 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E34A 1.8TD] Problemy z rozruchem zimnego silnika |
Autor |
Wiadomość |
Pitucha
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 88r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Łopiennik
|
Wysłany: 04-10-2009, 12:30 [E34A 1.8TD] Problemy z rozruchem zimnego silnika
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie, z racji tego, że to mój pierwszy post na tym forum, zaglądam tu już od dawna, ale raczej jako obserwator Miśka posiadam już od jakiś 4 lat, ogólnie jest fanem Galancików Ale do rzeczy...
Problem dotyczy Galanta z `88r. z silnikiem 1,8TD. Silnik jakieś 3 lata temu przeszedł gruntowny remont, ale od zawsze były problemy z rozruchem zimnego silnika, gdy temperatury były niższe. Czepiałem się już wszystkiego, od świec, po pompę i wtryski, rozrusznik, akumulator itp. Nie wiem już, czego się czepić... :/
Dodam, że w Galu się zwalił "komputer" czy jak to tam zwał ( ten sterownik, po lewej stronie z przodu ), i po przekręceniu kluczyka, sterownik świec, włącza i od razu wyłącza grzanie, więc zostało ono przerobione "na lewo", czyli mam osobny przycisk do podgrzewania
Kiedyś też, pod machę zaglądali mu fachowcy, co tylko robią te Galanty, i mówili, że pompa nie jest z 1,8TD tylko z jakiegoś większego silnika, i żeby wszystko działało, trzeba ją przestawiać o jeden ząbek. Prawda to?
Pozdrawiam i proszę o pomoc |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 04-10-2009, 22:07
|
|
|
Pitucha, zaraz po zakupie pierwszego gala E34A w dieslu miałem problem z odpalaniem ogólnie zimnego silnika. A przyczyną tego były niegrzejące świece żarowe po przekręceniu kluczyka. Wtedy założyłem osobny przycisk do podgrzewania jak u Ciebie i auto paliło elegancko... Może problem tkwi w złym podłączeniu "lewego" podgrzewania? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Pitucha
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 88r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Łopiennik
|
Wysłany: 05-10-2009, 15:01
|
|
|
No u mnie jest coś takiego, że po przekręcaniu kluczyka, od razu słychać prztyknięcie sygnalizujące nagrzanie świec... A używając osobnego przycisku, świece normalnie grzeją... Chociaż może są niedogrzane, a sterownik, je za wcześnie rozłącza... |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 05-10-2009, 20:15
|
|
|
U mnie też tak było... Pod maską na ścianie grodziowej jest takie dwie puszeczki sterujące grzaniem świec. Jeżeli podłączysz pod puszkę prawą stojąc przodem do auta, to świece bardzo długo się grzeją (ponad minutę) i wtedy auto ładnie zapala. Ja ze znajomym spędziliśmy pół dnia głowiąc się nad tym jak najlepiej podłączyć na krótko to grzanie. I wyszło że trzeba podłączyć się pod to drugie urządzenie znajdujące się po lewej stronie... Po podłączeniu pod lewą puszeczkę, autko paliło na dotyk po niecałych 10 sek. grzania. Także może u Ciebie jest problem w złym podłączeniu Pozdrawiam |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Pitucha
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 88r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Łopiennik
|
Wysłany: 06-10-2009, 15:55
|
|
|
O widzisz, i tu dałeś mi do myślenia, bo świece faktycznie strasznie długo się grzeją |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 06-10-2009, 17:37
|
|
|
To na pewno problem tkwi w tym kolego...
[ Dodano: 08-10-2009, 20:10 ]
Pitucha, sprawdzałeś podłączenie świec? Najprostsza metoda: weź np. śrubokręt i zewrzyj dwa wyjścia (do których poprzykręcane są przewody) w lewej puszce (stojąc przodem do auta). Potrzymaj ok 12 s. i spróbuj odpalić autko... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Pitucha
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 88r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Łopiennik
|
Wysłany: 22-11-2009, 14:42
|
|
|
Sory, że tak późno i odgrzebuje temat, ale długo byłem odcięty od neta Całą przyczyną takiego zachowania silnika był zaworek gaszenia. Po wielu trudnościach, wkurzyłem się i go wyjąłem, i od tamtej pory samochód samochód pali lepiej niż dobrze. Silnik zimny, po tygodniowym postoju, ja podchodzę, przytrzymam grzanie tak z 5s. przekręcam kluczykiem i silnik chodzi Tylko teraz muszę go gasić zamulając silnik, a nie mogę nigdzie takiego zaworka znaleźć :/ |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-11-2009, 21:18
|
|
|
Pitucha, w dobrym sklepie z elektronika samochodowa powini cos dobrac, jak nei od reki to na zamowienie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 24-11-2009, 21:51
|
|
|
Pitucha, polak potrafi... Zawsze da radę coś pokombinować |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Pimpek
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E34A Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 07-12-2009, 20:24
|
|
|
Witam, ja mam pytanie, mianowicie co steruje tymi dwiema puszkami (przekaźnikami) pod maską przy ścianie grodziowej?? Jeden jest od grzania, a drugi od dogrzewania, tak?? Jest jakiś dodatkowy przekaźnik??? POzdrawiam |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 07-12-2009, 20:55
|
|
|
Pimpek, z tego co pamiętam to tymi przekaźnikami steruje komputer, który znajduje się po prawej stronie auta, przy prawej nodze pasażera. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Pimpek
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E34A Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 08-12-2009, 00:53
|
|
|
andrew84 napisał/a: | steruje komputer, |
Czyli jeżeli jest walnięty, trzeba wymienić cały?? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-12-2009, 08:13
|
|
|
Tak |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 08-12-2009, 08:55
|
|
|
Jeżeli nie chcesz wymieniać komputera, to trzeba zrobić podgrzewanie na przycisk |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Pimpek
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E34A Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 08-12-2009, 23:51
|
|
|
Nie chciał bym, robić jakichś przycisków, wolę wszystko w oryginale Wymieniłem dzisiaj oby dwa te przekaźniki pod maską na drugie sprawne. Wykręciłem "komputer", sprawdziłem i wszystko jest niby OK. Mierzyłem napięcie przy tych przekaźnikach i zastanawia mnie jedna rzecz....
1. Na grubszych przewodach dochodzących do tych przekaźników, jest cały czas napięcie. Nawet gdy kluczyk jest wyłączony.
2. Natomiast na cieńszych przewodach dochodzących do tych przekaźników (między tymi grubymi), w ogóle nie ma napięcia, nawet po przekręceniu kluczyka.
3. do komputera dochodzi napięcie.
4. Sprawdzałem również czujnik temperatury, zwierałem i nic się nie działo. Nawet wskazówka na desce nie drgnęła (powinna )
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły Chętnie posprawdzam |
|
|
|
 |
|
|