[C62A 1.5] Stukanie w górnej części silnika blisko rozrządu. |
Autor |
Wiadomość |
smoq5
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer '89 GLXi 1.5 B+G 84KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2010 Posty: 8 Skąd: Dąbrowa
|
Wysłany: 08-11-2010, 20:41 [C62A 1.5] Stukanie w górnej części silnika blisko rozrządu.
|
|
|
Witam
W Lancerze B+G 89r. 1.5 GLXi poziom oleju spadł mi ponad min, niestety przejechałem tak kilka kilometrów, pojawiło się stukanie w (chyba) silniku największe od 2 tys obrotów, przy 90km/h na 5 biegu gdy puszcze gaz i jest hamowanie silnikiem tykanie jest bardzo szybkie na wolnych obrotach zdecydowanie wolniejsze. Czy może to być podparty zawór czy coś gorszego?
Oczywiście poziom oleju uzupełniłem najszybciej jak się dało i wlałem jeszcze motodoktora niestety nie przyniosło to żadnego efektu.
Ile powinna mniej więcej kosztować regulacja zaworów? Czy w tym miśku są hydropopychacze czy blaszki?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 08-11-2010, 22:46
|
|
|
jak u mnie tak było to był przedmuch między 2 i 3 cylindrem ... |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
smoq5
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer '89 GLXi 1.5 B+G 84KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2010 Posty: 8 Skąd: Dąbrowa
|
Wysłany: 08-11-2010, 22:48
|
|
|
Czyli do wymiany byłaby uszczelka pod głowicą?
A orientujesz się jaki typ zaworów jest w tym motorze? |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 08-11-2010, 23:17
|
|
|
nie wiem , nie rozbierzesz - nie sprawdzisz
a typ zaworów to też nie wiem |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-11-2010, 23:21
|
|
|
smoq5 napisał/a: | A orientujesz się jaki typ zaworów jest w tym motorze? | Zawory regulowane ręcznie i nie za pomocą blaszek tylko normalnie za pomocą śrub na dźwigienkach zaworowych. Koszt regulacji zaworów ze względu na prostotę i szybkość wykonania powinien zawierać się w granicach 50-100 zł. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-11-2010, 23:33
|
|
|
Jeżeli bardzo hałasuje, to może być obrócona panewka |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
smoq5
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer '89 GLXi 1.5 B+G 84KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2010 Posty: 8 Skąd: Dąbrowa
|
Wysłany: 08-11-2010, 23:53
|
|
|
Ale chyba przy obróconej panewce byłby spory problem z jazdą, a w jeździe poza stukaniem różnicy nie ma, temperatury też nie łapie za wysokiej, cały czas w normie.
Może to być podparty zawór, bo tak mi znajomy coś sugerował? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 09-11-2010, 09:53
|
|
|
może być i podparty zawór - albo luz na panewce |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
|