Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik kuleje na benzynie, jeden wtryskiwacz nie pracuje
Autor Wiadomość
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
  Wysłany: 24-10-2010, 13:34   Silnik kuleje na benzynie, jeden wtryskiwacz nie pracuje

Witam! Mam Colta 1,5 12V z 91r. i mam tam założony gaz. Od dawna mam problemy z pracą silnika na benzynie, szarpał i wyglądało to tak jakby gdzieś na chwilę uciekał jeden cylinder. Teraz natomiast już w ogóle chyba nie chodzi na jeden cylinder na benzynie, na gazie jest wszystko ok.

[ Dodano: 24-10-2010, 13:36 ]
Odłączyłem wtyczki od wtryskiwaczy- każdą po kolei i znalazłem nie pracujący wtryskiwacz, wymieniłem go ale dalej to samo. Gdzie szukać przyczyny tego iż jeden wtrysk nie chodzi?
 
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 25-10-2010, 22:15   

Może coś więcej o tej instalacji gazowej ? sekwencja / zwykły ( niepotrzebne skreślić). Nie wiem jak to dokładnie jest ale w sekwencji komputer gazu wyłącza wtryski więc są one podpięte przez komputer gazu. Może jest jakiś problem z tym przełączaniem wtrysków.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 28-10-2010, 20:55   

PABLO998, ale to definitywnie wtryskiwacz?
czy podłączałeś "wadliwy" wtryskiwacz do innego cylindra?
a świece? przewody zapłonowe?
choć jak na gazie ok, to ta ścieżka bez sensu.

jeżeli nie dochodzi sygnał do wtryskiwacza, to musisz sprawdzić czy wychodzi z komputera, ale nie potrafię powiedzieć jak to zrobić
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 29-10-2010, 05:57   

tomusn, Nie podłączałem tego ,,wadliwego" wtryskiwacza pod inny cylinder, tylko wstawiłem w jego miejsce całkiem inny (używany) i dalej to samo. Wczoraj byłem u elektronika z Ecu, obejrzał dokładnie cały sterownik, poprzelutowywał (bo myślał, że może jest jakiś zimny lut), ale i tak to nic nie dało. Stwierdził, że to ewentualnie może być padnięty ten mniejszy procesorek w ecu.
_________________
Carisma DA1A
Outlander CU5W
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-11-2010, 22:12   

PABLO998, czytałem twój post chyba jako pierwszy, ale wstrzymałem się z podpowiedzią mając nadzieję, że przybliżysz trochę auto a w szczególności instalację jaką posiadasz. Teraz otrzymałeś pytanie o jakieś szczegóły dotyczące tej instalacji gazowej, a ty dalej nic nie podajesz, więc co uważasz, ze na tym forum ludzie są jasnowidzami, zacznij trochę współpracować. Jest duża różnica w sekwencji a podciśnieniu, różnica w podłączeniu. Jeżeli chcesz wyeliminować usterkę, musisz odpiąć instalację gazową i wtedy zająć się układem zasilania benzyną. Nie znam dokładnie tego silnika, ale też jak masz na każdy gar cewkę to akurat na tym co nie pracuje mogła paść cewka. Jeżeli masz sekwencję to przy podłączaniu wtrysków gazowych trzeba ingerować w układ podłączenia benzynowych. Jak sekwencja to też sterownik gazowy i odpowiedzialna za dany cylinder sekcja. Możesz mieć przetarty gdzieś przewód na drodze do wtryskiwacza benzynowego. I na koniec pytanie o to czy do komputera podłączałeś, taki usterkę powinien wyłapać, zawsze będziesz miał jakieś bliższe informacje na temat awarii.
 
 
AArti 
Forumowicz

Auto: grupa VW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 37
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-11-2010, 22:31   

PABLO998 napisałeś,że byłeś u magika eketronika.A sam nie sprawdziłeś czy dochodzi napięcie na tą wtyczkę,na której wtrysk nie pracuje?
Miałem podobny problem z V40(na LPi)-jeden garnek nie pracował na benzynie wogóle-na gazie było ok.Wyeliminowałem zapłon i na końcu sprawdziłem jakie jest napięcie na wtyczce niedziałającego wtrysku.Po pomiarach okazało się,że około 6,5V czyli trochę za mało :D .Winowajczynią była jak się okazało końcówka mocy w ECU.Więc sprawdź może u siebie napiecie na wtyczce-jezeli będzie ponizej 12V musisz jeszcze ustalić czy prądzik "ucieka" na plusie czy masowym.
_________________
Pozdrawiam
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 05-11-2010, 20:57   

Dzięki za wszystkie wskazówki, temat zamknięty, auto chodzi jak należy ( narazie :biggrin: ), jedna ścieżka w ecu była przerwana (zaśniedziała). Jeszcze raz wielkie dzięki!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.