 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
studencka prośba o pomoc w zakupie |
Autor |
Wiadomość |
furiat
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 4 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 09-11-2010, 02:48 studencka prośba o pomoc w zakupie
|
|
|
znalazłem się tu bo od jakiegos czasu poluje na SS.
mój budżet to 8-10 tys. na benzyniaka 1.3 16v 86km
ewentualnie 10-11 tys. na DID.
poprzednim autem rocznie robiłem około 15tys.km, wiec bez szaleństw. Sporo krótkich i średnich dystansów po mieście/przedmieściach i czasem gdzieś w Polskę. Te 2 jednostki wybrałem ze względu na spalanie, bo z tego co wyczytałem to po 1.3 86km spodziewam się (słusznie?) spalania na poziomie 6-7,5, w dieslu pewnie podobnie.
Wiem, ze różnica między tymi 2 jednostkami jest duża, ale nie mogę sie zdecydować. Boję sie kosztów związanych z DID (czytałem że w Renault podobno padają wtryskiwacze w tych silnikach, turbiny i trzeba lać dobre paliwo, btw co to znaczy dobre? - ja przyzwyczaiłem się tankować na NESTE bo tanio i szybko...). Czy faktycznie benzyniak będzie bezpieczniejszy i łaskawszy w przyszłości dla mojego studenckiego portfela. DiD-em już jechałem, bardzo fajne wrażenia ale nie stać mnie na inwestowanie tysięcy w silnik, wiec dla świętego spokoju jestem gotów wziąć 1.3 Benz.
aha i prosba o rzuceniem okiem na oferty
http://otomoto.pl/mitsubi...-C15446782.html
(już dość długo wisi oferta, co daje do myślenia. podobno jeździ nim pracownik komisu)
http://otomoto.pl/mitsubi...-C15159483.html
(tradycyjnie od handlarza - niestety, i moc 115km -nie wiem czy az tyle potrzebuje, i jak ta jednostka ma sie w kosztach utrzymania do 102km)
pozdrawiam, śmigajacych Spejsami. i zazdroszczę tym co kupno maja już za sobą... |
|
|
|
 |
rryba
Mitsumaniak

Auto: MSS 4G13 99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 58 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 09-11-2010, 08:43
|
|
|
Miałem ten sam problem jak szukałem auta dla siebie.
Jednak zdecydowałem się na 1.3 w benzynie i jak na razie nie żałuje.
Spalanie w mieście dochodzi w mieście do 7,5, na trasie wyszło mi najmniej 5,5.
Nie zdecydowałem się na diesla ze względu na "korygowanie" liczników. Nagle wszystkie auta ok 10 letnie są mało jeżdżone, tylko przez kobietę lub emeryta. W benzynie z tym faktem też się spotkasz ale ewentualna naprawa mniej bije po kieszeni niż wymiana turbiny a one są czułe.
W tym pierwszym wydaje mi się że jest zapadnięty fotel kierowcy ale być może to złudzenie na zdjęciu no i "golas" brak elektryki
W tym drugim fotel wydaje się być ok ale nawet radio wymontowali no i też "golas" |
_________________ Pozdrawiam
Łukasz
 |
|
|
|
 |
furiat
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 4 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 09-11-2010, 22:23
|
|
|
dzięki za odp.
no golas, ale na elektryce aż tak bardzo mi zależy. min.2 Poduszki dla bezpieczeństwa i dobre radio dla przyjemności raczej mnie zadowalają. Bez klimy przeżyje, bo aż tak dużo w długie trasy nie jeżdżę, a o klimę też trzeba dbać i inwestować w nią, żeby działała poprawnie.
Ten pierwszy rzeczywiście golas nieprzeciętny, więc oczekiwałbym niższej ceny.
