Pajero za duuużo pali-co robić |
Autor |
Wiadomość |
lesmen
Mitsumaniak

Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 117 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 04-11-2010, 11:36 Pajero za duuużo pali-co robić
|
|
|
Witam
Chciałbym się Was poradzić bo moje Pajero 2,5TD pali ok 15l /100km na szosie i utwardzonych drogach a na nieco gorszych drogach to do 20 dochodzi. Wymieniłem na wiosnę wtryskiwacze i dużo się spalanie nie zmniejszyło. Silnik pali na dotyk. Jednak co do mocy to w porównaniu z drugim innym pajero jest jakby słabszy jak jest zimny. Proszę o radę co mam jeszcze zrobić?
Pozdr |
_________________
 |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 04-11-2010, 20:25 Re: Pajero za duuużo pali-co robić
|
|
|
lesmen napisał/a: | Witam
Chciałbym się Was poradzić bo moje Pajero 2,5TD pali ok 15l /100km na szosie i utwardzonych drogach a na nieco gorszych drogach to do 20 dochodzi. Wymieniłem na wiosnę wtryskiwacze i dużo się spalanie nie zmniejszyło. Silnik pali na dotyk. Jednak co do mocy to w porównaniu z drugim innym pajero jest jakby słabszy jak jest zimny. Proszę o radę co mam jeszcze zrobić?
Pozdr | Upewnić się czy z turbinką jest wszystko ok... |
|
|
|
 |
lesmen
Mitsumaniak

Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 117 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 05-11-2010, 08:11
|
|
|
A czy jest to możliwe bez demontażu pompy i udaniu się do pompiarza?[/quote] |
_________________
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 05-11-2010, 08:23
|
|
|
Jest to możliwe bez demontażu pompy. Ale nie jest możliwe bez demontażu turbiny. No, chyba , że mocno zgrubnie to się da bez demontażu niczego, ot jeden wężyk z wastegate. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
lesmen
Mitsumaniak

Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 117 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 05-11-2010, 08:31
|
|
|
Można trochę jaśniej?:) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 05-11-2010, 11:30
|
|
|
Można. Ciśnienie sprężania możesz sprawdzić wpinając manometr wyskalowany do 2 bar pomiędzy turbinę a zawór sterujący wastegate. Zawór sterujący to taka blaszana puszka nad turbiną, z której idzie ciegno do turbiny. Zdejmujesz wężyk idący do zaworu, zakładasz trójnik i dopinasz manometr na trójniku. I teraz możesz sobie zmierzyć ciśnienie doładowania. Max powinno być ok 0,8 bara a potem powinno ciegno od wastegate pójść w dół i otworzyć wastegate na turbie. Jeśli tak się nie stanie a ciśnienie doładowania będzie rosło to powinien gdzieś przy 1,2 bara wywalić zawór bezpieczeństwa. A jeśli i tak się nie stanie to uciekaj.
Tak można zgrubnie sprawdzić ciśnienie doładowania, ale nie stan turbosprężarki. Bo może ładować dobrze ale brać olej, rzęzić itd. Do sprawdzenia tego turbo trzeba wyjąć. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 07-11-2010, 22:33
|
|
|
lesmen napisał/a: | udaniu się do pompiarza? | [/quote]
ja bym zaczął od ustawienia pompy kąt wtrysku dawka to ma szczególny wpływ na zróżnicowanie mocy zależne od temperatury.. |
|
|
|
 |
|