 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
problem z 4g63 DOHC |
Autor |
Wiadomość |
patrykwol
Nowy Forumowicz patryk
Auto: Lancer CBO 4G63 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1 Skąd: wolsztyn
|
Wysłany: 29-12-2010, 15:16 problem z 4g63 DOHC
|
|
|
Witam
Mam problem z silnikiem 4G63 DOHC, a mianowicie podczas jazdy traci moc i zachowuje się jak by palił na dwie swiece, trzęsie i nie ma mocy i wyświetla się check, czasami trwa to chwilę, czasami troszkę dłużej ale na razie jeszcze ustępuje i po jakiejś chwili wraca do normy, check przestaje świecić, wraca moc i pracuje normalnie, komputer wyświetla komunikaty 11 i 13, z tego co wyczytałem jest to miernik temperatury i sonda. Czy te objawy mogą być od tego czy może coś jeszcze innego proszę o poradę pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 21-01-2011, 17:04, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-12-2010, 15:54
|
|
|
dwa niepowiązane wyłącznie se sobą elektrycznie czujników ciężkie do zdiagnozowania gdyż występuje okresowo, w takich przypadkach zalecana kontrola i czyszczenie styków np kontaktolem, tutaj chodzi o wtyczkę przepływki, wtyczkę sondy lambda pod termostatem znajdziesz, no i wtyczki przy ECU. Są przypadki odgięcia się blaszek w konektorze przy ECU powodując czasowe odcięcia obwodów, blaszkę można odnaleźć przyglądając się jej czy jest bardziej dogięta niż inne. |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-12-2010, 08:53
|
|
|
Albo zaczyna się problem z wylewnymi kondensatorami w ECU. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-12-2010, 09:01
|
|
|
nie wywołuje to tych błędów, pierw padają TPS i Baro bo są zasilane 5V z ECU, a 2 kondensatory są od właśnie linii zasilania 5V |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-12-2010, 13:14
|
|
|
Ale kondziorki są 3 |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-12-2010, 14:11
|
|
|
bo 3ci jest od stabilizacji i zasilania zegara systemowego crystal
[ Dodano: 21-01-2011, 17:09 ]
Znalazłem odpowiedź na nękający Cię problem, ponieważ spotkałem się z nim przy aucie klubowicza, opisywane przez Ciebie objawy dokładnie odzwierciedlały to co działo się z tamtym autem (1G).
Problem leży w uszkodzonych/załamanych kablach wiązki idącej do czujników temp. i sondy lamda, wiązka idzie pod termostatem oryginalnie i tam dochodzi do ich parcenia/twardnienia przez co pękają. Przy samym czujniku temp. cieczy dla ECU (czujnik dolny z dwoma kablami) często ma ułamany kabel przy wtyczce, objawia się to tym, że kiedy "ma szczęście" styka i podaje odpowiednią temp silnika, natomiast kiedy "ma pecha" bo wpadniesz np. w dziursko, zrywa połączenie, ECU wpisuje temp. silnika awaryjnie na -63°F co powoduje gwałtowne wzbogacenie mieszanki i opóźnienie zapłonu (tak jak by silnik był dramatycznie zimny) przez to spadek mocy. Kable od sondy lambda mogą mieć podobnie, jednak by to wykluczyć należy podpiąć się loggerem i sprawdzić działanie sondy. |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
|
|