Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] Dylemat
Autor Wiadomość
Sambor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Colt 1.3 - 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 2
Skąd: NH
Wysłany: 16-11-2010, 16:07   [MSS DID] Dylemat

Witam Wszystkich!

Mam na oku MSS 1.9 DID (102 KM) z 2004r., 130 000 przebiegu, cena 20 000 zł. Z właścicielem pojechaliśmy na diagnostykę do "moich" mechaników (specjalizują się w japończykach), którzy stwierdzili że z turbosprężarki cieknie olej, ledwo żyje i wymaga natychmiastowej regeneracji (ok. 1200 zł) oraz że cieknie także spod uszczelki miski olejowej (ale to jest niewielki koszt ok 150 zł). Powiedziałem właścicielowi że wezmę auto jak spuści 2000 zł (na turbo + kilka innych drobniejszych rzeczy). Powiedział że nie ma mowy, więc zgodziłem się na to że on zrobi turbo we własnym zakresie + uszczelka pod miską i da mi znać. Dzwoni do mnie tydzień później i mówi że "jego" mechanicy rozebrali turbosprężarkę i że według nich wszystko jest w najlepszym porządku, że coś tam pocieknie to jest normalne i oni mogą to poprawić, ale za 10 000 km będzie tak samo. To samo stwierdzili odnośnie miski olejowej. Tak powstał mój dylemat, kto ma racje, a kto nie - specjalistą w temacie nie jestem więc może ktoś byłby w stanie trochę rozświetlić sytuację?

Pozdrawiam.
 
 
ZbujMadej 
Forumowicz

Auto: Dacia Duster Ph2 1.6PB 4x2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 68
Skąd: WM
Wysłany: 16-11-2010, 16:53   

Nie wierz w cuda, że "jak coś pocieknie, to jest normalne". Tak mógł powiedzieć tylko nienormalny mechanik. To prawda, że czasem coś pocieknie, bo uszczelki nie sa wieczne, ale nie po 10 tys. km.
W to, że rozebrali turbo i "mogą to zrobić" to za bardzo bym nie wierzył. Jeżeli jestes pewien stanu technicznego auta i przebiegu, to ja bym molestował gościa o zejście z ceny, ewentualnie dołożył z 1 tys do ceny. Na takich kwotach próba oszczędzania 500-1000zł nie zawsze wychodzi na dobre (czyt. późniejsze naprawy).
_________________
Mój były Space Star >> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=55754
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 16-11-2010, 19:43   

Każdy z nas kto miał/ma DID-a narzekał na to, że było mokro pod sprężarką. Tak więc jest to przypadłość tego modelu. Niestety nikt na odległość nie powie Ci, że tyle ile cieknie to jeszcze normalnie czy już dramat :roll:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-11-2010, 20:35   

Sambor napisał/a:
Dzwoni do mnie tydzień później i mówi że "jego" mechanicy rozebrali turbosprężarkę i że według nich wszystko jest w najlepszym porządku, że coś tam pocieknie to jest normalne i oni mogą to poprawić, ale za 10 000 km będzie tak samo. To samo stwierdzili odnośnie miski olejowej. Tak powstał mój dylemat, kto ma racje, a kto nie - specjalistą w temacie nie jestem więc może ktoś byłby w stanie trochę rozświetlić sytuację?
Tak, oczywiście, słuchaj się dalej, na nowych uszczelkach nie ma prawa nic cieknąć przez długi czas, mówie oczywiście o uszczelniaczach oryginalnych, bo ich koszty nie są kosmiczne, oczywiście, trzeba przy montażu przestrzegać odpowiednich warunków szczególnych, jeżeli takowe wystepują, a napewno są, wystarczy zajrzeć do instrukcji, wg mnie to jest tylko propozycja do opchnięcia auta, nie ma ochoty wrzucic pieniedzy w naprawe (bo z regeneracja turbiny to juz sa spore koszta) to niech nie opowiada, że nie wytrzyma to dłużej jak 10 tys km, fakt, że przypadłościa jest pocenie sie miski olejowej, ale jest to do usuniecia, tak samo jak wycieki z kanałów olejowych turbiny, tylko poprostu trzeba ku temu użyć odpowiednich części. Ja bym nie szedł na taki układ.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Sambor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Colt 1.3 - 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 2
Skąd: NH
Wysłany: 16-11-2010, 21:08   

Dzięki Panowie za cenne rady, wezmę je pod uwagę i zobaczymy co się z tego urodzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.