Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6]bezpiecznik pompy paliwa
Autor Wiadomość
robert91 
Nowy Forumowicz

Auto: CA0 1.6
Kraj/Country: Russia
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 3
Skąd: warszawa
Wysłany: 08-12-2010, 16:06   [CA4A 1.6]bezpiecznik pompy paliwa

witam mam problem z miom colten CAO 1.6 mianowicie wczoraj przepalił mi sie bezpiecznik od pompy paliwa, dzis po włozeniu nowego i przejechaniu 5km znów sie przepalił jak włozyłem nastepny to przepalił sie przy próbie odpalenia samochodu. w czym tkwi problem? w przekażniku? w ecu? w pompie paliwa? prosze o pomoc
pozdrawiam
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-12-2010, 16:23   

Najpierw sprawdź pompe paliwa, bo bezpiecznik który za nią odpowiada przepala się ponieważ gdzieś robi się zwarcie (inaczej spalił byś samochód). Sprawdź czy zawsze będzie się przepalał przy próbie odpalenia.
Możesz jeszcze zrobić taki test: pompa się załancza jeszcze przed zapłonem, (przynajmniej tak mi się wydaje). Jak przekręcasz kluczyk w pierwsze położenie, włancza się generalnie elektryka w samochodzie to wtedy pompa też się załancza. Zobacz czy gdy przekręcisz kluczyć w pierwsze położenie (ALE NIE ODPALAJ!) to czy bezpiecznik padnie.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 08-12-2010, 17:38   

tttwm, mi się wydaje że pompa rusza dopiero w momencie uruchomienia rozrusznika. jak przekrecasz kluczyk na zapłon to w colcie nie słychać pompy.
_________________
CA0
Galant II
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-12-2010, 20:44   

Jogurt napisał/a:
mi się wydaje że pompa rusza dopiero w momencie uruchomienia rozrusznika
I dobrze Ci się wydaje.
 
 
robert91 
Nowy Forumowicz

Auto: CA0 1.6
Kraj/Country: Russia
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 3
Skąd: warszawa
Wysłany: 08-12-2010, 22:38   

zrobiłem tak jak napisał tttwm włozyłem bezpiecznik i przekreciłem na zapłon . check engine sie na sekunde zapalił i za chwile zgasł i bezpiecznik sie przepalił. czy moze to byc wina pompy paliwa?
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-12-2010, 08:23   

Jogurt napisał/a:
tttwm, mi się wydaje że pompa rusza dopiero w momencie uruchomienia rozrusznika. jak przekrecasz kluczyk na zapłon to w colcie nie słychać pompy


Generalnie ja nigdy jej u siebie nie słyszę. Tak jak pisałem "tak mi się wydaje" jestem prawie pewien że kiedyś ktoś pisał takie na forum że pompa po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję nie zaczyna pracować non stop, tylko zasysa paliwo żeby się przygotowac na uruchomienie silnika, ale jeśli tak nie jest to czemu przepala mu się bezpiecznik zanim zakręci rozrusznik?


Przeleciałem pare innych forów poszukałem i w zasadzie w wielu samochodach /nowyszch i starszych/ jest tak że po przekręceniu kluczyka pompa podaje jakies ciśnienie żeby go odpalić a dopiero po całkowitym przekręceniu pompa załancza się na stałe.
Znalzazłem nawet coś takiego:
W stacyjce masz 4 położenia:

1. LOCK - położenie przed włożeniem kluczyka.
2. Wkładasz kluczyk, przekręcasz o jedno pstryknięcie i masz tzw położenie ACC, niestety nie wiem za co dokładnie ono odpowiada, ale o ile dobrze pamiętam w tym położeniu wyświetlał się zegarek.
3. położenie to położenie ON, czyli podajesz napięcie potrzebne do normalnej eksploatacji samochodu i w tym momencie na chwilę powinna załączyć się pompa podpompowując trochę paliwa do układu. Po podaniu ciśnienia do układu pompa wyłącza się i czeka na odpalenie motoru.
4. położenie to położenie START czyli prościej mówiąc rozruch.

Wprawdzie tyczy się to starszego colta, ale nie wiem.

[ Dodano: 09-12-2010, 08:51 ]
robert91 napisał/a:
check engine sie na sekunde zapalił i za chwile zgasł

To że się zapalił i zgasł to jest dobrze. Tak powinno być.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
robert91 
Nowy Forumowicz

Auto: CA0 1.6
Kraj/Country: Russia
Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 3
Skąd: warszawa
Wysłany: 09-12-2010, 12:40   

wiem ze chcek powinien zgasnac ale jak włozyłem ten bezpiecznik to on zgasł szybciej niz zawsze a poza tym jak nastepny raz właczyłem zaplon to juz sie nie zaświecił
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 09-12-2010, 14:05   

tttwm napisał/a:
pompa po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję nie zaczyna pracować non stop, tylko zasysa paliwo żeby się przygotowac na uruchomienie silnika, ale jeśli tak nie jest to czemu przepala mu się bezpiecznik zanim zakręci rozrusznik?

Ponieważ do "zassania" paliwa potrzebuje prądu :wink:
Po przekręceniu kluczyka pracuje dosłownie "pół sekundy", ale pracuje.
Ja bym sprawdził wtyczki przy pompie. Możee tam gdzieś jest zwarcie?

edit. Drugie miejsce jakie można sprawdzić to wtyczki w miejscu wpięcia w wiązkę wewnątrz kabiny. Lewa strona pod kanapą. Może tam się woda zebrała?
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-12-2010, 14:13   

mkm napisał/a:
Ponieważ do "zassania" paliwa potrzebuje prądu

Moje pytanie to było pytanie retoryczne. Bo koledzy wyżej stwierdzili że pompa sie nie załancza, a jesli jest gdzieś zwarcie to się załancza choćby na pół sekundy i pali bezpiecznik.

OK. Skoro można przyjąć że to pompa pali bezpieczniki to ja miałem podobną sytuację do Twojej ale z silniczkiem od spryskiwaczy. Wtyki mi zaśniedziały i np potrafiły pracować cały tydzień po czym non stop paliły bezpiecznik i za jakiś czas znowu ok. Niekoniecznie może być zwarcie bo u mnie zwarcia nie było. Nie znam się na elektryce, ale u mnie przeczyszczenie styku pomogło, nic nie izolowałem.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.