Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
regulacja zaworow 2,td (4d56)
Autor Wiadomość
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-11-2010, 21:10   regulacja zaworow 2,td (4d56)

czesc!

czy zna ktos przepis na regulacje zaworow, i bylby chetny sie swoja wiedza podzielic?
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 13-11-2010, 23:00   

najlepiej zacząć ustawianie luzów na zimnym silniku (rozszerzalność głowicy), ssący 0.15 mm i wydech 0,15 mm, po ustawieniu dobrze jest rozgrzać silnik do normalnej temp. pracy lub po prostu przejechać parę km i ponownie kontrola luzu, tym razem nie powinien być większy niż 0,25 mm na każdym, ewentualnie drobna korekta
 
 
pawel80 
Forumowicz

Auto: L200 '11 178hp
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 144
Skąd: racibórz
Wysłany: 14-11-2010, 00:19   

zaworki na śrubki czy na płytki ?

ogólnie albo robimy na ciepłym albo na zimnym ja wole robić na zimnym :)
jeśli są śrubki to jaka wartość Nm dokręcamy śrubę kontrująca ?
 
 
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-11-2010, 10:29   

ja mam srubnki. musze sobie sprawic ten szczelinomierz,
dzieki za pomoc!!
 
 
pawel80 
Forumowicz

Auto: L200 '11 178hp
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 144
Skąd: racibórz
Wysłany: 14-11-2010, 14:38   

ja tez mam silnik 4d56 :)
pytam bo w pajero jeszcze nie robiłem :) za to w motorkach to często :)
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 14-11-2010, 19:29   

pawel80 napisał/a:
jeśli są śrubki to jaka wartość Nm dokręcamy śrubę kontrująca ?

śrubki, śrubki, 15Nm
 
 
pawel80 
Forumowicz

Auto: L200 '11 178hp
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 144
Skąd: racibórz
Wysłany: 14-11-2010, 20:05   

rico.1 to może jeszcze tolerancje podaj +/- dla tych 0.15 mm luzu
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 14-11-2010, 22:40   

:mrgreen: a rozróżnisz np. 0.15 mm od 0,16 mm?
na zimnym 0,15 mm a na ciepłym max 0.25 mm zaleca producent, w praktyce bywa różnie, więc jak chcesz to możesz ustwić inaczej :biggrin: ale nikt nie weźmie za to odpowiedzialności, bo może być kupa :lol:
 
 
pawel80 
Forumowicz

Auto: L200 '11 178hp
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 144
Skąd: racibórz
Wysłany: 15-11-2010, 09:10   

jasne ze odróżnię :)

w moim motocyklu ssące mam 0,15 +/- 0,02 czyli od 0,13 do 0,17 jest oki :)
wydechowy ma 0,20 +/- 0,02 czyli od 0,18 do 0,22

a ustawiam zawsze na plusie

to teraz zapytam jeszcze o interwał regulacji zaworów :) co ile kkm ?
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 15-11-2010, 19:55   

a opcję szukaj czasami używasz? :biggrin:
na forum jest sporo ciekawych informacji
np. http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=192 :)
 
 
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-11-2010, 20:54   

no wiele sie mozba dowiedziec:)
ach te fora....
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 16-11-2010, 20:47   

rico.1 napisał/a:
najlepiej zacząć ustawianie luzów na zimnym silniku (rozszerzalność głowicy), ssący 0.15 mm i wydech 0,15 mm, po ustawieniu dobrze jest rozgrzać silnik do normalnej temp. pracy lub po prostu przejechać parę km i ponownie kontrola luzu, tym razem nie powinien być większy niż 0,25 mm na każdym, ewentualnie drobna korekta

Nie żebym się czepiał ale wytłumacz mi w jaki sposób ustawiasz zawory na rozgrzanym do normalnej temperatury silniku? Bo ja w życiu nie dotknąłbym się do rozgrzanej głowicy, a co jeszcze grzebać się przy zaworach...powodzenia w ustawianiu i czasami trzeba się zastanowić co się pisze bo ktoś może wziąć takie rady na poważnie i poparzyć paluchy...bo ktoś tak napisał ze tak trzeba zrobić. :arrow:
Co do samego tematu najprościej będzie jak ustawisz tak żeby miały na zimnym silniku te 0.15mm jak koledzy piszą, choć osobiście wydaje mi się to trochę za mało ja bym tak na jakieś 0.2mm ustawił z tego względu ze to przecież kawał silnika i taka dokładność?.
Po lekkim przebiegu sprawdź czy zawory nie są popodpierane no i czy nie klepią bo tak czy tak wówczas trzeba ustawiać ponownie i cały bajer z zaworami :wink:
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 16-11-2010, 21:25   

1405 napisał/a:
rico.1 napisał/a:
najlepiej zacząć ustawianie luzów na zimnym silniku (rozszerzalność głowicy), ssący 0.15 mm i wydech 0,15 mm, po ustawieniu dobrze jest rozgrzać silnik do normalnej temp. pracy lub po prostu przejechać parę km i ponownie kontrola luzu, tym razem nie powinien być większy niż 0,25 mm na każdym, ewentualnie drobna korekta