No z tym kręceniem liczników to zmora, da się to jakoś sprawdzić na stacji kontroli?
i w takim razie z jakim przebiegiem jest sens kupować benzynę? poprzednie punto sprzedałem przy przebiegu 112 tys.km i nie powiem, zeby silnik był w rewelacyjnej kondycji . ale jakby nie było chciałbym odczuć różnicę na plus a nie na minus, a nie wiem czy MSS 1.3 z przebiegiem około 150tys. to nie sporo.
coś z półki benzyniaków (biorę pod uwagę tylko wersje z obrotomierzem)
http://moto.gratka.pl/tre...37470da8a2412,1 |
|
|
|
 |
rryba
Mitsumaniak

Auto: MSS 4G13 99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 58 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 09-11-2010, 23:11
|
|
|
W tym ostatnim ogłoszeniu maska wydaje się nie spasowana na pierwszym zdjęciu (warto by było to sprawdzić przy ewentualnych oględzinach.
Przebieg wydaje się realny.
Co do sprawdzenia przebiegów to jeżeli był kupowany w kraju i serwisowany to w ASO powinieneś się czegoś dowiedzieć. Natomiast jeżeli był sprowadzany to już niestety pozostaje własne "wyczucie" w ocenie przebiegu. ASO Mitsu nie ma ogólnodostępnej bazy danych z poza kraju.
Pierwsze co to wiadomo trzeba się przyjrzeć zużyciu pedałów, drążka biegów, kierownicy, poszperać w silniku (może się gdzieś zawieruszyła stara zawieszka od oleju). Stacja diagnostyczna oceni Ci stan bieżący.
Jeżeli chodzi o przebieg to za dużo Ci nie powiem, ja na pewno nie zdecydowałbym się na auto z przebiegiem grubo powyżej 200tyś. |
_________________ Pozdrawiam
Łukasz
 |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 10-11-2010, 00:23
|
|
|
furiat napisał/a: |
No z tym kręceniem liczników to zmora, da się to jakoś sprawdzić na stacji kontroli?
i w takim razie z jakim przebiegiem jest sens kupować benzynę? poprzednie punto sprzedałem przy przebiegu 112 tys.km i nie powiem, zeby silnik był w rewelacyjnej kondycji . ale jakby nie było chciałbym odczuć różnicę na plus a nie na minus, a nie wiem czy MSS 1.3 z przebiegiem około 150tys. to nie sporo. |
Ja kupowałem swojego od pierwszego właściciela, prawie do końca był serwisowany w ASO, więc ze sprawdzeniem przebiegu nie miałem problemu, przez telefon dowiedziałem się istotnych rzeczy podając nr rejestracyjny.
Natomiast co do przebiegu - jeżdżę 1.3 86HP i obecnie jest prawie 200.000 km - silnik chodzi równiutko, oleju nie dolewam między wymianami co 10.000 km - w sumie uważam, że silnik to jedna z najmocniejszych stron MSS. A najsłabsza to francuska skrzynia biegów... ;/
Aha, spalanie w warszawskich korkach takie bliżej 8,5l/100km jednak... co do trasy - 5,5l - 6l/100 jest realne. |
|
|
|
 |
furiat
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 4 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 10-11-2010, 20:07
|
|
|
rryba napisał/a: | W tym ostatnim ogłoszeniu maska wydaje się nie spasowana na pierwszym zdjęciu . |
właściciel przyznał się, że maska i błotniki były wymieniane i malowane, bo poprzednia właścicielka poobijała. Niby to jeszcze nie koniec świata, ale każdy pod słowami "poobijany" może rozumieć co innego.
