Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z 4g63 DOHC
Autor Wiadomość
patrykwol 
Nowy Forumowicz
patryk

Auto: Lancer CBO 4G63 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 1
Skąd: wolsztyn
Wysłany: 29-12-2010, 15:16   problem z 4g63 DOHC

Witam
Mam problem z silnikiem 4G63 DOHC, a mianowicie podczas jazdy traci moc i zachowuje się jak by palił na dwie swiece, trzęsie i nie ma mocy i wyświetla się check, czasami trwa to chwilę, czasami troszkę dłużej ale na razie jeszcze ustępuje i po jakiejś chwili wraca do normy, check przestaje świecić, wraca moc i pracuje normalnie, komputer wyświetla komunikaty 11 i 13, z tego co wyczytałem jest to miernik temperatury i sonda. Czy te objawy mogą być od tego czy może coś jeszcze innego proszę o poradę pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 21-01-2011, 17:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-12-2010, 15:54   

dwa niepowiązane wyłącznie se sobą elektrycznie czujników ciężkie do zdiagnozowania gdyż występuje okresowo, w takich przypadkach zalecana kontrola i czyszczenie styków np kontaktolem, tutaj chodzi o wtyczkę przepływki, wtyczkę sondy lambda pod termostatem znajdziesz, no i wtyczki przy ECU. Są przypadki odgięcia się blaszek w konektorze przy ECU powodując czasowe odcięcia obwodów, blaszkę można odnaleźć przyglądając się jej czy jest bardziej dogięta niż inne.
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 30-12-2010, 08:53   

Albo zaczyna się problem z wylewnymi kondensatorami w ECU.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-12-2010, 09:01   

nie wywołuje to tych błędów, pierw padają TPS i Baro bo są zasilane 5V z ECU, a 2 kondensatory są od właśnie linii zasilania 5V
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 30-12-2010, 13:14   

Ale kondziorki są 3 :D
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-12-2010, 14:11   

bo 3ci jest od stabilizacji i zasilania zegara systemowego crystal

[ Dodano: 21-01-2011, 17:09 ]
Znalazłem odpowiedź na nękający Cię problem, ponieważ spotkałem się z nim przy aucie klubowicza, opisywane przez Ciebie objawy dokładnie odzwierciedlały to co działo się z tamtym autem (1G).

Problem leży w uszkodzonych/załamanych kablach wiązki idącej do czujników temp. i sondy lamda, wiązka idzie pod termostatem oryginalnie i tam dochodzi do ich parcenia/twardnienia przez co pękają. Przy samym czujniku temp. cieczy dla ECU (czujnik dolny z dwoma kablami) często ma ułamany kabel przy wtyczce, objawia się to tym, że kiedy "ma szczęście" styka i podaje odpowiednią temp silnika, natomiast kiedy "ma pecha" bo wpadniesz np. w dziursko, zrywa połączenie, ECU wpisuje temp. silnika awaryjnie na -63°F co powoduje gwałtowne wzbogacenie mieszanki i opóźnienie zapłonu (tak jak by silnik był dramatycznie zimny) przez to spadek mocy. Kable od sondy lambda mogą mieć podobnie, jednak by to wykluczyć należy podpiąć się loggerem i sprawdzić działanie sondy.
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.