Nie żebym się czepiał ale wytłumacz mi w jaki sposób ustawiasz zawory na rozgrzanym do normalnej temperatury silniku? Bo ja w życiu nie dotknąłbym się do rozgrzanej głowicy, a co jeszcze grzebać się przy zaworach...powodzenia w ustawianiu i czasami trzeba się zastanowić co się pisze bo ktoś może wziąć takie rady na poważnie i poparzyć paluchy...bo ktoś tak napisał ze tak trzeba zrobić. :arrow:
Co do samego tematu najprościej będzie jak ustawisz tak żeby miały na zimnym silniku te 0.15mm jak koledzy piszą, choć osobiście wydaje mi się to trochę za mało ja bym tak na jakieś 0.2mm ustawił z tego względu ze to przecież kawał silnika i taka dokładność?.
Po lekkim przebiegu sprawdź czy zawory nie są popodpierane no i czy nie klepią bo tak czy tak wówczas trzeba ustawiać ponownie i cały bajer z zaworami :wink:


nie to żebym sie czepiał :mrgreen: :doubt: ale wielu producentów podaje wartości luzu zarowno dla zimnego jak i ciepłego silnika więc z czegos to musi wynikać...
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 16-11-2010, 21:53   

polaff napisał/a:

nie to żebym sie czepiał :mrgreen: :doubt: ale wielu producentów podaje wartości luzu zarowno dla zimnego jak i ciepłego silnika więc z czegos to musi wynikać...

Zgadza się ale co innego jest teoria a co innego praktyka i zdrowy rozsadek. W tym przypadku te wartości luzów są wartościami wynikającymi od rozszerzalności cieplnej materiału stąd ta różnica i jest to tylko czysta teoria. Tego nie sprawdzisz i lepiej jest nie zwracać na te dane uwagi, zważywszy że silnik ma swój przebieg, elementy rozrządu są jakie są, dźwigienki są po podcierane, trzonki zaworów też mają jakieś tam ślady zużycia i parametrów fabrycznych nie uzyskasz, a jak już to tylko w jakimś stopniu będą one zbliżone. Nie ma co się oszukiwać.
Ja zawsze ustawiam zawory na zimnym silniku i po małym przebiegu sprawdzam czy wszystko jest w porządku i nigdy nie było problemu. Co do samej techniki to dobrze mieć dwa szczelinomierze. Tak jak w tym przypadku 0.15 i 0,20. Pierwszy służyć będzie do ustawienia założonego luzu- ma się ruszać z lekkim oporem, a drugi służy do sprawdzenia czy luz nie jest za duży- nie ma prawa szczelinomierz wejść w szczelinę. Jak wchodzi to regulacja do poprawy i tak w kółko po wszystkich zaworach aż będzie wszędzie dobrze bo nie zawsze uda się ustawić wszystkie szczeliny za pierwszym razem, bo po przekręceniu wałem coś zawsze lubi się przestawić. Trzeba to zawsze sprawdzić i uzbroić się w cierpliwość, bez tego ni rusz... :wink:
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 16-11-2010, 22:22   

1405 napisał/a:
polaff napisał/a:

nie to żebym sie czepiał :mrgreen: :doubt: ale wielu producentów podaje wartości luzu zarowno dla zimnego jak i ciepłego silnika więc z czegos to musi wynikać...

Zgadza się ale co innego jest teoria a co innego praktyka i zdrowy rozsadek. W tym przypadku te wartości luzów są wartościami wynikającymi od rozszerzalności cieplnej materiału stąd ta różnica i jest to tylko czysta teoria. Tego nie sprawdzisz i lepiej jest nie zwracać na te dane uwagi, zważywszy że silnik ma swój przebieg, elementy rozrządu są jakie są, dźwigienki są po podcierane, trzonki zaworów też mają jakieś tam ślady zużycia i parametrów fabrycznych nie uzyskasz, a jak już to tylko w jakimś stopniu będą one zbliżone. Nie ma co się oszukiwać.
Ja zawsze ustawiam zawory na zimnym silniku i po małym przebiegu sprawdzam czy wszystko jest w porządku i nigdy nie było problemu. Co do samej techniki to dobrze mieć dwa szczelinomierze. Tak jak w tym przypadku 0.15 i 0,20. Pierwszy służyć będzie do ustawienia założonego luzu- ma się ruszać z lekkim oporem, a drugi służy do sprawdzenia czy luz nie jest za duży- nie ma prawa szczelinomierz wejść w szczelinę. Jak wchodzi to regulacja do poprawy i tak w kółko po wszystkich zaworach aż będzie wszędzie dobrze bo nie zawsze uda się ustawić wszystkie szczeliny za pierwszym razem, bo po przekręceniu wałem coś zawsze lubi się przestawić. Trzeba to zawsze sprawdzić i uzbroić się w cierpliwość, bez tego ni rusz... :wink:


ja zawsze ustawiam TYLKO na zimno i NIGDY nie sprawdzam później czy jest ok uważam, że nie ma takiej potrzeby no chyba, że coś się dzieje :biggrin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.