[E32A 1.8] Zamki, centralka i na koniec pilot :) |
Autor |
Wiadomość |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 30-11-2010, 16:48 [E32A 1.8] Zamki, centralka i na koniec pilot :)
|
|
|
1. Nie mogę praktycznie otworzyć zamka w bagażniku. Przed ostatnia próba skończyła się praktycznie złamaniem kluczyka. Dziś kupiłem jakiś preparat do odmrażania i konserwacji zamka, udało mi się otworzyć bagażnik (ale kluczyk i tak się wygiął) od wewnętrznej strony zamka napsikałem tym preparatem, zamknąłem bagażnik i znów ta sama sytuacja. Boje się że złamie kluczyk w zamku i będzie kłopot - co robić ?
2. Mam centralny zamek, i dwa piloty do niego. W dwóch pilotach są dobre baterie a żaden nie działa. Gdzie szukać przyczyny ? Jest w środku jakiś czujnik/odbiornik czy coś ? Jakieś sugestie ? |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 01-12-2010, 08:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Zysiuu
Mitsumaniak 02353/KMM

Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 108 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-11-2010, 17:10
|
|
|
U mnie też był kłopot z otwieraniem bagażnika.
Pomogło wyregulowanie wysokości tych gumek pod klapą, wykręciłem je najwyżej jak się da i klapa ładnie się otwiera
Jak Ci nie pomoże to otwieraj wajchą przy fotelu kierowcy |
_________________ "..gdyby ktoś coś poczebował to mnie na razie nie ma. Bajo.."
Mój Galant
 |
|
|
|
 |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 30-11-2010, 17:14
|
|
|
Wajchą ? to tam jest jakaś w ogóle.
Heh, aż pójdę zaraz zobaczyć.
edit:
ta, wajcha jest, z tym tylko że ułamana ; D
Myślałem nad tym żeby jakoś otworzyć ten zamek, wyjąć go całkiem przeczyścić, nasmarować. Tylko teraz pytanie do kogoś kto już to robił - dużo z tym roboty ? łatwo to zmontować/rozmontować ? Jest tam coś co warto wymienić przy okazji takiego demontażu (nie wiem, jakąś sprężynka czy cokolwiek)???
Poza tym nie mogę wsadzić kluczyka do zamku w drzwiach pasażera - nie wiem co tam się mogło porobić i jak ewentualnie się za to zabrać ? Może wkładka do wymiany czy coś ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-11-2010, 20:49
|
|
|
centralny był w standardzie, jednak sterowanie pilotem jest dołożone, więc nie wiadomo, gdzie jest sterownik i odbiornik do tych pilotów
generalnie u mnie jest tak, że po odłączeniu prądu od sterownika i podłączeniu, naciskam przycisk na pilocie i centralka odbiera wszystkie sygnały i się programuje na kod tego pilota (czasem 2-3 sek. trzeba trzymać), potem w ciągu 5 sek. trzeba nacisnąć przycisk 2 pilota i on się załapie
a co do bagażnika - trochę pracy jest, ale nic skomplikowanego - po zdjęciu plastików zobaczysz bębenek - na końcu jest pierścień segera, po jego zdjęciu można rozłożyć zamek na czynniki pierwsze
a zamek pasażera może być od innego auta, skoro nie działa - u mnie w Colcie np. musiałem przełożyć zamek pasażera na tylną klapę, bo ten z klapy był od innego auta (kluczyk nie pasował) - a nie chciało mi się zawsze otwierać auta i potem bagażnika od środka
cóż - używane auto to wydumki poprzedników... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-11-2010, 20:50
|
|
|
Piloty po wyjęciu baterii trzeba zaprogramować, jest o tym na forum. Jeśli blokują się wkładki w drzwiach to wymyj je wd40 lub czymś podobnym i nasmaruj smarem silikonowym w sprayu, ten smar dobry jest też do uszczelek w drzwiach by nie przymarzały. Dostaniesz go na stacji benzynowej. |
|
|
|
 |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 30-11-2010, 21:29
|
|
|
ehhh... właśnie dziś kupowałem coś na uszczelki żeby nie przymarzały, i miałem do wyboru sylikon w sprayu i wazeline. Wziąłem to drugie Do zamków to się raczej nie nada. Co do zamka w bagażniku to tam napsikałem WD-40 ale nic nie pomogło, próbowałem rozruszać też cały ten mechanizm ale na nic się to nie zdało...... Będę miał trochę czasu to postaram się rozebrać cały ten zamek - puki co pogoda mi nie sprzyja bo wszystko muszę robić pod chmurka.
Co do pilota to sprawa jest trochę skomplikowana. Poprzedni właściciel miał jakąś blokadę założoną na skrzynie (już zdemontowane) i był założony dodatkowo alarm, z tym że były z nim jakieś problemy i został odpięty od aku. Więc być może dlatego pilot nie działa i działał nie będzie. Myślałem że był w standardzie do centralki.
Drzwi pasażera zostawię w takim razie w spokoju, ale ten bagażnik mnie rozwala i muszę coś z tym zrobić w pierwszej kolejności. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-12-2010, 07:56
|
|
|
Do uszczelek najlepiej kup smar silikonowy w sztyfcie. Rewelacja. Co do zamka w klapie wyjmij go i wrzuć na całą noc do ropy albo nafty. Miałem ten sam problem w moim Galancie i tak sobie poradziłem, ale bylo ciężko. |
|
|
|
 |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-12-2010, 08:38
|
|
|
ciężko w jakim sensie ? demontaż i montaż ?
Ta wazelina jest chyba ok, pójdę później zobaczyć czy uszczelki przymarzły bo w nocy było prawie -20. Jeżeli nie to gra |
|
|
|
 |
Zysiuu
Mitsumaniak 02353/KMM

Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 108 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 01-12-2010, 15:22
|
|
|
A możesz w ogóle włożyć kluczyk do zamka w klapie? Jeżeli tak to spróbuj zrobić tak:
1. Wsadzasz kluczyk
2. Naciskasz całym swoim ciężarem na klapę lub z całej siły próbujesz podnieść ją do góry
3. Przekręcasz delikatnie kluczyk.
U mnie tak było dopóki nie wyregulowałem klapy (łamałem kluczyki) teraz otwieram klapę bez problemów a nic przy zamku nie kombinowałem.
Spróbuj nic Cię nie kosztuje. |
_________________ "..gdyby ktoś coś poczebował to mnie na razie nie ma. Bajo.."
Mój Galant
 |
|
|
|
 |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-12-2010, 16:55
|
|
|
Kluczyk wchodzi a problem jest z przekręceniem kluczyka aby otworzyć klapę.
Możesz wrzucić jakieś fotki gdzie/jak/za pomocą czego reguluje się klapę ? Będę bardzo wdzięczny. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenia ale rogi klapy idealnie zgrywają mi się z linia tylnich nadkoli/błotników (nie wiem jak to nazwać, chodzi mi to że nie mam jakiś uskoków przy szparach od klapy bagażnika a reszta nadwozia) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-12-2010, 17:14
|
|
|
Pyra20 napisał/a: | demontaż i montaż ? | Nie. W sensie tego aby się wreszcie dało go przekręcić. Też prawie ułamałem kluczyk, ale w końcu poszło. |
|
|
|
 |
Zysiuu
Mitsumaniak 02353/KMM

Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 108 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-12-2010, 07:22
|
|
|
Otwierasz klapę bagażnika i od dołu na klapie w rogach powinieneś mieć takie gumki
Wkręcasz lub wykręcasz je ręką.
Ja wykręciłem je na maksa i zamek się otwiera na dotyk nawet przy tych temperaturach |
_________________ "..gdyby ktoś coś poczebował to mnie na razie nie ma. Bajo.."
Mój Galant
 |
|
|
|
 |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 02-12-2010, 21:13
|
|
|
Dzieki, w sobotę postaram się ogarnąć temat.
Co do wazeliny to wszystko ok, nic nie przymarzło przez te mrozy, więc można powiedzieć że się sprawdziła. |
|
|
|
 |
|