Co może być nie tak ??? |
Autor |
Wiadomość |
Rejant
Forumowicz
Auto: Sigma 3000 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-12-2010, 08:06 Co może być nie tak ???
|
|
|
Witam was serdecznie.
Liczę na waszą wiedzę i pomoc w ustaleniu usterki w moim aucie ( gdyż jestem największym laikiem na tym forum). Opiszę wszytko dokładnie chociaż myślę, że i tak będzie problem z ustaleniem usterki na odległość. Wczoraj wieczorem miałem nie lada problem z otworzeniem wszystkich drzwi (przymarzły), po jakimś czasie udało mi się otworzyć drzwi przednie pasażera i kierowcy, za żadne chiny nie mogłem sobie poradzić z tylnymi. Pojechałem do sklepu po odmrażacz do szyb, zamków itp. Psikałem tym odmrażaczem po klamce po szybie wszędzie gdzie tylko się dało i mogło mieć wpływ że w końcu zamek puści, oprócz tego cały czas otwierałem i zamykałem drzwi z pilota. Walka zajęła mi jakiś 40 minut, ale w końcu się udało. Teraz najlepsze po tej walce, chciałem odpalić auto i kicha nie da rady. Kontrolki palą się natomiast nie chce zapalić. Akumulator na pewno jest w dobrym stanie. Czy macie jakiś pomysły co mogło się stać ? Czy jakiś wpływ może mieć, że cały czas bawiłem się centralką ?? Z góry dziękuję za wszystkie sugestie. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 16-12-2010, 10:14
|
|
|
Auto masz z podtlenkiem LPG? Rejant napisał/a: | Czy jakiś wpływ może mieć, że cały czas bawiłem się centralką ?? | Nie to raczej nie wchodzi w grę. Może masz złe paliwo, tzn. za mało i z dodatkiem wody... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Rejant
Forumowicz
Auto: Sigma 3000 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-12-2010, 13:33
|
|
|
andrew84 napisał/a: | Auto masz z podtlenkiem LPG? Rejant napisał/a: | Czy jakiś wpływ może mieć, że cały czas bawiłem się centralką ?? | Nie to raczej nie wchodzi w grę. Może masz złe paliwo, tzn. za mało i z dodatkiem wody... |
Tak auto ma LPG. Natomiast myślę, że nie jest to wina paliwa ponieważ po przekręceniu kluczyka kontroli się zapalają i tyle (w ogóle nie chce kręcić) tak jakby alternator ?? Ale tak nagle wysiadłby ?? |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 16-12-2010, 13:43
|
|
|
Jest taka możliwość, że aku padł. Spróbuj odpalić na kable od drugiego auta i miernikiem sprawdź ładowanie jakie jest. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Rejant
Forumowicz
Auto: Sigma 3000 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-12-2010, 16:13
|
|
|
Mam jeszcze jedno pytanko, czy może być to wina immobilajzera? Miałem jeszcze wczoraj sytuację, że poprosiłem znajomego aby wyjął mi kluczyk ze stacyjki, wyjął go na drugim położeniu. Gdy przekręcam kluczyk słyszę cyknięcie, wydaję mi się, że dochodzi z rozrusznika,ale ręki nie dam sobie uciąć. |
|
|
|
 |
Dodgman
Nowy Forumowicz
Auto: Dodge Stealth R/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 20 Skąd: DL
|
Wysłany: 16-12-2010, 18:11
|
|
|
Rejant, pewnie to inna przyczyna twojego problemu ale jak czytam co piszesz <słyszysz cyknięcie,immobila> to przypomina mi się sytuacja sprzed 2 lat a mianowicie:
Wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam kontrolki się świecą a tu lipa słychać cyk, cyk, myśle coś z immobilajzerem nie tak, miałem już wymontować immobilajzer ale coś mnie wzięło aby wziąć drugi nie używany kluczyk...
Niespodzianka odpala za pierwszym razem , kluczyk był wyrobiony, dodam ze drzwi otwierał. Pare razy go sprawdzałem - Kluczyk do wyrzucenia.
