Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] Pompa wody
Autor Wiadomość
i_Lolek 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 27-04-2010, 09:05   [E33A 2.0] Pompa wody

jaka pompa wg was jest lepsza. GMB z Intercars, czy DENCKERMANN która znalazłem na Allegro. http://www.motoallegro.pl...ace_runner.html
a może ktoś mógłby polecić jeszcze jakąś inną ?
SKF-u nie kupie bo za droga. ale jeśli miał ktoś do czynienia z jakąś w cenie do 150 zł, to proszę o opinię.
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 27-04-2010, 09:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-04-2010, 09:16   

Na allegro pompa wody jest do Galanta E5x.
GMB z carsu daje radę.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn

Wysłany: 27-04-2010, 12:05   

Tylko GMB, nie jakiś tam denkermann.
 
 
i_Lolek 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 27-04-2010, 14:42   

czy uszczelka pod pompę będzie w komplecie ?
co jeszcze wymienić przy okazji ?
kupiłem symering firmy Corteco (ale pisze na nim NOK HTC) na wał. czy wymiar 44x60x7 to na pewno właściwy ?
czy jeszcze jakieś symeringi będą do wymiany ? bo plama oleju jest tylko przy wale.
chyba wymienię pasek który napędza pompę wody i alternator, oraz pasek od wspomagania też. bo jest na nim napis Mitsubishi. co wg. mnie oznacza że jeszcze nikt go nie wymieniał.
troche szkoda będzie wymieniać pasek zębaty bo ma dopiero 6 tyś. km. poprzedni właściciel wymienił tylko rolkę i pasek zębaty.
a jesli sie zdecyduję na wymianę paska zęmbatego, to jakich firm. czy Contitech (Continental) będzie ok ?

przy okazji, jakie uszczelniacze trzonków zaworów byście polecili. te dostępne w IC ?
lub dostepne gdzie indziej, jeśli w IC nie mają nic dobrego.

z tego co znalazłem na forum to polecane sa Victor Reinz i Hyundai
gdzie takie można kupić ?
 
 
jachoo 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT 1,8 GLSI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 11
Skąd: P-ń
Wysłany: 27-04-2010, 18:52   

Uszczelniacze Hyundaia kupowałem kilka miesięcy temu w IC 4 - 4,50 pln sztuka
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-04-2010, 20:35   

Jak już się zabierasz za taką robotę to zrób kompletny rozrząd. Uszczelniacze Corteco (NOK) sztuk 3 na blok (wał, pompa oleju i wałek balansowy), jeden na górę pod kołem wałka rozrządu, pasek balansowy, napinacz paska balansowego, napinacz paska rozrządu i pasek rozrządu.
A teraz firmy:
Paski rozrządu i balansowy - Mitsuboshi albo SUN.
Napinacze GMB, SKF, Koyo
Uszczelniacze NOK,
Pompa wody GMB.

Gwarantuje Ci, że uszczelniacz wałka balansowego będzie ciekł, a żeby do niego się dokopać będziesz musiał zdjąć pasek balansowy, więc równie dobrze możesz go wymienić (12 zł), najlepiej razem z napinaczem.
Będziesz miał spokój na następne 60 tys bez stresu czy nie padnie czasem pasek balansowy...
Oczywiście wiesz jak ustawić rozrząd i pompę oleju i jak poprawnie wsadzić napinacz paska balansowego ? :>
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
i_Lolek 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 30-04-2010, 00:57   

dzięki za szybka odpowiedź Maretzky85.
Maretzky85 napisał/a:
Jak już się zabierasz za taką robotę to zrób kompletny rozrząd.

własnie tak też pomyślałem, że jak już wszystko to wszystko.
Cytat:
Uszczelniacze Corteco (NOK) sztuk 3 na blok (wał, pompa oleju i wałek balansowy)
czy one wszystkie maja taki sam wymiar ? bo w IC znaleźli mi tylko jeden : 44x60x7.

kupię tak jak radzisz, paski Mitsubishi ale w IC maja ich kilka rodzai
122XR24 122XR24 46,09 zł
E30524 E30524 46,63 zł
E35022 E35022 82,25 zł
bo te to domyślam się, że są balansowe.
55ZBS13 55ZBS13 11,36 zł
65XY13 65XY13 20,91 zł
E35014 E35014 15,41 zł
i jeszcze jeden balansowy, firmy Sun.
E35014 E35014SUN 12,11 zł

napinacze i pompę wody dam GMB, a uszczelniacze trzonków zaworowych Hyunday.
Cytat:
Oczywiście wiesz jak ustawić rozrząd i pompę oleju i jak poprawnie wsadzić napinacz paska balansowego ?
tego jeszcze nie wiem. ale jeśli jest gdzieś na forum, to chętnie skorzystam.

p.s. znalazłem to. czy jest tam podobnie ?
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 30-04-2010, 14:46   

