...li. Ja swoja tez wymienialem bo pekla (przebieg 110 tys.) Teraz mam nowke - wyrob angielski i mam nadzieje ze dlugo posluzy. |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 25-10-2010, 03:19
|
|
|
No wlasnie, tutaj mamy kobiete ktora na pewno auta nie zazyna, ja tez kupilem od kobiety. Zawor i dolot do kolektora byly tak zawalone ze nie mialy prawa dzialac i nie stalo sie to "wczoraj". Zgadzam sie ze sa wersje bez egr, ale ilosc paliwa, powietrza (sprezonego i niesprezonego) oraz spalin przez egr sa z gory ustalone. Chyba ze sie myle, a moze japonce sie pomylili i zastosowali za maly intercooler, czego skutkiem ubocznym jest za wysoka temperatura powietrza doladowanego, co z kolei skutkuje przegrzewaniem sie glowicy i w koncu pekaniem. Zastanowilo mnie tylko dlaczego pekla idealnie tak samo pomiedzy zaworem wdechowym a wtryskiem i to na dwoch srodkowych cylindrach Nie wiem jak w innych miskach. Wszedlem jakis czas temu na angielskie forum i doczytalem sie ze w l200 jest podobny problem. Moze mitsumaniaki sie wypowiedza na ten temat, moze sami rowniez doszli do jakis wnioskow i moze by to skonfrontowac. Tu kolezanka napisala ze miala ten sam problem rok temu i znowu to samo. Troche sie obawiam zeby mnie znowu nie spotkalo to samo za niedlugo (moja glowica rowniez funkiel nowka i stracilem pare dzionkow na naprawe) |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 25-10-2010, 09:33
|
|
|
Faraonix napisał/a: | Nie sadze zeby przez zawor egr moglo sie to stac, wiele osob zaslepia zawory jak rowniez byly produkowane wersje bez zaworu egr. |
ma rację. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|
|