A może rzeczywiście Ci padł akumulator, choć piszesz że ok. Podładuj go albo zrób jak andrew84 pisze <kable i sprawdź ładowanie> Alternator nie ma wpływu na odpalenie auta tylko ma za zadanie ładowanie akumulatora. Gdy będziesz pewien że aku jest ok to może ten rozrusznik- tylko wtedy jest dzwięk przypominający tzw.piłowanie. |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 17-12-2010, 17:39
|
|
|
Rejant,
do rozrusznika idą dwa przewody jeden gruby + ( tam jest stałe napięcie +12v) i jeden cienki ( na nim pojawia się +12V jak próbujesz odpalić auto ) sprawdź czy ten cienki przewód nie zaśniedział na wtyczce ( poruszaj nim i spróbuj odpalić )
ja miałem tak w Galancie |
|
|
|
 |
Rejant
Forumowicz
Auto: Sigma 3000 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-12-2010, 18:42
|
|
|
Jak na razie sprawdziłem akumulator i jest git, to samo jeśli chodzi o drugi kluczyk (nic się nie dzieje), dalej tylko słyszę cyknięcie i nic poza tym. Żadnego piłowania nie słyszę więc czy to może być rozrusznik ?? |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 17-12-2010, 19:09
|
|
|
Rejant, Cytat: | sprawdź czy ten cienki przewód nie zaśniedział na wtyczce ( poruszaj nim i spróbuj odpalić ) |
[ Dodano: 17-12-2010, 19:23 ]
z tego co widziałem to rozrusznik jest tak samo umieszczony jak w silniku 6a12 ... więc wsadź tam łapę i pomacaj , podyndaj tym kabelkiem |
|
|
|
 |
Dodgman
Nowy Forumowicz
Auto: Dodge Stealth R/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 20 Skąd: DL
|
Wysłany: 17-12-2010, 22:09
|
|
|
A odpalałeś samochód po tym jak kumpel wyjął kluczyk ze stacyjki z drugiego położenia ?
Czy dopiero próbowałeś następnego dnia ( jak pisałeś wieczorem)?
Przecież jak kluczyk jest na drugim położeniu to jest zblokowany i trzeba jak sądzę użyć nie lada siły aby go wyciągnąć ! jeśli tak było to mogłoby coś się stać ze stacyjką, choć pewien nie jestem gdyż nigdy o takiej akcji z wyciąganiem klucza nie słyszałem...
Co do rozrusznika to pamiętam jak latałem cinquecento dla zabawy z kumplem to były takie sytuacje jak nie mogliśmy odpalić że waliliśmy w rozrusznik sztangielką aby coś zruszyć i o dziwo pomagało ale to inna liga samochodu....
jak sprawdzisz te styki rozrusznika co <szpala85> pisze i nic nie pomorze to obstawiam stacyjkę |
|
|
|
 |
Rejant
Forumowicz
Auto: Sigma 3000 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-12-2010, 23:18
|
|
|
Tego samego wieczoru próbowałem odpalić samochód ( gdzieś 30 minut później) i już nie dało rady, mi też się kiedyś zdarzyło, że wyjąłem klucz na złym położeniu i w ogóle nie musiałem używać siły, wyszedł bez najmniejszego problemu, ale odpalał bez problemu. Zaznaczę, że nigdy wcześniej nie miałem problemu z odpalaniem auta, wygląda tak jak by na to miał wpływ wyciągniecie kluczyka ze stacyjki albo bawieniem się centralką, ale to może tylko zwykły zbieg okoliczności. Jutro zajrzę do tych kabelków jeśli znajdę rozrusznik. Wielkie dzięki Panowie za wszystkie sugestie, jestem wdzięczny. |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 17-12-2010, 23:44
|
|
|
Jeżeli po przekręceniu kluczyka na pozycję start nic nie słychać,to zapewne stacyjka.Jeżeli słychać przy rozruszniku cyknięcia podczas próby odpalania ,to zapewne skończyły się szczotki w rozruszniku.Przy włączonym zapłonie powinna świecić się kontrolka check engine.Jeżeli nie ,to wina immobilaizera. |
|
|
|
 |
Dodgman
Nowy Forumowicz
Auto: Dodge Stealth R/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 20 Skąd: DL
|
Wysłany: 18-12-2010, 15:52
|
|
|
Jeśli w czymś ci to pomorze to opisałem sytuacje nieaktywnego immobilajzera:
W drugim aucie mam immobilia na tzw. pastylkę-wygląd płaskiej baterii (muszę ją przyłożyć).
Gdy ja nie przyłożę to po przekręceniu kluczyka słychać jedno cyknięcie lecz w okolicy stacyjki a następnie wydobywa się dźwięk pracy silniczka z pod maski „procedura startu” oczywiście auto nie odpala.
Jednak że nie świecą się żadne kontrolki (całkowite odcięcie zasilania) – u ciebie kontrolki się palą - jak piszesz. |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 18-12-2010, 16:44
|
|
|
Zacznij od najprostszego: sprawdź czy przy próbie odpalenia pojawia się napięcie na przewodzie sterującym rozrusznika. Jeśli nie, musisz sprawdzić stacyjkę. Po zdjęciu osłony kolumny kierowniczej masz dostęp do wszystkich styków stacyjki, niestety nie pamiętam, które styki są od czego. Jak stacyjka okaże się sprawna to o ile pamięć mnie nie zawodzi jest jeszcze po drodze przekaźnik. Szczegółów niestety nie pamiętam - musisz zajrzeć do schematu instalacji, dostępnego na forum. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 19-12-2010, 08:07
|
|
|
Panowie,
Czy aby na pewno w Sigmie Kombi z '93 jest immobilaizer. Ja u siebie nie stwierdziłem. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
|