Problem jest taki, że większość MSS to samochody ściągane, tak jak ten
http://otomoto.pl/mitsubi...-C16096371.html
tego też biorę go pod uwagę, mimo, że z Italii przyjechał:/ Tylko gorzej, że jest do opłat. Nie kupie samochodu bez opłat, bo nie mam czasu i wiedzy, żeby to pozałatwiać. Gość powiedział, że zrobi to za kilkaset złotych (i to wydaje mi sie dziwne, bo wiem ze takie opłaty to sporo powyżej 1 tys.) |
|
|
|
 |
xjacobs
mod MSS
Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 762 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 11-11-2010, 10:49
|
|
|
rryba napisał/a: |
Jeżeli chodzi o przebieg to za dużo Ci nie powiem, ja na pewno nie zdecydowałbym się na auto z przebiegiem grubo powyżej 200tyś. | czyli jesteś potencjalnym frajerem do zrobienia w wała, wlasnie dzieki takim jak ty rynek uzywanych wyglada jak wyglada... |
_________________
 |
|
|
|
 |
rryba
Mitsumaniak

Auto: MSS 4G13 99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 58 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 11-11-2010, 15:17
|
|
|
xjacobs napisał/a: | rryba napisał/a: |
Jeżeli chodzi o przebieg to za dużo Ci nie powiem, ja na pewno nie zdecydowałbym się na auto z przebiegiem grubo powyżej 200tyś. | czyli jesteś potencjalnym frajerem do zrobienia w wała, wlasnie dzieki takim jak ty rynek uzywanych wyglada jak wyglada... |
gdyż...? |
_________________ Pozdrawiam
Łukasz
 |
|
|
|
 |
xjacobs
mod MSS
Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 762 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 11-11-2010, 20:01
|
|
|
gdyż jesteś jednym z tych 99% polaków którzy wierzą, że kupią za normalną cenę, a najlepiej za pół darmo samochód, którym dziadek jeździł do kościoła i na działkę, a prawda jest taka, że...
odpal sobie mobile.de, wybierz np. mondeo tdci/tddi, posortuj wg najniższej ceny i patrz na
przebiegi pierwszych aut, czyli tych ktore oplaca sie sciagnac... a teraz zrob to samo tylko na motoallegro i porownaj przebiegi...
popyt wzmaga podaż, chcesz miec maly przebieg to bedziesz mial
ludzie sami chcą żeby ich oszukiwano...
jestem na etapie szukania samochodu, czy przeszkadza mi zagazowany lanos ktory ma za sobą 300 tys. km? odpowiedź brzmi absolutnie nie jesli wszyscy by tak podchodzili do sprawy skrecanie przebiegow nie malo by takiej skali.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
irekmiecz
Mitsumaniak

Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 470 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
 |
furiat
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 4 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 11-11-2010, 21:22
|
|
|
xjacobs napisał/a: | gdyż jesteś jednym z tych 99% polaków którzy wierzą, że kupią za normalną cenę, a najlepiej za pół darmo samochód, którym dziadek jeździł do kościoła i na działkę, a prawda jest taka, że.... |
ja dopiero powoli odkrywam te prawdę, jak i to, że jazda to droga przyjemność. tak jest i już. Nieważne czy sekwencje, czy diesle czy co... bo najlepszy i najtańszy samochód to samochód służbowy.
dlatego przemyślałem sprawę i rezygnuje z diesla/turbo. Zwykły klekot radości z jazdy nie da, więc rozglądam się już tylko za benzyną. i powoli oswajam się z myślą, ze kupie pierwsze sensowne/okazyjne auto, nawet jeśli będzie to Fabia a nie MSS, bo niestety nie mam możliwości jeździć za Spejsami po całej Polsce |
|
|
|
 |
rryba
Mitsumaniak

Auto: MSS 4G13 99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 58 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 12-11-2010, 10:17
|
|
|
xjacobs napisał/a: | gdyż jesteś jednym z tych 99% polaków którzy wierzą, że kupią za normalną cenę, a najlepiej za pół darmo samochód, którym dziadek jeździł do kościoła i na działkę, a prawda jest taka, że...
|
Prawda jest taka że średnie przebiegi roczne aut oscylują w granicach: benzyna ok. 15tyś a diesel 20 tyś km/rok (średnie dane aut użytkowanych za granicą) pomnóż sobie przez lata ile ma i wyjdzie Ci teoretycznie przebieg. Oczywiście te uśrednione dane dotyczą się aut użytkowanych przez prywatnych użytkowników a nie firmowych flot.
