Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie tanio wymienić klocki i tarcze na przód?
Autor Wiadomość
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-11-2010, 14:43   Gdzie tanio wymienić klocki i tarcze na przód?

Potrzebuję jakiegoś taniego i w miarę zaufanego mechesa z Krakowa, który tanio wymieni klocki i tarcze na jednej osi w Colcie. Niestety nasz p. Leszek choruje i leży aktualnie w szpitalu, więc warsztat zamknięty. Chciałem zrobić to sam, ale z deka się przeraziłem, jak mi jeden user odpisał w co się zaopatrzyć przed wymianą :/. Części kupię ja, potrzebuję tylko "robociznę", że tak powiem. Dzwoniłem do Norauto i koleś krzyknął mi... 100zł :| |||||. Szaleniec, czy też takie ceny chodzą? :|
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-11-2010, 15:11   Mechanik w Krakowie.

Mechanik w Krakowie. tel. 500 809 600 ul. Lubocka 125 Powołaj się na forum.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 29-11-2010, 22:19   

Ja bym Ci polecił Norauto na Bora Komorowskiego . Byłem dzisiaj wymieniać opony na zimowe. Zjeździłem pół Krakowa i wszędzie kolejki do środy , czwartku. Cena zaczyna się od 70 zł a kończy na 120.
Z czystej ciekawości podjechałem do Norauto. 30 minut i po robocie. 35zł , a w między czasie w ciepełku TV ,kawka ... jeszcze mi amortyzatory, hamulce i wycieraczki sprawdzili , a i szybę przednią umyli od środka. :-) Letnie koła umyte , wysuszone i zapakowane do woreczków.
Wiem, że klocki / tarcze też wymieniają.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-11-2010, 05:24   

Wczoraj dzwoniłem do tego gościa, co Adam podał numer, ale "był pod samochodem", więc kazał dzwonić później, aż w końcu nie zadzwoniłem. Dzisiaj dzwonię jeszcze raz.

Co do Norauto nie mam zdania, ale 100zł za wymianę klocków i tarcz, to chyba sporo? Był tutaj kolega, co tam pracuje, może by jakąś zniżką zapodał :) . Muszę się skontaktować z nim na PW.
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-11-2010, 09:09   

Ja drobne roboty robię a raczej robiłem przed przeprowadzką tutaj:

ul. Żmujdzka 26
tel. 12 4150145
kom. 500 010406

Robi tam tanio młody chłopaczek właściciel hondy Vgen 3r (jajko) i chyba to lubi :) Ja nie narzekam. Tak że spokojnie z nim pogadasz.
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-11-2010, 13:35   Re: Gdzie tanio wymienić klocki i tarcze na przód?

mystek napisał/a:
Chciałem zrobić to sam, ale z deka się przeraziłem, jak mi jeden user odpisał w co się zaopatrzyć przed wymianą :/.


o matko w co on ci się kazał zaopatrzeć ? !
_________________
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 30-11-2010, 13:55   

We wszystko :mrgreen:
Poczynając od klucza do kół na smarze miedzianym kończąc :wink:
Szczegóły w temacie mystek w "Naszych Miśkach".
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-11-2010, 14:07   

ja tam klocki tydzień temu wymieniałem - pikuś :)
Z tarczami też napewno nic wielkiego nie ma
_________________
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 30-11-2010, 14:12   

a miałeś klucz do kół?
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-11-2010, 14:33   

MKM bez szyderstw :PPPP... Już znalazłem 2 "ofiary", które mi to zrobią za pół darmo (za pizzę :D ) w niedzielę + być może, że uda mi się załatwić jeszcze taniej części. Co do pierwszego to jestem raczej pewien, że mi to zrobią, a co do drugiego, to nie mógł się kolega dodzwonić do znajomego z IC, więc to znak zapytania. Dzisiaj jadę obczaić grubość tarcz i jak one wyglądają, zrobię może zdjęcie w trybie makro i wrzucę na forum dla ocenienia sprawy.

PS: robić zdjęcia dwóch tarcz, i patrzyć na dwie, czy wystarczy na jedną?

[ Dodano: 30-11-2010, 16:58 ]
No więc zmierzyłem tarcze i klocki. Tzn klocki tak na oko :) ... Tak więc tarcza hamulcowa ma grubość 15mm (nówka ma 18mm). Z tym, że jest to tarcza wentylowana, czyli takiej powierzchni ścieralnej ma z 3x mniej, ale patrzę, to w katalogach podają szerokość całej tarczy, niezależnie od tych wentylacji.

