Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] kłopot z układem chłodzenia....tak myślę.
Autor Wiadomość
JJK 
Mitsumaniak
Angelika

Auto: Pajero Sport 2.8 TD aut
Kraj/Country: Ireland
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 30 Paź 2008
Posty: 316
Skąd: Tipperary
Wysłany: 23-10-2010, 21:29   [2.5 TD] kłopot z układem chłodzenia....tak myślę.

Podpowiedzcie mi proszę czy na rozgrzanym silniku do zbiornika wyrównawczego układu chłodniczego powinno być wdmuchiwane powietrze?
_________________
pozdrawiam Wszystkich
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 23-10-2010, 22:01   Re: kłopot z układem chłodzenia....tak myślę.

JJK napisał/a:
Podpowiedzcie mi proszę czy na rozgrzanym silniku do zbiornika wyrównawczego układu chłodniczego powinno być wdmuchiwane powietrze?

Nie, odkręć delikatnie korek od chłodnicy (bardzo delikatnie, grozi poparzeniem ) i zobacz czy lecą tam bąbelki.
jeśli tak to poszła uszczelka, ew. głowica.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
JJK 
Mitsumaniak
Angelika

Auto: Pajero Sport 2.8 TD aut
Kraj/Country: Ireland
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 30 Paź 2008
Posty: 316
Skąd: Tipperary
Wysłany: 23-10-2010, 22:11   

łudziłam się ,że to termostat, dokładnie 12 miesięcy temu wymieniłam wszystko, głowica , uszczelka , generalny remont :( zrobiłam nim niecałe 3 tyś km.
_________________
pozdrawiam Wszystkich
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 23-10-2010, 23:39   

JJK napisał/a:
łudziłam się ,że to termostat, dokładnie 12 miesięcy temu wymieniłam wszystko, głowica , uszczelka , generalny remont :( zrobiłam nim niecałe 3 tyś km.

To prawdopodobnie będzie uszczelka, często się tak właśnie zdarza, chyba, ze była jakaś przyczyna pęknięcia głowicy za pierwszym razem i nie została usunięta po wymianie głowicy.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 24-10-2010, 22:14   

Jesli chcesz byc na 100% pewna czy to glowica, to sa dostepne specjalne testy czy do ukladu dostaje sie powietrze czy tez spaliny, wydaje mi sie ze cos takiego mozesz znalezc w halfordsie. Rowniez kazdy szanujacy sie mechanik powinien cos takowego posiadac. Wlasnie pare dni temu bylem zmuszony wymienic glowice, byla peknieta na dwoch cylindrach, pomiedzy zaworami dolotowymi a wtryskami. I chyba znalazlem przyczyne, calkowicie byl zawalony zawor EGR. Troche sobie na ten temat poczytalem (zawor EGR). Pozdrawiam
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 25-10-2010, 02:19   

Nie sadze zeby przez zawor egr moglo sie to stac, wiele osob zaslepia zawory jak rowniez byly produkowane wersje bez zaworu egr. W Pdf'ie masz nawet pokazana zaslepke w miejscu gdzie jest zawor egr. Teoretycznie zawor powinien nieco obnizac temperature spalin przez dopuszczanie spalin do kolektora ssacego ale przy duzym obciazeniu i pelnym bucie gdy sa najwieksze temperatury jest przeciez zamkniety i nie moze wtedy pekac glowica. Ten zawor najwiecej dziala przy niskich obrotach i srednich przy spokojnej jezdzie, ograniczajac moc, zasyfiajac caly dolot, a to wszystko w imie ekologii.
W 2.8 sie zdaza ze pekaja glowice, moze jakis w nich feler jest albo cos w jakiejs serii spier...li. Ja swoja tez wymienialem bo pekla (przebieg 110 tys.) Teraz mam nowke - wyrob angielski i mam nadzieje ze dlugo posluzy.
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 25-10-2010, 03:19   

No wlasnie, tutaj mamy kobiete ktora na pewno auta nie zazyna, ja tez kupilem od kobiety. Zawor i dolot do kolektora byly tak zawalone ze nie mialy prawa dzialac i nie stalo sie to "wczoraj". Zgadzam sie ze sa wersje bez egr, ale ilosc paliwa, powietrza (sprezonego i niesprezonego) oraz spalin przez egr sa z gory ustalone. Chyba ze sie myle, a moze japonce sie pomylili i zastosowali za maly intercooler, czego skutkiem ubocznym jest za wysoka temperatura powietrza doladowanego, co z kolei skutkuje przegrzewaniem sie glowicy i w koncu pekaniem. Zastanowilo mnie tylko dlaczego pekla idealnie tak samo pomiedzy zaworem wdechowym a wtryskiem i to na dwoch srodkowych cylindrach :?: Nie wiem jak w innych miskach. Wszedlem jakis czas temu na angielskie forum i doczytalem sie ze w l200 jest podobny problem. Moze mitsumaniaki sie wypowiedza na ten temat, moze sami rowniez doszli do jakis wnioskow i moze by to skonfrontowac. Tu kolezanka napisala ze miala ten sam problem rok temu i znowu to samo. Troche sie obawiam zeby mnie znowu nie spotkalo to samo za niedlugo (moja glowica rowniez funkiel nowka i stracilem pare dzionkow na naprawe) :twisted:
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 25-10-2010, 09:33   

Faraonix napisał/a:
Nie sadze zeby przez zawor egr moglo sie to stac, wiele osob zaslepia zawory jak rowniez byly produkowane wersje bez zaworu egr.

ma rację.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.