Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Linka holownicza
Autor Wiadomość
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 04-12-2010, 15:33   [2.8 TD] Linka holownicza

Co sadzicie o tym zestawie ?
Czy moze dolozyc i kupic osobna ta linke z tymi szeklami ?

Narazie nie uzywam auta w terenie, taki zakup na wszelki wypadek bo nie mam zadnej linki do holowania
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 04-12-2010, 16:44   

Jesteś pewien , że chcesz holować na kinetyku?? Czy wyciągać nieznane samochody z zasp ?? Proponowałbym bardziej pas- taśmę 50-60mm szerokości . Kinetyk wydłuża sie o 20-30%. Lina działa jak guma kumulując energię i pomagając w wyciąganiu ugrzęźniętego samochodu. Stosują je offroad-wcy , są bardzo dobre ale dla samochodów wyposażonych w solidne zaczepy. Natomiast istnieje niebezpieczeństwo przy urwaniu zaczepu . Twój bedzie ok , ale obcy ?? W najlepszym przypadku strzał z kinetyka z przyczepioną szeklą lub częścią wyrwanej karoserii wybije Tobie tylną szybę lub zrobi dziurę w tylnych drzwiach. :wink:
Mało sympatyczne . Ja używam solidnej taśmy.
http://expedycja.pl/?sect...showProduct=235

Pozdrawiam Pio
Ostatnio zmieniony przez PiotrKw 04-12-2010, 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 04-12-2010, 16:51   

Jesli chcesz używać do holowania to po co Ci lina kinetyczna??? ->> zresztą jestem wielkim przeciwnikiem stosowania kinetyka ze względu na bezpieczeństwo a raczej niebezpieczeństwo jakie niesie ze sobą nieprawidłowe zastosowanie kinetyka->> mocowania. To już lepiej taśmę holowniczą np: http://allegro.pl/tasma-l...1332205070.html
to jako przykład. Szekle najwygodniejsze są właśnie omegi to też jako przykład
http://allegro.pl/szekla-...1335384485.html
A w terenie jeśli pojedziesz sam to już lepiej (jesli nie chcesz wyciągarki zakładać)
np: http://allegro.pl/wyciaga...1345171583.html mieć na samochodzie.

[ Dodano: 04-12-2010, 16:55 ]
PiotrKw napisał/a:
W najlepszym przypadku strzał z kinetyka z przyczepioną szeklą lub częścią wyrwanej karoserii wybije Tobie tylną szybę lub zrobi dziurę w tylnych drzwiach
w najlepszym taaaa w zeszłym roku zginął :( ,w okolicach Krakowa, od strzału urwanego zaczepu młody chłopak co miał lada dzień się żenić.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 04-12-2010, 18:13   

Dzieki za opinie, chyba zdecyduje sie na tasme tylko musze poszukac na ebay-u bo na allegro sa straszne ceny przesylki do irlandii
 
 
jaculo 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-12-2010, 21:38   

Wejdź na allegro a tam za 120 plnkupisz tak jak ja.. piekny zestaw 2 lin - jedna 5m. do holowania, a druga 25m. jako przedłużka do wyciągania z tarapatów.. oczywiście to ocynkowane stalowe liny 10mm, na któych możesz wagony holować, zakończone pętlami bo są bardziej praktyczne....
pzdr
_________________
jaculo
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 05-12-2010, 00:37   

znalazlem tasme tutaj
+ nierdzewne szekle 12mm, 16mm, 19mm

Tasma chyba powinna byc ok ale nie ma nic o ich wytrzymalosci szekli. Co o nich sadzicie ?
Ostatnio zmieniony przez Faraonix 05-12-2010, 01:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 05-12-2010, 01:04   

Ja wczoraj wyciagalem z mokrego i glebokiego pobocza sporego busa za pomoca zwyklej tasmy do mocowania (60mm). Poszlo bez problemu tylko zlozylem ja na dwa zeby byla mocniejsza. Zawsze woze cos tak na wszelki wypadek, no i wczoraj sie przydalo :mrgreen:
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 05-12-2010, 01:08   

