Nadsterowność (spora) |
Autor |
Wiadomość |
ambasador23
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer SB 1.5 Inv. X42
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 28 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 05-11-2010, 10:21 Nadsterowność (spora)
|
|
|
Witam,
Od kilku dni cieszę się nowym nabytkiem (Lancer SB 1,5 Inv.) i jedna sprawa mnie dość mocno zaskoczyła w porównaniu z jazdami próbnymi. Mój dealer próbował mi wcisnąć jakiś chiński chłam w postaci opon zimowych Interstate. Także zrezygnowałem z tego gadżetu na korzyść innego. A sam zakupiłem zimowe Uniroyale 205/60/R16 MS PLUS 66.
Co mnie zaskoczyło to duża nadsterowność Lancera, szczególnie dokuczliwa w szybkich zakrętach. Jak to wygląda u Was? Bo próbuję pojąć, czy jest to efekt baloniastych i miękkich gum zimowych (obecnie mamy 15st.C na zewnątrz, więc opona też inaczej trzyma). Czy jest to kwestia ustawień tego modelu?
Pozdrawiam
RB. |
|
|
|
 |
megas1
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 76 Skąd: google
|
Wysłany: 05-11-2010, 10:27 Uniroyale
|
|
|
Mam podobne wrażenie - ale to kwestia opon. Też jeżdżę teraz na tych gumach i mam wrażenie że pływają. Z przykrością to stwierdzam bo w poprzednim (nie Mitsu) samochodzie te opony były idealne i dlatego kupiłem je do Miśka. Niestety nie mam porównania z innymi zimówkami i trudno mi ocenić czy masa auta i zestrojenie zawieszenia nie dokładają sie do tego |
|
|
|
 |
ambasador23
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer SB 1.5 Inv. X42
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 28 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 05-11-2010, 10:41
|
|
|
Ja poprzednio jeździłem Carismą, co prawda na gumach w rozmiarze 195/55.R15, ale auto miało zawsze charakter nawet lekkiej podsterowności (co lubię), w przypadku Lancera zachowania są bardzo nerwowe.
Co prawda na lato na pewno zamienię otrzymane z salonu Dunlopy 205/60.R16 na rozmiar 215/50.R17, ale czy to tylko kwestia opon ?
Pozdrawiam
RB |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-11-2010, 11:01
|
|
|
ambasador23 napisał/a: | Co mnie zaskoczyło to duża nadsterowność Lancera |
Hmm... To ciekawe, bo wszyscy raczej mówią, że jest podsterowny... A nie hamujesz w zakręcie? Dajesz podtrzymanie gazu w czasie brania zakrętu? Mi tylko raz "wyjechał tyłem", ale to było z lekkiej górki i zdjąłem kompletnie nogę z gazu w czasie pokonywania zakrętu. Jak jeździłem na torze, to raczej rył przodem, niż wyjeżdżał tyłem na bardzo ciasnych zakrętach. |
|
|
|
 |
Bart2001
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback Invite 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 177 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 05-11-2010, 11:09
|
|
|
Też mam te opony i niestety zgadza się -dosyć mocno "pływają" w stosunku do Dunlopów. Niestety nie mam porównania do innych zimówek w tym aucie. |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-11-2010, 11:10
|
|
|
1,5 jest nieco mniej podsterowny niz 1,8 ale jednak jest...
u mnie przy jezdzie blizej granicy tez raczej byl w zakretach podsterowny, tzn jak mial zerwac przyczepnosc... a o to (wg mnie) naprawde strasznie trudno...
