Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ4A 1.6] Wyciek oleju, problemy z rozrządem i grzechotka
Autor Wiadomość
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 06-08-2010, 22:51   [CJ4A 1.6] Wyciek oleju, problemy z rozrządem i grzechotka

Colt rodziców mojej dziewczyny ostatnio zachowuje się dziwnie... Po wymianie oleju zauważyłem kilka niepokojących objawów (nie ja wymieniałem).
Poci się dość ostro spod pokrywy zaworów, pod pokrywą rozrządu widać sporo oleju:

"teść" twierdzi że mogło mu się trochę rozlać jak nalewał, ja jednak uważam że puszcza uszczelniacz wałka rozrządu.
Dodatkowo "nalało się" nieco za dużo - około centymetra powyżej poziomu maks, domyślam się, że to może przez to silnik zaczął się pocić i wywalać olej różnymi uszczelniaczami...Jeśli się mylę to mnie poprawcie:)
Kolejna sprawa dotyczy rozrządu-pasek wygląda dość dziwnie-zjechał mocno na zewnętrzną część koła rozrządu (nie jest na środku), a do tego bardzo wyraźnie "bije" ->wykonuje pulsacyjne ruchy w kierunku klawiatura-kielich widoczne to jest np na tym filmiku (choć słabo...)
http://img294.imageshack.us/img294/715/pas.mp4
Jak by tego było mało po stronie skrzyni biegów słychać ciche grzechotanie na luzie po zagrzaniu które przy gwałtownym otwarciu przepustnicy słychać sekundę-dwie głośniej po czym już nie słychać (ale może to przez hałas silnika). Co po stronie skrzyni może grzechotać? Z góry dzięki za wszelkie wskazówki.
A wszystko to zauważyłem dopiero ostatnio...niedługo po wymianie oleju:)
Wcześniej silniczek był wzorem cichej i kulturalnej pracy.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-08-2010, 23:20   

idas napisał/a:
Dodatkowo "nalało się" nieco za dużo - około centymetra powyżej poziomu maks, domyślam się, że to może przez to silnik zaczął się pocić i wywalać olej różnymi uszczelniaczami...Jeśli się mylę to mnie poprawcie:)
Nie mylisz się

Z tego co widac na zdjeciu to poci sie spod simmeringa wałka rozrzadu, a jezeli pasek mieści sie na szerokości koła żebatego wałka, to nie ma powodow do obaw, gorzej jakby zaczał zbaczać poza krawędź koła zębatego.

Spuść nadmiar oleju silnikowego, bo to bardzo niedobrze dla silnika, czy z rozrządem było cos ostatnimi czasami robione :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 06-08-2010, 23:28   

robertdg napisał/a:
czy z rozrządem było cos ostatnimi czasami robione :?:

Nic a nic. Tylko wymiana oleju i... łączników stabilizatora :lol:
Olej już spuszczony (lekko poniżej maks), będziemy obserwować co się będzie działo, martwi mnie tylko jeszcze ta grzechotka. Co do zjeżdżania paska na zewnątrz to u siebie tak miałem jak napinacz za bardzo poluzowałem, po dokręceniu pasek ładnie wracał na środek, dlatego się zastanawiam czy mechanik im dobrze poskładał te graty (wymieniali rozrząd zaraz po zakupie czyli 2 lata temu).
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-08-2010, 00:15   

idas napisał/a:
Co do zjeżdżania paska na zewnątrz to u siebie tak miałem jak napinacz za bardzo poluzowałem, po dokręceniu pasek ładnie wracał na środek, dlatego się zastanawiam czy mechanik im dobrze poskładał te graty
To poluzuj napinacz i dokręć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.