To powiedz w IC, żeby sprawdzili uszczelniacze w katalogu ElRinga na przykład, tam są wszystkie wymienione. I nie, nie są wszystkie takie same.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
i_Lolek 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 30-04-2010, 23:21   

Maretzky85 napisał/a:
To powiedz w IC, żeby sprawdzili uszczelniacze w katalogu ElRinga na przykład, tam są wszystkie wymienione. I nie, nie są wszystkie takie same.

zrobię tak.
a paski : rozrządu, balansowy, wspomagania, napędzający pompę wody i alternator, to w jakim katalogu maja to sprawdzić ?
bo zaproponowali mi tylko Contitech. a wiem że mają Mitsuboshi.
ewentualnie zamówie w Japaneze to czego nie dadza rady odszukać w IC.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-05-2010, 09:35   

Mój zestaw który zawsze kupowałem:
E35014SUN - pasek balansowy SUN
E35022 - pasek rozrządu Mitsuboshi
E45022 - napinacz paska rozrządu GMB (Ewentualnie SKF)
E45014 - napinacz paska balansowego GMB (Ewentualnie SKF)
D15019 - pompa wody GMB
CO19015083 - uszczelniacz wałka rozrządu Corteco (trzeba sprawdzać czy w środku jest NOK, jak nie to kupuje Elringa EL293946)
21421-33114 - uszczelniacz wału korbowego Hyundai (jak jest), albo CO19016511 Corteco
CO19016601 - uszczelniacz pompy oleju Corteco
CO19016660 - uszczelniacz wałka balansowego Corteco (zawsze szukam po wymiarach)
DAY13X0635 - Pasek klinowy do wspomagania Dayco
E14PK985MTI - Pasek wielorowkowy napędzający pompę wody i alternator (Mitsuboshi), ewentualnie E14PK925SUN firmy SUN

W ramach potrzeb uszczelkowych EL332291 Uszczelka pokrywy zaworów Elring.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
i_Lolek 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 07-05-2010, 18:31   

jeszcze raz dzięki Maretzky.
we wtorek spróbuje to zamówić w IC.

[ Dodano: 07-05-2010, 18:24 ]
mam już wszystkie potrzebne części.
teraz nasuwa mi się pytanie czym najlepiej zeskrobać starą uszczelkę pod pompą wody ?
czy stare stępione dłuto stolarskie będzie dobre ?
blok jest chyba żeliwny, to nie powinien dać się tak łatwo uszkodzić.

no i jeszcze jedno pytanie : jak sobie poradzic z odkreceniem naktętki na kole pasowym na wale. odkrecił to ktoś zwykłym kluczem. czy konieczne bedzie użycie pneumatycznego ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-05-2010, 20:36   

i_Lolek napisał/a:
czym najlepiej zeskrobać starą uszczelkę pod pompą wody ?
nożykiem stolarskim, nozykiem Stanley'a, na koncu wypolerowac drobnym papierkiem sciernym, odtluscic, uszczelnic nowa i dokrecic

i_Lolek napisał/a:
jak sobie poradzic z odkreceniem naktętki na kole pasowym na wale
zapinasz piaty bieg, ktos ci trzyma pedal hamulca wcisniety i odkrecasz kluczem, albo blokujesz winiec na kole zamachowym i odkrecasz srube kola pasowego, albo pneumatem.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
i_Lolek 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 13-05-2010, 03:22   

robertdg napisał/a:
i_Lolek napisał/a:
czym najlepiej zeskrobać starą uszczelkę pod pompą wody ?
nożykiem stolarskim, nozykiem Stanley'a, na koncu wypolerowac drobnym papierkiem sciernym, odtluscic, uszczelnic nowa i dokrecic

i_Lolek napisał/a:
jak sobie poradzic z odkreceniem naktętki na kole pasowym na wale
zapinasz piaty bieg, ktos ci trzyma pedal hamulca wcisniety i odkrecasz kluczem, albo blokujesz winiec na kole zamachowym i odkrecasz srube kola pasowego, albo pneumatem.


dzięki za odpowiedź.
trochę się boje o napędy, chyba pojadę do zaprzyjaźnionego warsztatu. niech mi zluzują nakrętkę pneumatem.

części wymienione. wszystko pasowało. Hyundayki też pasowały na trzonkach zaworów.
zestaw okazał się odpowiedni. Maretzky wie co poleca :biggrin:
 
 
radzio-Galant 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 10-12-2010, 22:38   pytanie

Witam mam pytanie poniewaz zakupiłem pompe wodny do mojego miska ale niewiem dokładnie czy ona pasuje o to jej dane D15020TT.Dzieki.Pozdrawiam
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-12-2010, 08:58   

radzio-Galant, w dziury będzie pasować, ale długości śrub są inne, poza tym nie ma takiego dzyndzla na którym się opiera sprężynka napinacza :P
Inaczej mówiąc, będzie pasować do wersji GTi tylko.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.