 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Konwersja automat >>> manual |
Autor |
Wiadomość |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 28-11-2010, 19:06 Konwersja automat >>> manual
|
|
|
Jak w temacie. Może ktoś ma jakies doświadczenia??? Może ktoś coś wyczytał w necie. Prosze o jak najwięcej informacji.
tutaj coś jest tylko cyrylica:
http://www.vr-4.ru/forum/showthread.php?t=1042
lista części:
* Manual Gearbox
* Clutch assembly
* Gearbox/engine divider plate (this is important, don't forget it or the starter motor won't mount up properly)
* clutch master cylinder
* clutch slave cylinder and mounting bolts
* Get 2 to 3 meters of clutch line made up before hand as re-routing the standard stuff nicely sucks
* Get the manual reverse gear indicator plug (not sure yet if you can hook it up to the auto loom, but it is worth having)
* Left hand half shaft
* left hand inner shaft (the one behind the inner CV, it is shorter on the manual and correspods to the longer half shaft)
* Manual Brake pedal
* Clutch pedal
* Manual shifter, including all bolts and the cables
* gear lever surround (so you can get the leather boot)
* 35mm holesaw (drill out the master cylinder hole in the firewall)
* 9mm drill bit to drill out the mounting for the clutch pedal and master cylinder
o co dokładnie chodzi???? "* left hand inner shaft (the one behind the inner CV, it is shorter on the manual and correspods to the longer half shaft)"
czy chodzi o te wałkii różnice w ich długości???? :
z tego zo ja zrozumiałem to potrzebuje krótrzy wałek wchodzący do skrzyni, a do tego półoś lewą któa jest dłuższa???? ( od evo???) |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-11-2010, 20:11
|
|
|
Ja zmieniałem w poprzednim aucie skrzynie z automatu na manual, miałem wszystkie czesci potrzebne do przeróbki, w postaci:
półosiek
rozrusznika
zestau sprzęgła (tarcza, docisk, koło zamachowe)
Zestawu sterowania sprzęgła (pedał, część sterująca - w moim przypadku była to linka)
pedał hamulca
dżwignia zmiany biegów z linkami
maskownica konsoli środkowej
skrzynie
Przeróbka zajeła mi cały dzień - dodam, że robiłem to pierwszy raz, plusem było to, że wszelkie mocowania pod pedał i lewarki były niemalze przygotowane, wystarczylo wybic otwory, tylko w jednym miejscu trzeba było wywiercic dziure, mechanicznie zmontowanie nic trudnego, wiecej czasu zajely pierdoly typu pedaly, linki, sterowanie, wiazki/kable, dodatkowo po zestrojeniu/złozeniu wszystkiego auto nie chcialo odpalic - trzeba było oszukać czujnik położenia biegu neutralnego, no i na tym polegała cała filozofia, podejrzewam, że w EC5W będzie podobnie. Dodam, że robiłem to przy japończyku, życzę powodzenia |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 28-11-2010, 21:08 Re: Konwersja automat >>> manual
|
|
|
kochajj napisał/a: |
o co dokładnie chodzi???? "* left hand inner shaft (the one behind the inner CV, it is shorter on the manual and correspods to the longer half shaft)"
czy chodzi o te wałkii różnice w ich długości???? :
|
Tak, chodzi o półoś od wewnętrzneg przeguba, wchodzącą do przedniego dyfra (transfer boxa)
[ Dodano: 28-11-2010, 20:12 ]
Do tego ecu 7202 z flashem manuala i sygnał świnkę (chyba D) gear selector. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 28-11-2010, 21:12
|
|
|
Tomek jak znajdziesz czas prosze opisz to:
You'll need:
Gearbox
Layshaft (shaft through hollow gearbox output shaft)
Clutch
Flywheel
Flywheel spacers
Engine/gearbox gasket (Starter motor positioning is slightly different)
Clutch master cylinder and slave cylinder
Clutch hydraulic pipework
Clutch
Clutch pedal
Brake pedal
Gear lever
Gear linkage
Leather gaitor
Main gearbox mount (completely different to auto box mount)
95% jest zrozumiałe, ale wole być pewny
Nigdzie nie znalazłem info co by trzeba zmienić komputer na Manuala. Wystarczy aby komp myślał ze jest na P lub N co by go odpalić...
