 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 02:34 |
obroty - poraz n'ty, ale.... |
Autor |
Wiadomość |
artbiker [Usunięty]
|
Wysłany: 21-10-2006, 18:25 obroty - poraz n'ty, ale....
|
|
|
Proszę nie bijcie, napiszę w skrócie.
Wyczyściłem przepustnicę i ustawiłem obroty wg instrukcji Krzyżaka. Nie jest tak jak być powinno (obroty falują gorzej niż przed zabiegiem), dlatego pytam. Poza tym w/w instrukcja tyczy się głównie 4G37, a ja mam 4G15 (12V na wtrysku, inst.gaz.)
Jak wysokie powinny być wolne obroty. Ja ustawiłem na 850, ale po podpięciu silniczka krokowego i tak jest ok. 700. Co mam z tym zrobić?
Czujnik ustawienia przepustnicy wskazywał 0,38V, przestawiłem na 0,5V. Czy tak ma być?
Obroty falują nawet przy pełnym rozgrzaniu. Jak postoi 2-3 min nie ruszany to przestaje, ale wystarczy dotknąć gaz i znów zaczyna. Poza tym łapie czasem strasznego muła (na niższych obrotach, jak by paliwa nie dostawał albo co). Powyżej 3000 obr jest wszystko ok. Dzieje się tak na benzynie i na gazie. Resety ecu nic nie pomagają.
Nie wiem co mam robić, cały dzień pracuję i nie mam czasu jeździć po mechanikach, poza tym jest jeszcze aspekt finansowy i chyba przede wszystkim radość z własnych dokonań. Dlatego bardzo proszę o wskazówki do dalszego działania. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-10-2006, 21:51
|
|
|
W 4G15 jest identycznie.
Po przestawienie TPS musisz znów wyregulować obroty. Największy myk, to zaczekać aż silniczek się cofnie - te 15-20 sek. I dopiero w tej pozycji można odpiąć wtyczkę i regulować.
Ew. coś jest jeszcze niesprawne w aucie. |
|
|
|
 |
artbiker [Usunięty]
|
Wysłany: 22-10-2006, 01:23
|
|
|
Odczekałem te 15-20 sek, ale ok, spróbuję zrobić to jeszcze raz.
Co jeszcze powinien sprawdzić w pierwszej kolejności? - jak by to nie pomogło. |
|
|
|
 |
promil69 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-10-2006, 08:53
|
|
|
Miłem to samo - Krzyzak doradził zmniejszyć troszke obroty i pomogło (tymbardziej jak regulujesz na obrotomierzu a nie na palmie), pozatym zauważyłem u mnie taki "myk", że jeżeli po wyregulowaniu i odpaleniu nie przytrzymam "równiutko" obrotów np. na 3000 to silnik cały czas zwiększa i zmniejsza obroty. Spróbuj po odpaleniu trzymać cały czas przez około 5s te same obroty - u mnie pomogło. |
|
|
|
 |
tom65 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-10-2006, 09:43
|
|
|
tratatata - reguluj dokładnie wg. Krzyżaka . Ten tak zwany moment cofnięcia napewno zauważysz .Ja mam ten sam silnik no i niestety musiałem się pogodzić że obroty ECU ustawia po wszystkim na 700-750 wg.obrotomierza samochodu. wszelkie próby pdciągnięcia
na 850 kończyły się podobnie jak u ciebie " falowaniem"
Reasumując :
ustawiaj na 750( zamiast na 850) i będzie OK tyle że cała reszta bez zmian wg .w/w instrukcji Krzyżaka |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-10-2006, 09:56
|
|
|
a przy tych 750 czuc zeby samochod drgal mocno?
bo predkosc obrotowa silnika to jedno a blad obrotomierza to drugie - czesto przeklamuje - kondziory w ECU wymienione? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-10-2006, 10:05
|
|
|
no niestety obrotomierz Colta nie jest dokładny - na poprzednim po ustawieniu 850 na MMCd na Pamie, to obrotomierz wskazywał (tak na oko) 450-500 rpm; na drugich zegarach pokazuje teraz między 650 a 800 - przecietnie tak ok. 750 właśnie;
ale i tak nie patrzę na niego, lecz na dane bezpośrednio z ECU pokazywane na Palmie
już lepszy sprzęt ma Galant - jak obrotomierz pokazuje 850, to Palm pokazuje np. 825 rpm |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 22-10-2006, 19:57
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | no niestety obrotomierz Colta nie jest dokładny |
a mój jest dokładny
pozatym... w moim przypadku regulowałem obroty na wystudzonym podczas czyszczenia przepustnicy silniku, a potem miałem siupy, wobec czego ustawiłem drugi raz - tym razem na rozgrzanym |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
artbiker [Usunięty]
|
Wysłany: 22-10-2006, 23:46
|
|
|
Tomek, to może być to. Ja też w między czasie czyściłem przepustnicę. Jutro wieczorkiem wezmę się za ponowną regulację.
Co do drgań na 750 obr. - jak poduszki są sprawne, to drgania nie powinny przenosić się na samochód. U mnie wyraźne drgania na kierownicy pojawiają się poniżej 700, a nawet tak bliżej 600 (wg. obrotomierza).
Żadnych kondziów nie wymieniałem, nie mam zaufanego elektronika i jeśli nie będzie takiej konieczności, to nikomu nie dam swojego ECU, nawet sam wolę się nie dotykać.
[ Dodano: 24-10-2006, 12:43 ]
Obroty ustawione (na gorącym, ok 750obr. wg obrotomierza). Na benzynce miód malina. Co do gazu, to po południu jadę do swoich "fachowców". Jak nic nie pomogą, to wyp.... ten syf.
Dzięki wszystkim za pomoc.
[ Dodano: 24-10-2006, 20:31 ]
Ostatnie wieści:
Na sobotę jestem umówiony na kolejną wymianę parownika (obecny ok 70KW na "mocniejszy"). Jak to nie pomoże, to ......... będę szukał nowego łącznika filtra z przepustnicą. |
|
|
|
 |
|
|