EDIT. nowe gumy bardzo czesto potrzebuja przetarcia, aby uzyskac wlasciwa przyczepnosc... bo czesto maja jakas taka warstwe ochronna na biezniku |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
alfiq
Forumowicz dexter
Auto: Lancer Sportback Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 153 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 05-11-2010, 13:19
|
|
|
Ja wydębiłem od sprzedawcy Nokiany WRG2 w tym samym rozmiarze co letnie Dunlopki. Żadnych problemów z "pływaniem" nie mam, wygląda więc że misiek nie lubi tych Uniroyali. BTW mimo iż na sterowność nie wpływają, to Nokianom w śniegu daleko do Continentali Winter Contact ts830 (miałem w poprzednim aucie). |
|
|
|
 |
Kjuba
Forumowicz
Auto: Lancer 1,8 Invite, Octavia 3RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 137 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-11-2010, 16:43
|
|
|
ja mam Michelin Primacy Alpin i nie mam żadnego "pływania". może wina laczków, sprawdź ciśnienie w oponach - ja kiedyś w opony Octavii wpompowałem azot, polecali w wulkanizacji, potem po iluś tam tysiącach km pojechałem na stacje i dopompowałem powietrze... tragedia była, samochód latał nawet na prostej drodze ;/ wtedy nikt mi nie powiedział że azot tylko azotem dopompujemy ;/ |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 05-11-2010, 18:29
|
|
|
Kjuba napisał/a: | ja mam Michelin Primacy Alpin i nie mam żadnego "pływania". może wina laczków, sprawdź ciśnienie w oponach - ja kiedyś w opony Octavii wpompowałem azot, polecali w wulkanizacji, potem po iluś tam tysiącach km pojechałem na stacje i dopompowałem powietrze... tragedia była, samochód latał nawet na prostej drodze ;/ wtedy nikt mi nie powiedział że azot tylko azotem dopompujemy ;/ |
Ja tam żadnego pływania nie zauważyłem w lancerze, a jeśli już, to jest lekko podsterowny (trzeba lekko dociągnąć na zakręcie przy większej prędkości) - ale to bardziej wrażenie niż konkretny zarzut. A co do azotu, to jeździłem raz na napompowanych azotem kołach i nie zauważyłem żadnej różnicy. To, czym nabijają koła to tez nie jest czysty azot, a powietrze o podniesionym poziomie tego gazu - w najlepszym wypadku ma 90-95%, samo powietrze ma 78%, jeśli azot dopompujesz powietrzem, to jego zawartość będzie pewnie w okolicach 85% (to oczywiście uproszone "rachowanie"). Uważam, że ma to efekt wyłącznie psychologiczny. |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
ambasador23
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer SB 1.5 Inv. X42
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 28 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 05-11-2010, 22:08
|
|
|
Czyli opisane objawy wskazują ewidentnie na opony. Tym bardziej, że inni na tych gumach mają podobne spostrzeżenia. Podczas testów na letnich oponach (tak R16 jak i tym bardziej R18) odczucia z jazdy miałem b.pozytywne. Poczekam jak to będzie wyglądać, gdy temperatura spadnie <0st.C |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-11-2010, 23:33
|
|
|
ambasador23 napisał/a: | Bo próbuję pojąć, czy jest to efekt baloniastych i miękkich gum zimowych (obecnie mamy 15st.C na zewnątrz, więc opona też inaczej trzyma). Czy jest to kwestia ustawień tego modelu? |
Stawiam na opony.
GY UG7+ przy +19C stabilny jak diabli - ale to sedan.
Kjuba napisał/a: | ja kiedyś w opony Octavii wpompowałem azot, polecali w wulkanizacji, potem po iluś tam tysiącach km pojechałem na stacje i dopompowałem powietrze... tragedia była, samochód latał nawet na prostej drodze ;/ wtedy nikt mi nie powiedział że azot tylko azotem dopompujemy ;/ |
Trochę Cie poniosło z tym zakazem dopompowania powietrzem azotu - bzdura!!!
Wina pływania po dopomowaniu był manometr - oszukał a Ty przepompowałeś oponki |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-11-2010, 11:26
|
|
|
jaca71 napisał/a: |
GY UG7+ przy +19C stabilny jak diabli - ale to sedan.
|
Czyli zadowolony po mojej radzie? W każdym razie w drugim sezonie jak by były twardsze (mam też napompowane 2,4 do przodu czyli 0,1 więcej niż producent przewiduje, na 2,5 było prawie jak na o cal większych letnich).
Zobaczymy jak na śniegu będą się spisywać.
A może być też tak że te Uniroyal po prostu pasują do lżejszych samochodów (co zresztą ktoś zauważył przy letnich oponach tej marki) |
|
|
|
 |
megas1
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 76 Skąd: google
|
Wysłany: 06-11-2010, 11:53
|
|
|
No akurat u mnie sie dobrze prowadził mój poprzedni rover 827 coupe z prawie 3 litrową v6 na przedzie, |
|
|
|
 |
waldinio
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 391 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-11-2010, 13:02
|
|
|
krzychu napisał/a: | jaca71 napisał/a: |
GY UG7+ przy +19C stabilny jak diabli - ale to sedan.
|
Czyli zadowolony po mojej radzie? W każdym razie w drugim sezonie jak by były twardsze (mam też napompowane 2,4 do przodu czyli 0,1 więcej niż producent przewiduje, na 2,5 było prawie jak na o cal większych letnich).
Zobaczymy jak na śniegu będą się spisywać.
A może być też tak że te Uniroyal po prostu pasują do lżejszych samochodów (co zresztą ktoś zauważył przy letnich oponach tej marki) |
potwierdzam GY UG7+ są świetne do lancerka i co dziwne, spalanie mam na nich mniejsze niż na fabrycznych dunlopach letnich |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 06-11-2010, 13:36
|
|
|
krzychu napisał/a: | mam też napompowane 2,4 do przodu czyli 0,1 więcej niż producent przewiduje | Z tym "nadciśnieniem" nalezy uwazać. Miałeam o 0,1 wyższe ciśnienie w oponach zimowych przez całe 14 m-cy jazdy i srodek był zjechany bardziej Jak wymieniałem na nowe, boki miały po ok 4-5mm, a środek był równy z sygnalizatorem czyli ok 3mm. |
|
|
|
 |
|