 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E33A 2.0] Spalanie, temperatura silnika |
Autor |
Wiadomość |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 04-01-2011, 01:20 [E33A 2.0] Spalanie, temperatura silnika
|
|
|
Mam takie pytanie do posiadaczy Galantów, nie tylko E3, z instalacją LPG - ile Wasze Galanty spalają benzynki, zakładając że odpalacie na benzynie, rozgrzewacie silnik, przerzucacie na gaz i więcej na benzynie nie jeździcie, chodzi tylko o poranne rozruchy.
Mój w 2 tygodnie (codzienny dojazd do pracy, czyli 2x rozruch zimnego silnika) zjadł mi benzyny za ponad stówkę (przed świętami zalałem do pełna, a już wskazówka zbliża się do połowy), chyba trochę za dużo co?
Drugie pytanko do Was - jak szybko, w te mrozy, rozgrzewa Wam się silnik? Ja muszę zrobić z kilometr czy dwa (nie liczyłem dokładnie) żeby wskazówka w ogóle się ruszyła, kolejny 1 czy 2km żeby przerzuciło na gaz, i jeszcze z kilometr do pełnego rozgrzania silnika. Kilka razy zatrzymywałem się i zaglądałem pod maskę, wąż górny jest zimny przed pełnym rozgrzaniem silnika, więc termostat trzyma. Jak to wygląda u Was? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
Gregor NEB
Nowy Forumowicz
Auto: Galant IV GLSi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 27 Skąd: Weklice
|
Wysłany: 04-01-2011, 19:52
|
|
|
ja tylko odpalam na benzynce i chodzi na niej max 5minut rano i po pracy to 10L starcza na 2 miechy. na maxa ciepłym zaczyna dmuchać po 4 kilometrach,chyba że zaspy na drodze to po kilometrze |
|
|
|
 |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 05-01-2011, 14:29
|
|
|
w tych temp. 4-5km i mam pion. A jak np. zapale samochód i omiatam ze śniegu, wsiadam (może 4-5-6min ?) to dochodzi do 1 kreski.
Jak jedziesz to wolniej się nagrzewa bo pęd powietrza ochładza silnik. |
|
|
|
 |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 06-01-2011, 02:37
|
|
|
mój Galant po + - 1 km. grzeje. tzn. wskazówka w pionie. ale zanim ciepło z nawiewów rozgrzeje samochód, to musi upłynąć jakieś 15 minut. może 10 jeśli jest mały mróz. chociaż nie pamiętam jak to było w tamtą zime, bo w tą oszczędzam Gala. sól i te sprawy. ale wiem że rozgrzewał sie znacznie szybciej niż Wagon. no i ta łatwość wymiany termostatu w Galu, bezcenna. chociaż nie miałem jeszcze takiej potrzeby. |
|
|
|
 |
oran
Forumowicz Mitsu

Auto: Galant 4G63 SOHC Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 47 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 07-01-2011, 00:25
|
|
|
U mnie szybciutko się nagrzewa jak już jadę. Rano zostawiam na benie na jakieś 5 minut i prawie dochodzi wskazówka do skali, troszkę po przełączeniu na gaz go przygazować się staram, żeby weszło na skalę (3 tys obrotów mu daje) bo inaczej mi gaśnie podczas jazdy póki się nie zagrzeje (nie zamarza parownik, tylko jakby się zalewał, a sam sobie reguluję gaz więc to wielce prawdopodobne).
Spala mi teraz 15-17 litrów gazu na 100km (latem 12-14), więc niby jak na zimę to tragedii nie ma. A benzyny maaalutko, tankuje za 20 zł i mam na miesiąc rozgrzewania auta, w sumie rezerwa chyba jest głęboka w Galu bo czasem jeszcze na tym dojeżdżam na CPN jak mi gazu braknie, ogólnie to wskazówka mi poza rezerwe nie wychodzi jeżeli chodzi o benzyne.
Inna kwestia to, to, że mam albo filtr zapchany, albo wtryski albo pompe do wymiany (pompe mam już, ale nie mam czasu ani chęci grzebania się z nią), a może wszystko na raz należało by zmienić i tylko na wysokich obrotach w miarę dobrze mi na benzynie chodzi, tak to prycha, kaszle itp podczas jazdy, na postoju radzi sobie natomiast (i o dziwo?) dobrze.
Ale zima dała Galowi w kość i czekam razem z nim do wiosny, by chłopaka przywrócić do porządku. |
|
|
|
 |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 28-04-2014, 09:30
|
|
|
Wersja PB95
Mi się zagrzewa po 3min jazdy przy około 3tyś obrotów, staram go się oszczędzać przy rozgrzewaniu.
Ale dość często mam grzałkę włączoną 650watt przez noc, i z rana silniczek zagrzany prawie do temp. roboczej
Mój się mieści między 10 a 15L na 100kilosów
Wszystko zależy od wagi twojego buta
Ale kto nie lubi słuchać strzelania z wydechu |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
Ostatnio zmieniony przez franek1994 05-05-2014, 14:15, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
swidi1990
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 7 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 05-05-2014, 13:19
|
|
|
Ja mam 1.8 silnik i kwiestia 1,5 do 2 km i mam pion. Z tym ze zawsze stoje na wolnych obrotach minutke. Beny wystarcza okolo 20zl na miesiac a jezdze codziennie. |
|
|
|
 |
|
|