Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB4 1.6] JAk wymienic olej w skrzyni +inne pytania...
Autor Wiadomość
Kacu555 
Nowy Forumowicz
Mitsumaniak


Auto: Lancer Kombi CB4W 4g92 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 11
Skąd: Wieluń
  Wysłany: 15-09-2009, 15:22   [CB4 1.6] JAk wymienic olej w skrzyni +inne pytania...

Witam! Pierwsze moje pytanie to jak wymieni olej w skrzyni biegow?? Jak wogole sprawdzic stan oleju ??Drugie pytanie to zdejmowanie boczkow w drzwiach widzialem juz takie tematy lecz wszystkie z elektrycznymi szybami lecz ja takowego luksusu nie posidam niestety i niemoge zdjac przez ta korbke od podnoszenia szyb probowalem ja zdjac lecz nie moge ;/ Trzecie pytanie kiedys z rok temu wierzdzajac do garazu niestety porysalem drzwi i chcialem sie za to wziasc i chcialem sie zapytac co myslicie o spreju zeby to psiknac zeby to niestarszylo czy jednak musi byc lakier ?? prosze o pomoc . Pzdr
Ostatnio zmieniony przez mkm 04-10-2009, 10:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 16-09-2009, 07:41   

1. olej spuszczamy poprzez odkręcenie śruby na dole skrzyni biegów, jest to jej najniższy punkt (duży łeb odróżniający się od pozostałych). Do spuszczania należy odkręcić także taką małą śrubę z boku skrzyni widoczną od chłodnicy, przez którą wleci powietrze i stary olej lepiej spłynie. Następnie zakręcamy śrubę, przez którą olej wyleciał i przez tą z boku wlewamy olej do środka, około 2 litry. Lejemy, aż olej zacznie się przez nią przelewać - wtedy mamy właściwy poziom - dokręcamy tą śrubkę i gotowe. Auto podczas tego zabiegu musi stać równo! a olej zalej 75W- 90W GL-4 nie ważne jakiej firmy.
2. wydaje mi się, że powinna być gdzieś tam metalowa zawleczka, która blokuje zdjęcie korbki. musisz ją podważyć płaskim śrubokrętem, albo wyciągnąć szczypcami. Reszta jak w elektrykach.
3. czy to głębokie rysy? jak tylko delikatne to można wypolerować pastą mikrościerną np tempo, albo automax i śladu nie będzie (możliwe, że powinieneś się wspomóc drobnym papierem wodnym 1500-2500 przed zastosowaniem pasty). Jeżeli głębokie (do metalu) to trzeba zamalować i wtedy spray / malowanie całego elementu lub zaprawka. Zamawiasz o odpowiednim kolorze w sklepie lub przez internet np allegro. Ja bym na twoim miejscu zamówił litr farby i prysnął także zderzaki:P (tylko że zderzaki są z plastiku więc potrzebujesz specjalny podkład na propylen) numer koloru znajdziesz na tabliczce, która znajduje się na masce samochodu - widoczna po podniesieniu jej do góry.
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 16-09-2009, 07:47   

Cytat:
Jak wogole sprawdzic stan oleju


Stojąc przodem do auta, jak się położysz (chyba że uda ci się z góry :) ) to w górnej wysokości skrzyni jest śruba wlewowa. tam sprawdzisz poziom.

Cytat:
jak wymieni olej w skrzyni biegow


Rozgrzewasz skrzynie (jazda) i następnie pojemnik pod skrzynię i na spodzie jest śruba spustowa. Spuszczasz olej. Później zakręcasz korek (zwróć uwagę w jakim stanie jest podkladka) i bierzesz się za wlanie nowego oleju korkiem opisywaneym wyżej.
Wlewasz ok 1,8÷1,9 litra. Olej pełny syntetyk 75W90 GL4.

Cytat:
zapytac co myslicie o spreju


na pewno nie będzie to tak jak pistoletem. Ale jak ktoś umie się sprayem posługiwać i np zależy mu tylko żeby korozja nie postępowała to można tak zrobić. Ważne jest przygotowanie powierzchni itd.

Cytat:
czy jednak musi byc lakier


chodzi o "clear" :?: Lakier bezbarwny :?: Jak masz metalik / dwuwarstwowyto lakier czy to spray czy malowanie pistoletem to musisz bezbarwnym też malować.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 16-09-2009, 15:35   

KaWu napisał/a:
to w górnej wysokości skrzyni jest śruba wlewowa.

no ja bym powiedział, że tak trochę bardziej w dolnej części niż w górnej, ale chyba nie da się tej śruby pomylić:P

[ Dodano: 16-09-2009, 19:40 ]
śruba do spuszcznia o ile się nie mylę na klucz 24 a do wlewania na 17-stkę
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
Lopullus 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 16v sedan 95'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-11-2010, 19:24   

Witam. Ja mam pytanie co do oleju, jak zaleje 85W90 GL-5 to będzie źle ? Z tego co słyszałem to ten GL-4 to poprostu starszej technologii, i ja gorszą płynność czy coś takiego. Jak to jest ? Bo cenowo to jest kolosalna różnica, a jak się poprosi o taki w sklepie to jest zawsze mega zakurzony i mówią sami że to staroć.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-11-2010, 23:41   

Lopullus napisał/a:
Witam. Ja mam pytanie co do oleju, jak zaleje 85W90 GL-5 to będzie źle ?

