[E54A 2.0 V6] Problem z klimą i wspomaganiem |
Autor |
Wiadomość |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 18-11-2009, 18:54 [E54A 2.0 V6] Problem z klimą i wspomaganiem
|
|
|
Witam
Słuchajcie wczoraj w moim Galusiu zaobserwowałem dwa dziwne zjawiska ...
1. Klimatyzacja przestała mi działać .... po prostu się nie załącza co się mogło stać ?
2. Podczas cofania na max skręconych kołach w prawo wspomaganie kierownicy 2 razy szrpnęło mi kierownicą w lewo ..... czy to oznaka czegoś poważnego ?
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 20-11-2009, 14:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
hubert_galant
Mitsumaniak NeverBackDown
Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2009, 19:21
|
|
|
w kwestii drugiej, wydaje mi się że poprostu wspomaganie nie działa na full przy "max" skręconych kołach. U mnie w galu przy max skręconych kołach (przy postoju) pasek klinowy piszczy, w czasie jazdy nie zdaża mi się tak skręcać kół więc nie wiem czy by mi odbijało w drugą stronę... |
_________________ Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 18-11-2009, 19:29
|
|
|
hubert_galant napisał/a: | U mnie w galu przy max skręconych kołach (przy postoju) pasek klinowy piszczy |
u mnie się jeszcze nigdy nie zdarzyło aby pasek klinowy zapiszczał podczas działania wspomagania na postoju ...
ale to mnie irytuje czemu tak dziwnie mi odbiło kierownicę .... takie dwa szybkie odbicia w lewo ...
[ Dodano: 18-11-2009, 19:58 ]
dodam tylko że wspomaganie chodzi cicho ,szybko i delikatnie .. poza tym dziwnym zjawiskiem nigdy nie miałem problemów ze skręcaniem ...( sorry jak mi silnik krokowy padł to auto mi gasło jak wrzucałem na "D" i w tym momencie mocno skręcałem ... ale to była wina silniczka krokowego ...) |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-11-2009, 14:44
|
|
|
szpala85, z tego co pamiętam masz climatronic?
Przyczyn może być bardzo dużo. Pierwszy z nich to mała ilość czynnika, uszkodzony któryś z czujników, problem z elektromagnesem itd.
Czy po włączeniu klimy podbija Ci obroty? Czy nic się nie dzieje? |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 20-11-2009, 17:11
|
|
|
właśnie nic się nie dzieje
wcześniej jak włączałem klimę to było pstryknięcie w silniku , obroty się podbiły i załaczyły się oba wentylatory ( ale tylko wtedy się załączały jak było cieplej na zewnętrznej niż ustawiłem na climatroniku )
[ Dodano: 20-11-2009, 17:12 ]
Owczar napisał/a: | z tego co pamiętam masz climatronic? |
tak mam |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-11-2009, 17:50
|
|
|
Na początek spróbuj zewrzeć na chwilę czujnik ciśnienia. Do osuszacza podłączona jest kostka 2 pinowa. odepnij ją i zewrzyj na chwilę i spróbuj włączyć klimę. Zawsze od tego zaczynam |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 21-11-2009, 18:08
|
|
|
Owczar napisał/a: | Do osuszacza podłączona jest kostka 2 pinowa |
no dobra ... a gdzie ten osuszacz się znajduje |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-11-2009, 09:46
|
|
|
To taka puszka aluminiowa. Idą do niego przewody od sprężarki. Nie wiem, po której stronie jest u Ciebie. |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-11-2010, 18:26
|
|
|
a ja odgrzeje temat bo dzisiaj zauwazylem u siebie dziwny objaw mam reczna klimatyzacje i kiedy wlaczam tryb ECO nic sie nie dzieje nie wlaczaja sie wentylatory obroty w gore nie ida nic ... kiedy wlaczam "płatek sniegu" to wlaczy sie klimatyzacja tzn wlacza sie wentylator podnosza sie obroty trzyma obroty wysoko trzyma i nagle opadaja i wylacza sie klima i jak jest włączona klima na stale to takie cos dzieje sie co jakąs chwile, co sie moglo stac ? |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-11-2010, 18:31
|
|
|
Nic, jest niska temperatura, więc klimatyzacji pracuje tylko dla wyrównania ciśnienia i temperatury, także wszysto w porządku. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-11-2010, 19:35
|
|
|
Bo możesz, po to ona m.in. słuzy, a przy obecnych temperaturach nie musi ona pracowac ciągle. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-11-2010, 19:38
|
|
|
hm... sam juz nie wiem jak dla mnie to ona w ogole nie dziala nagrzalem sobie w samochodzie a potem chcialem klime wlaczyc tk jak mowilem na ECO ( czyli ten tryb przerywany ) nie dziala a na tym drugim dziala wlasnie tak przerywanie tzn nawet nie dziala bo wentylator chodzi moze z 10 sekund i sie wylacza hmmm w sumie moze i macie racje |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 26-11-2010, 20:09
|
|
|
szpala ostatnio jak robiles alternator to odkrecales przewody od klimy i musiales spuszczac tym samym czynnik z ukladu.... nie masz czynnika i czujnik nie wlaczy ci klimy bo nie ma cisnienia w ukladzie... jak jest malo czynnika to potrafi sie wlaczac i wylaczac samoistnie... a jak nie masz wogole czynnika to nawet nie pstryknie sprzeglo wiskotyczne...a co do wspomagania , to nie masz sie czym martwic... to nie jest usterka |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 26-11-2010, 22:04
|
|
|
Ale to chyba nie jest nic popsute bo u mnie jest dokładnie to samo. Załącza się tylko na kilka sekund potem sie wyłacza i tak w kółko.
W lipcu miałem dobijaną i brakowało niecałe 50gram czynnika czyli nie sądzę żeby teraz mi coś uciekło. |
|
|
|
 |
|