Poduszki pasują od auto??? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 28-11-2010, 21:45
|
|
|
Dobra, może najpierw luźne wrzuty, a potem zbierzemy to w całość.
1. ECU czyli komp. Różni się pin-oute wersja manual i auto. Mam gdzieś na półce rozpisane, więc w wolnej chili zrobię rozpiskę do biblioteki.
Jeśli dobrze pamietam, są 3 linie (piny) komunikacji z ecu silnika > ecu skrzynii, w przypadku posiadania tcl, asc sprawa się komplikuje, dlatego najłatwiejszym rozwiązaniem jest po prostu flasz manualnego obrazu na 7202.
Fakt, ecu a/t musi mieć sygnał na P jeśli chodzi o uruchomienie silnika.
[ Dodano: 28-11-2010, 20:52 ]
Tłumaczenie (w kilku miejscach nie wiem jak to będzie po polsku ):
Gearbox - skrzynia biegów
Layshaft (shaft through hollow gearbox output shaft) - ??? (nie wiem jak to po polsku )
Clutch - sprzęgło
Flywheel - koło zamachowe
Flywheel spacers - dystanse koło zamachowego (adaptory do skrzyń Evo)
Engine/gearbox gasket (Starter motor positioning is slightly different) - uszczelka między silnikiem a skrzynią ze względu na przemieszczenie rozrusznika
Clutch master cylinder and slave cylinder - wysprzęglik
Clutch hydraulic pipework - przewody hydrauliczne (rurki) układu sprzęgła
Clutch - sprzęgło
Clutch pedal - pedał sprzęgła
Brake pedal - pedał hamulca
Gear lever - gałka zmiany biegów
Gear linkage - linki sprzęgła
Leather gaitor - osłona skórzana gałki zmiany biegów
Main gearbox mount (completely different to auto box mount) - poducha mocowania silnika od strony skrzyni (różni się auto od manuala)
[ Dodano: 28-11-2010, 21:27 ]
Dobra mamy z grubsza listę zakupów:
1. Skrzynia biegów manualna (ori z VR4 lub z Evo 5 -6)
- skrzynia z evo wymaga "przemieszczenia" kilku otworów mocujących do silnika na dzwonie.
2. Lewa półoś i lewa wewnętrzna półoś między wewnętrznym przegubem a przednim dyfrem (transfer boxem)
- odpowiednik w wersji auto jest dłuższy.
3. Zestaw sprzęgła, czyli koło zamachowe, tarcza i docisk (ori lub z Evki).
- w przypadku zestawu z Evo, potrzebny jest adapter do koła zamachowego. Dostepny na CVR4, kosztuje 35 GBP.
4. Układ hydrauliczny sprzęgła: przewody sztywne (rurki), clutch master i slave cylinder.
- rurki samemu można dorobić tak samo jak w przypadku dorabiania np. przewodów hamulcowych.
5. Linki sprzęgła.
6. Czujnik/przekaźnik cofania do skrzyni manualnej.
7. Zestaw wybieraka biegów z linkami.
8. Pedały sprzęgła i hamulca.
9. Maskownica środkowej konsoli z gałką i mieszkiem od biegów.
10. Metalowy panel mocujący kable z wybieraka na grodzi.
Po stronie elektronicznej:
1. Zwarcie pinów komunikujących się z ecu skrzyni by trwale było P (piny z "gear selectora")
2. Unieszkodliwienie systemu tcl/asc w wersji przedliftowej vr4.
- czyli dużo prościej podnienić kompa na 7202 i sflaszować go obrazem manuala
Na razie tyle... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|
|