Bardzo źle.
Tylko GL-4.
 
 
Lopullus 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 16v sedan 95'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-11-2010, 00:39   

a czym to się różni ? Konkret chciałbym usłyszeć. Jakieś uzasadnienie.
 
 
el.bajerro
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2010, 01:05   

Ostatnio przerabiałem ten temat w związku z wymianą skrzyni. Na coltmanii macieekg napisał:
Cytat:
GL-5 to jest inna specyfikacja i ma dodatki, które powodują korozję elementów wykonanych z metali kolorowych m.in. brązu z którego wykonane są w skrzyniach coltów synchronizatory. Ja bym nie ryzykował, tym bardziej że cena i dostępność jest taka sama. Musi spełniać normę GL-4, ale jeżeli spełnia obie czyli GL-4 i GL-5 to też jest dobrze.

Ja do swojego zalałem Texaco 75w90, spełnia GL-4 i GL-5. Kupiłem bez problemu, zapłaciłem coś koło 40 zł za litr.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 15-11-2010, 03:48   

Lopullus napisał/a:
a czym to się różni ? Konkret chciałbym usłyszeć. Jakieś uzasadnienie.

Czasami co za dobre i za nowe dla naszych autek nie jest do końca zdrowe.
Ja zalałem GL-5 i po kwartale skrzynia padła (zapewne był to zbieg okoliczności, ale niepokój pozostał)
Zaufałem więc osobom, które piszą, że trzeba lać GL-4 i taki leje.
Jak chcesz to masz porównanie obydwu.
Jak rozgryziesz co to jest lepkość kinetyczna to wytłumacz nam czym te oleje się różnią. Ja poległem :mrgreen:

GL-4 - mineralny
Postać fizyczna/ barwa/ zapach: Przezroczysta ciecz/ bursztynowy do jasnobrązowego/
charakterystyczny zapach oleju
pH Brak danych
Temperatura wrzenia: Powyżej 300°C
Temperatura zapłonu: Powyżej 190°C
Temperatura płynięcia: Nie wyżej niż – 27°C
Własności utleniające: Brak danych
Prężność par: Brak danych. Do pominięcia w normalnych warunkach
użytkowania.
Rozpuszczalność w wodzie i
rozpuszczalnikach:
W wodzie nierozpuszczalny. Rozpuszczalny w rozpuszczalnikach
węglowodorowych.
Współczynnik podziału n-oktanol/woda Brak danych
Gęstość: Ok. 880 kg/m3
Lepkość kinematyczna w 40°C 9 – 24 mm2/s
Granice wybuchowości: Palność mgły olejowej przy koncentracji ok. 45g/m3.
Temperatura samozapłonu: Brak danych. Do pominięcia w normalnych warunkach
użytkowania.
Szybkość parowania: Brak danych
Właściwości korozyjne: Nie wykazuje właściwości korozyjnych.

GL-5 - syntetyczny
Postać fizyczna/ barwa/ zapach: Przezroczysta ciecz/ bursztynowy do jasnobrązowego/
charakterystyczny zapach oleju
pH Brak danych
Temperatura wrzenia: Powyżej 300°C
Temperatura zapłonu: Powyżej 200°C.
Temperatura płynięcia: Nie wyżej niż – 23°C
Własności utleniające: Brak danych
Prężność par: Brak danych. Do pominięcia w normalnych warunkach
użytkowania.
Rozpuszczalność w wodzie i
rozpuszczalnikach:
W wodzie nierozpuszczalny. Rozpuszczalny w rozpuszczalnikach
węglowodorowych.
Współczynnik podziału n-oktanol/woda Brak danych
Gęstość: Ok. 880 kg/m3
Lepkość kinematyczna w 40°C Ok.16 mm2/s
Granice wybuchowości: Palność mgły olejowej przy koncentracji ok. 45g/m3.
Temperatura samozapłonu: Brak danych. Do pominięcia w normalnych warunkach
użytkowania.
Szybkość parowania: Brak danych
Właściwości korozyjne: Nie wykazuje właściwości korozyjnych.
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 19-11-2010, 12:22   

gl-5 szkodzi synchronizatorom, wynika to ze składu chemicznego
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.