Dodatkowo ja podkreśliłem że nie szukam aut z licznikiem grubo powyżej 200 tyś , (tak do 230 tyś km uważam za normalny przebieg) a na moto allegro jak zaczniesz szukać to większość aut ma duuuużo mniej niż 200 tyś np. 150 itp. Chodzi mi oczywiście o te roczniki które interesują założyciela tematu.
A auta od dziadków tez się zdarzają, kolega ostatnio sprowadził 10 letniego mercedesa z przebiegiem 90tyś. wszystko udokumentowane nie tylko książka ale też i rachunkami .
Co śmieszne spotkałem się też z sytuacja "korekcji licznika" w drugą stronę, ale to już inna bajka. |
_________________ Pozdrawiam
Łukasz
 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 12-11-2010, 12:03
|
|
|
rryba napisał/a: | Prawda jest taka że średnie przebiegi roczne aut oscylują w granicach: benzyna ok. 15tyś a diesel 20 tyś km/rok (średnie dane aut użytkowanych za granicą) | To chyba żart ? O ile mnie pamięć nie myli to katalog EUROTAX zakłada coś koło 25-30 tyś rocznie normatywnego przebiegu dla diesla. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
rryba
Mitsumaniak

Auto: MSS 4G13 99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 58 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 12-11-2010, 18:55
|
|
|
cns80 napisał/a: | rryba napisał/a: | Prawda jest taka że średnie przebiegi roczne aut oscylują w granicach: benzyna ok. 15tyś a diesel 20 tyś km/rok (średnie dane aut użytkowanych za granicą) | To chyba żart ? O ile mnie pamięć nie myli to katalog EUROTAX zakłada coś koło 25-30 tyś rocznie normatywnego przebiegu dla diesla. |
Owszem ale dla aut od średniej średniej klasy w zwyż, a o ile wiem Space Stara nie zalicza się do aut średniej klasy u Naszych zachodnich sąsiadów, bo w Polsce wiadomo że każde auto które ma czworo drzwi uchodzi za rodzinne |
_________________ Pozdrawiam
Łukasz
 |
|
|
|
 |
xjacobs
mod MSS
Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 762 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 13-11-2010, 22:24
|
|
|
cns80 napisał/a: | rryba napisał/a: | Prawda jest taka że średnie przebiegi roczne aut oscylują w granicach: benzyna ok. 15tyś a diesel 20 tyś km/rok (średnie dane aut użytkowanych za granicą) | To chyba żart ? O ile mnie pamięć nie myli to katalog EUROTAX zakłada coś koło 25-30 tyś rocznie normatywnego przebiegu dla diesla. |
innej opcji niż żart nie widzę...
tym bardziej że w niemczech dieslem nie oplaca sie robic malo km...
[ Dodano: 13-11-2010, 22:47 ]
rryba napisał/a: | cns80 napisał/a: | rryba napisał/a: | Prawda jest taka że średnie przebiegi roczne aut oscylują w granicach: benzyna ok. 15tyś a diesel 20 tyś km/rok (średnie dane aut użytkowanych za granicą) | To chyba żart ? O ile mnie pamięć nie myli to katalog EUROTAX zakłada coś koło 25-30 tyś rocznie normatywnego przebiegu dla diesla. |
Owszem ale dla aut od średniej średniej klasy w zwyż) | a to niby od kiedy?
to tak jakbys powiedzial ze w polsce najwieksze przebiegi robią wypasione limuzyny, podczas gdy najwiecej km trzepią sc 1.1...
piszesz bzdury bzdury i jeszcze raz bzdury, nawet odechciewa mi sie juz obalania tych bzdurnych tez
wiecie, na wymioty mi się zbiera jak chce znalezc tanie, bo tanie, ale auto z prawdziwą historią, jaka by ona nie byla, a wszystko ma po kilkanascie lat i <200 tys. przebiegu... |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|