[C62A 1.5] problem z elektryką |
Autor |
Wiadomość |
tattoo
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 1.5 glxi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2010 Posty: 2 Skąd: jaworzno
|
Wysłany: 29-11-2010, 19:33 [C62A 1.5] problem z elektryką
|
|
|
Witam
Mam problem ze swoim lancerem,mianowicie w czasie jazdy na światłach akumulator się rozładowuje powoli gasną wszystkie kontrolki i zegar,bez świateł ładowanie w normie12,6.Próbowałem odłączać wszystkie żarówki ale przy załączaniu postoju a następnie świateł przygasa zegar (czy to normalne w tym modelu?),za to światła długie świecą normalnie i nie rozładowują akumulatora.Najprawdopodobniej jest to zwarcie ale gdzie???
Byłem u elektryka który rozłożył ręce po 6 godzinach sprawdzania,może ktoś miał podobnie bo przeczytałem wszystkie 12 stron z tego forum i dalej nic
dokonane przeze mnie naprawy eliminują -
-alternator po renowacji-wskazuje 12.6 v przy pomiarze na akumulatorze
-akumulator nówka 5 dni temu zakupiony
-wymiana gniazd i żarówek z przodu bo nie wyglądały ciekawie (były skorodowane)
-bezpieczniki sprawdzone |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 29-11-2010, 19:49
|
|
|
Widzę że w dwóch tematach piszesz;)
tattoo napisał/a: | bez świateł ładowanie w normie12,6 |
To nie jest norma, norma to 14,3V. Dla samego akumulatora (wyłączony silnik) takie napięcie to prawie, że rozładowany AKU.
tattoo napisał/a: | alternator po renowacji-wskazuje 12.6 v przy pomiarze na akumulatorze |
Patrz wyżej-nieudolna naprawa, lub złe podłączenie alternatora - on w ogóle nie ładuje... |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
tattoo
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 1.5 glxi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2010 Posty: 2 Skąd: jaworzno
|
Wysłany: 29-11-2010, 19:55
|
|
|
Oj przepraszam błąd w pisowni jest 14,4-14,6 sprawdziłem przed chwilą |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 29-11-2010, 20:27
|
|
|
No to w takim razie ładowanie masz w porządku.
Podłącz więc amperomierz szeregowo z kablem plusowym do akumulatora na zgaszonym silniku i sprawdź prąd upływu. Wtedy będziesz wiedział czy gdzieś masz zwarcie.
Jak nie wiesz jak podłączyć to podpowiadam:
plus amperomierza do plusa aku, minus amperomierza do kabla plusowego (odłączonego od aku!). |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
szikuna
Forumowicz

Auto: lancer 1.5 GLXi 12v 92r. LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 91 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 29-11-2010, 22:59
|
|
|
co do tego zegara to jest normalne że przygasa jak zapalasz światła |
|
|
|
 |
|