Avance 03' 2,5 v6 po dzwonie na biorcę |
Autor |
Wiadomość |
Theo
Mitsumaniak

Auto: Galant 99' 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 39 Skąd: oklice Starogardu Gd.
|
Wysłany: 24-10-2010, 14:09 Avance 03' 2,5 v6 po dzwonie na biorcę
|
|
|
Witam.
Jestem nowy ale śledzę forum od dawna i zbieram się do swap'a gratów z przedliftowego Legnum vr4 , do wozidła z tematu - tyle, że w sedanie.
Co o tym sądzicie?
Maglownica podpasi. Chyba się nie mylę
Co do zawiechy tylnej nie jestem pewien dlatego prosiłbym o podpowiedź w końcu kombi->sedan.
A może wachacze od vr4 a amory i sprężyny od avance'a?
Może macie jeszcze jakieś uwagi
Wypowiedzcie się czy gra warta świeczki, bo kasa na oba auta się znajdzie ale na dodatkowe wydatki nie jestem przygotowany.
PS. avance jest tak ubity, że mogę wziąć części od vr.
PS.2 nie muszę nikomu zlecać przekładki bo tata ma warsztat i zrobię to z jego pomocą
Dzięki za odp |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-10-2010, 15:36
|
|
|
Przekładnia podpasi.
Wahacze z przodu są identyczne. Tył w 95% (zrotnica może być inna ze względu na piastę - ale nie jestem pewien). Ja bym zostawił zawiechę od Avansa, bo nowsza (mniej wybita). Tylko bym przełożył arb, bo w vr-ach są grubsze (stabilniejsze).
Co do amortyzatorów - były te same. Sprężyny w vr-ce są sztywniejsze i bym je brał. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Theo
Mitsumaniak

Auto: Galant 99' 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 39 Skąd: oklice Starogardu Gd.
|
Wysłany: 24-10-2010, 16:38
|
|
|
a co do dodatkowych kosztów?
będę musiał coś dokupywać? czy z dwóch złożę jednego... Nie wiem czy wszystko podpasi biorąc pod uwagę to, że avance jest po obu liftach a legumina przed liftem...
Swinks
Napisałeś, że polecałbyś zostawić zawiechę od avance'a... A 4ws nie jest związane z zawieszeniem? W sumie w 4ws się nie wgłębiałem za bardzo i nie wiem jak to wygląda w vr4.
Dzięki za poradę i czekam na dalsze spostrzeżenia |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-10-2010, 19:15
|
|
|
W Legnum/Galant VR4 nie ma... 4WS .
Tam sztuczki dokonuje AYC w dyfrze.
Tak więc masz takie same zawieszenie wielowahaczowe jak w n/a, za wyjątkiem półosi i piasty. Noo, może jeszcze który wahacz, ale na oko wyglądaja tak samo. Tylne sanki i tak musisz zostawić z vr-a.
To które w końcu auto dostarczy budy?
Wydaje mi się, że buda Avance idzie pod nuż, a więc bierz:
- gródź
- wiązkę elektr. do modernizacji (dorabiasz kable z wiązki z vr-a)
- magiel
- zwrotnice przednie z hamulcami (poliftówki można przerobić na Brembo)
- wycieraczki
- lampy
- boczki drzwi
- fotele
- konsole
- lusterka boczne
- wahacze (bo mniej zużyte)
- amortyzatory (j.w.)
... i pewnie jeszcze sporo drobiazgów.
Uważaj tylko z poprawnym spięciem elektryki ASC, AYC, TCL i ABS wraz z ECU silnika i skrzyni. Mały błąd i potem robia się jaja, bo to wszystko zależy od siebie. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Theo
Mitsumaniak

Auto: Galant 99' 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 39 Skąd: oklice Starogardu Gd.
|
Wysłany: 24-10-2010, 19:20
|
|
|
Wlasnie chcę przekładać bebechy z vr-a do avance. A to dlatego, że vr też jest po dzwonie i nie ma prawa rejestracji.
z reszta okazało się, że vr ma pękniętą misę olejową i nie pali także nabrałem do niego sporego dystansu. Chyba będę musiał szukać czegoś innego.
Apropo mówi wam to coś? Może ktoś wie coś na temat tej sztuki?
Bity w dupe od str kierowcy + pęknięta misa olejowa (myślę, że podbiło go przy strzale i wleciał na krawężnik albo jakiś inny obiekt)
ogólnie nie widziałem go na żywo. załatwiam to przez znajomego mojego znajomego i z tego co do mnie doszło to wynika, że jak kręci silnikiem to wydaje jakieś dziwne dżwięki.
Cena bardzo niska wiec się zastanawiam czy go nawet nie ściągnąć na części. Albo czy ktoś z was niema części do ew. naprawy silnika. Nawet nie wiem co tam może być bo nie słyszałem, a z opowiadań innych też różnie.... |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-10-2010, 20:35
|
|
|
Theo napisał/a: | Wlasnie chcę przekładać bebechy z vr-a do avance. A to dlatego, że vr też jest po dzwonie i nie ma prawa rejestracji. |
Czyli robisz... po górkę. IMO, wbrew logice.
A jak zamierzasz rozwiazać mocowanie tylnego mostu i ulokowanie wału napędowgo? Podłogi są inne.
Mega rzeźba - drut. Zdaje sie tylko AutoR poszedł tą drogą i słuch po tym aucie zaginął.
Przekładki są prowadzone w inną stronę - bebechy z Galanta n/a do budy vr-a. Tak robili: Kochajj, Bartek, Marexi, Pepi, itd...
Znasz nr rejstracyjny auta z UK, łatwiej będzie go sprawdzić.
Zdjecie niewiele mówi, oza tym tylko jedne, niewiele pomogę, nie kojarzę z CVR4. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Theo
Mitsumaniak

