Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeciek gazu - nieszczelność w korku wlewu?
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-10-2010, 12:14   Przeciek gazu - nieszczelność w korku wlewu?

Witam
Na przeglądzie pracownik zbadał mi samochód na nieszczelności i wyszło ze coś ucieka korkiem wlewu - mam w klapce.
Czy to możliwe? Czy nie trzyma mi wielo-zawór?

Badałem to na piankę do wykrywania nieszczelności i nic nie pokazała, żadnych objawów bąbelków itp.
.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-10-2010, 12:34   

Marcino, według mnie pozostałości po tankowaniu, ale nie wykluczone, ze wielozawór domaga sie emerytury, dlugo wczesniej tankowales przed przegladem :?:
Przy samej butli nie wychodzily jakies nieszczelnosci :?: Zmieniło się spalanie :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-10-2010, 18:28   

Czy było tankowanie to nie wiem przed pomiarem. Spalanie sie zwiekszyło, szcególnie kiedy jeżdzę duzo po mieście, czyli krótkie trasy i mało km dziennie :?:
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-10-2010, 19:13   

Temperatury spadły, więc automatycznie spalanie w góre, kwestia tego o ile wzrosło spalanie :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 26-10-2010, 10:01   

Marcino napisał/a:
Czy to możliwe? Czy nie trzyma mi wielo-zawór?


Rczej na pewno nie trzyma zawór tankowania, wielozawór może trzymać.
Tam u Ciebie pewnie będzie taka kulka zamykająca. Jak nie trzyma, to będzie ci uciekać gaz z rurki łączącej.
Jak nie trzyma wielozawór to już większe koszty.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-11-2010, 21:40   

Chłopaki, a co ma zawór wlewu do uciekania gazu z butli. Tam jest WIELOzawór. Może po kolei. Przy butli jest jeden zawór, drugi jest na samym końcu przewodu tankowania, czyli w "głowicy przeznaczonej dla pistoletu". Widać tam taką kulkę, która wraz z oringiem tworzy zawór zwrotny. Kulka powinna być podparta sprężyną.
Wypuszczenie gazu z rurki tankowania (np. przez naciśnięcie najlepiej drewnianym lub plastikowym patykiem na kulkę) jest możliwe bez ryzyka ujścia gazu z butli. Jeden warunek: zawór przy butli ma szczelnie zamykac powrót gazu do rurki tankowania.
Można sprawdzić szczelność tych zaworów. Najpierw spuścic gaz z rurki i jeśli po pewnym czasie pojawi się w niej gaz to znaczy, że nie trzyma ten zawór przy butli. Sprawny zawór przy butli pozwala na stwierdzenie czy trzyma ten w głowicy tankowania, po prostu w rurce ma być zawsze gaz. Jeśli w pewnym czasie po tankowaniu stwierdzimy jego małe ciśnienie lub brak możemy sądzić, że jest nieszczelny.
Inna kwestia to nieszczelność na złączach rurki do tankowania. Mydełko z wodą i pędzelek do smarowania powinien wystarczyc do testu złącza.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 09-11-2010, 11:19   

mario mario napisał/a:
Chłopaki, a co ma zawór wlewu do uciekania gazu z butli.


przecież napisałem, że na pewno zawór tankowania nie trzyma a wielozawór może trzymać. Jak trzyma to ucieka tylko z rurki między zaworem tankowania a wielozaworem.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-11-2010, 19:50   

KaWu, po przeczytaniu wszystkich postów wyglądało to tak jakby wszyscy doszukiwali się nieszczelności zaworu wlewu jako przyczyny ulatniania się gazu z butli. Oczywiście masz rację, zapędziłem się.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.