Co do klocków, to jest już dużo gorzej, tzn. jak widać na rysunku poniżej...




... ta blaszka ma grubość ok 5mm i sam klocek ma 10mm (obliczyłem w Photoshopie teraz), to klocka mam gdzieś... 2,5mm-3mm... więc chyba słabo? :)

Pytanie tylko co z tarczami? Zdarło się 3mm, ale tak się przyglądałem, to ściera się równo, jeździłem palcami po całej tarczy i nie czuć żadnych rowków, ani wybrzuszeń, wszystko wydaje się ok. Nie znam się co prawda, ale słyszałem, ze 2 pary klocków przypada na 1 parę tarcz. Stąd dedukuję, że koleś wymienił tarcze i klocki dłuższy czas zanim kupiłem samochód i teraz wypada mi wymiana tylko klocków. Też tak obstawiacie? :)

PS: zdjęcia mam, ale robione telefonem, bo nie mogłem znaleźć aparatu. Tak więc zbyt wiele, to nie widać :)



_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 30-11-2010, 19:52   

mystek, jak Ci się chce jechać 35 km za Kraków to przyjedź, wymienimy to moment. Narzędzia mam, garaż ogrzewany też :)

co do tarcz - jeśli są równo wytarte, i nie biją przy hamowaniu to zostaw. Bo kupować tarcze po 50-70 zł/szt mija się z celem. Są fatalnej jakosci - zaraz sie zwichrują. Od 100 zł/szt zaczynają się te w miare dobrej jakości.
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
SiM 
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 178
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 30-11-2010, 21:17   

warto sprawdzić czy na około całej tarczy jest rant. na większości tarcz jest "wskaźnik" zużycia.

na tym schemacie zaznaczony kolorem zielonym. jest to przetłoczenie do którego może zetrzeć się tarcza. może ono być w takiej formie jak na rysunku lub np. okrągłe nawiercenie.

edit:
takie jeszcze znalazłem:
_________________

świat z perspektywy obiektywu mojego aparatu
studio tatuażu i kolczykowania
 
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-11-2010, 21:39   

#Miki - dziękuję za oferowaną pomoc :) jakby coś się zmieniło z moimi znajomymi chętnymi pomóc, to dam znać :) . Tarcze są równo wytarte, macałem je palcami, nie czuć żadnych zgrubień (może takie mega minimalne dosłownie), hamulce nie biją podczas hamowania, generalnie jest wszystko w porządku z wyjątkiem tego, że samochód słabo hamuje, no i w ogóle hamulec jako tako chwyta przy samym końcu wciśniętego pedała :/ a chyba powinein chwytać dużo wyżej (odczuwalne chwytanie). Zresztą napisałem ile klocki mają grubości i tarcze, to można sobie to w miarę wyobrazić :)

#SiM - o kurcze, to takiemu czemuś się nie przyglądałem nawet :) . Operuję wśród tarcz hamulcowych i klocków i faktycznie są takie przetłoczenia, ale nigdy nie zastanawiałem się w jakim celu one są.

Raczej zmienię cały komplet. Mam tarcze TRW za 71zł/szt i klocki Girlinga (to TRW w zasadzie) za 65-70zł/kpl, także nie najgorzej. Możliwe, że uda mi się jeszcze wyhaczyć jakieś rabaty z Inter Carsu poprzez znajomego. Póki co nastawiam się na TRW i Girlinga.
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 30-11-2010, 22:09   

klocki wolałbym ATE - tanie i dobre. A to, że pedał hamulca wpada Ci głęboko, to na 95% wina płynu hamulcowego ( z racji, że w miśkach są małe tarcze i się łatwo przegrzewają polecam Motul RBF 660) a pozostałe 5% to puchnięcie przewodów, wyciek (?) , awaria serwa.
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 30-11-2010, 22:22   

miki4x4 napisał/a:
A to, że pedał hamulca wpada Ci głęboko, to na 95% wina płynu hamulcowego ( z racji, że w miśkach są małe tarcze i się łatwo przegrzewają polecam Motul RBF 660) a pozostałe 5% to puchnięcie przewodów, wyciek (?) , awaria serwa.

Jak ma dojechane tarcze i prawie nie ma klocków to będzie pedał "wpadać".
Po wymianie sprawdź poziom płynu, bo jak był zmieniany na tych "kończących się" to stan w zbiorniczku mocno wzrośnie (nadmiar odessij strzykawką).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.