Auto: Galant 99' 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 39 Skąd: oklice Starogardu Gd.
|
Wysłany: 24-10-2010, 20:50
|
|
|
no właśnie myślałem o projekcie a'la autoR.
a nr. tablic nie mam bo takie fotki już dostałem. w sumie to ocalały dwa zdj a reszta złapała jakiegoś syfa i trochę je zniekształciło albo pocięło.
czyli reasumując mam szukać vr-a, którego miałbym zarejestrować?
gość chce za niego podobno 200GBP
drugie zdj, które przetrwało starcie z antywirem
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-10-2010, 21:15
|
|
|
Ciekawe zdjęcia ci przysłał... akurat takie co nie widać zniszczeń.
Co do misy olejowej... na mój nos, to raczej chodzi o dół silnika wywalony na amen. Misa to taki optymistyczny opis. Inaczej wartość auta byłaby nie mniejsza niż 700 GBP.
Może się okazać, że kupiłeć tylko budę, bo silnik jest na złom. Do tego dolicz koszt ewentualnej zwózki na lawecie.
Silnik to koszt 400 GBP w górę, do tego skrzynia i inne elementy. Hm... a tu chce oddać niemal za darmo???
Szukaj lepiej całego przyzwoitego vr-a, albo chociaż na chodzie |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Theo
Mitsumaniak

Auto: Galant 99' 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 39 Skąd: oklice Starogardu Gd.
|
Wysłany: 24-10-2010, 22:00
|
|
|
Zdjęć było dużo więcej ale tyle ocalało, z reszty nic nie widać.
No to temat tego auta raczej zakończę i będę szukał innej okazji.
Mój EA2W narazie dobrze mi służy i pojeżdżę nim jeszcze trochę.
Tylko szkoda mi tego avance'a
http://otomoto.pl/mitsubi...-C15210562.html
kola, silnik, skrzynia, maglownica i tapicerka tyle by kosztowała. reszta gratis.
przynajmniej tak ja na to patrzę
[ Dodano: 26-10-2010, 16:17 ]
Dziś dostałem info, że vr sprzedany. Podobno polacy kupili. |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 27-10-2010, 19:36
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Mega rzeźba - drut. Zdaje sie tylko AutoR poszedł tą drogą i słuch po tym aucie zaginął. | Tomku słuch nie zaginął - auto dalej śmiga - zostało odkupione przez siostrę Czarka |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
tomkar4
Forumowicz
Auto: EA3A EC5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 37 Skąd: Bukowina
|
Wysłany: 27-10-2010, 20:55
|
|
|
Ja też od lutego poruszam sie VR4 przerobionym metodą Czarka, zero jakichkolwiek problemów. W moim przypadku był to swap z EC5W do EA5A, jak znajde troche wolnego czasu, to będzie opis na forum. |
|
|
|
 |
Theo
Mitsumaniak

Auto: Galant 99' 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 39 Skąd: oklice Starogardu Gd.
|
Wysłany: 28-10-2010, 10:10
|
|
|
Wydaje mi się, że sposób Czarka nie jest zły.
Tym bardziej, że motorownia i napęd ma wskoczyć do o wiele młodszej budy.
Ale vr-ka, którą pokazałem już poszła. Jak napisałem kupili ją Polacy i od razu na lawetę zapakowali. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 28-10-2010, 11:09
|
|
|
Dawcę gratów LHD szukaj wśród aut bitych w bok/tył i to delikatnie, bo deska jest elementem deficytowym, bardzo czułym na strzały i po wywaleniu podusze, nadaje się tylko na złom |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
RoveR
Mitsumaniak porządany VR4
Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 219 Skąd: Łódź/Moskwa
|
Wysłany: 12-11-2010, 18:24
|
|
|
W razie jak by ktoś potrzebował deskę na przeróbkę VR4 to mam dwie sztuki oczywiście obie nigdy nie miały wystrzału poduszki. |
|
|
|
 |
|