Faraonix napisał/a:
nie ma nic o ich wytrzymalosci szekli

Moim zdaniem te szekle trochę za słabe (12mm), do samego holowania ok, ale przy wyciąganiu - jedno szarpnięcie i ... (w najlepszym wypadku) juz jej nie odkręcisz, lepiej coś grubszego, z dobrym zapasem przeciążenia :biggrin:
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 05-12-2010, 08:31   

jaculo napisał/a:
oczywiście to ocynkowane stalowe liny 10mm, na któych możesz wagony holować, zakończone pętlami bo są bardziej praktyczne....
nie zgodzę się z Tobą bo:
1)cięższe 2)przy ewentualnym (oby nie) zerwaniu leci jak proca 3)są cięższe 4) kaleczą ręce bo zawsze po którymś użyciu jakiś drucik pęknie 5) są niewygodne w manewrowaniu-przekładanie itd itp
rico.1 napisał/a:
ale przy wyciąganiu - jedno szarpnięcie i ... (w najlepszym wypadku) juz jej nie odkręcisz,
raczej urywa się z samochodu a jak wkręcony pełen gwint nie blokuje odkręcenia ale masz rację z
rico.1 napisał/a:
lepiej coś grubszego, z dobrym zapasem przeciążenia
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 05-12-2010, 21:53   

jawaldek napisał/a:
jak wkręcony pełen gwint nie blokuje odkręcenia

ale kiedyś udało mi się wygiąć ten trzpień z gwintem i z odkręcania były już nici, dopiero szlifierka pomogła :mrgreen:
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-12-2010, 09:47   

rico.1 napisał/a:
ale kiedyś udało mi się wygiąć ten trzpień z gwintem
chłopie a coś Ty ciągał ??? nie podlega dyskusji że wszystko do takich spraw powinno mieć atest i odpowiednio dobrane parametry zgodne z przeznaczeniem.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Maromer 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero Classic 2.5 TD 2001 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 26
Skąd: Tarnów
Wysłany: 06-12-2010, 13:12   

Potwierdzam, taśma najlepsza.
Ja 10 lat temu dałem do kaletnika i zszył mi z dwóch taśm transportowych jedną.Na końcach zrobił uszy i jest git :mrgreen: mam ją do dnia dzisiejszego.
Teraz sie juz tak nie opłaca, przy obecnych cenach taśm.
Natomiast co do lin stalowych, to jedna wielka a przede wszystkim niebezpieczna porażka.
Zrywają sie, strzelają i kaleczą, a zwinąć to, to naprawde trzeba mieć STALOWE :P nerwy.
_________________

 
 
Majka 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8turbo intercooler
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 30 Lis 2010
Posty: 8
Skąd: Morąg
Wysłany: 08-12-2010, 10:29   

Co do lin stalowych zgadzam się, że to potencjalne kalectwo lub śmierć. Najlepsza i najwygodniejsza jest taśma, bo (patrzę po babsku) przede wszystkim można ją ładnie zwinąć i potem zajmuje mniej miejsca niż wiecznie posupłana lina. Nam taśma jeszcze nigdy nie odmówiła posłuszeństwa. Byłam też na paru rajdach i zaręczam - profesjonaliści jeżdżą z taśmą i to nie koniecznie z kinetykiem. Oczywiście luksusem jest mieć oba rodzaje taśm i wiedzieć kiedy jaką zastosować. Szekle kupujemy w sklepie z częściami do maszyn rolniczych. Jeżeli szekla utrzyma traktor to poradzi sobie i z naszymi kruszynami. POZDRO
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 08-12-2010, 22:09   

Majka napisał/a:
... Szekle kupujemy w sklepie z częściami do maszyn rolniczych ...


Szkoda ze w irlandii takiego nie widzialem, tak czy siak zamowilem 10m linke (6T) i 2 szekle 4,75T na ebay'u.

Dziekuje za porady
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 09-12-2010, 10:13   Re: Linka holownicza

Faraonix napisał/a:
Co sadzicie o tym zestawie ?


Lipa, jeśli dobrze rozczytałem, to do 2 ton, rowerek sobie można tym z oczka wodnego wyciągać podwórku ciągać.
Do holowania w terenie najlepsza taśma (z prawdziwego zdarzenia a nie podrasowana chińszczyzna z pasmanterii), na czarne sztywny hol jest najrozsądniejszy.

ja kupuję na miejscu (w hurtowni) lub bezpośrednio z kinetyk.pl
_________________
Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.