Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
4g93t
Autor Wiadomość
Hare Krishna xD 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1.8 GTI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-01-2011, 21:38   4g93t

witam

poszperalem troche w internecie i znalazlem lancera z opisem w ktorym byl silnik 4g93t czyli uturbiony.
chcialbym sie dowiedziec czy wogole takie silniki wychodzily seryjnie lub czy ciezko jest taki silnik uturbic. zastanawialem sie czy to wymaga duzo przerobek zeby dmuchac w niego okolo 0.3-0.4 bara.

pozdrawiam
 
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2011, 21:44   

Tak były takie Lancery seryjnie wersja GSR z rózną mocą 190-201 hp.
 
 
Hare Krishna xD 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1.8 GTI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-01-2011, 19:50   

a masz moze specyfikacjie i dane techniczne tego silnika ( stopien sprezania, srednica tloka, skok tloka itd....?? )

[ Dodano: 10-01-2011, 23:59 ]
czy jest ktos w stanie mi pomoc??
 
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 16-01-2011, 15:55   

Odezwij sie do mnie 2215987 w tym temacie mozna powiedziec jestem specjalista :D sam buduje taki silnik i na wiosne jesli finanse pozwola odpale 4g93T oparte na podzespolacg GTi i GSR

Z doswiadzczenia wiem ze nie oplaca sie budowac tego silnika :) robie to bo wsadzilem w to juz ogrom kasy ktorej nie wycofam. Juz przetestowano 4g63 i to jest silnik z wiekszym potecjalem i z zapleczem czesci do rozbudowy w normalnych cenach.


Po krotce roznice :
Silnik 4g93T mial luzniej pasowane tloki(średnica i skok jak GTi) , stopien sprezania 9,5/1 , natrysk oleju na denko tloka, mocniejsze korby, inne walki rozrzadu, seryjna chlodnice oleju, turbo TD04L13 (chlodzona woda), wtryski 380ccm nisko oporowe.
Wyjscie oleju do turbo na glowicy powrot grawitacyjny bezposrednio do miski , wyjscie wody przez dodatkowy kruciec w obudowie termostatu - powrot na dodatkowy kruciec przy wylocie na glowicy do chłodnicy. Moc około 200 koni przy 0.5bara.
W Australii jezdzi kilka o podniesionym doladowaniu bez zmian w silniku (bezpiecznie) 0,8-0,9 max opisany na serii 1.3bara korba wyszla kolesiowi bokiem.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
macieekg 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 377
Skąd: Głosków k. Piaseczna
Wysłany: 16-01-2011, 21:26   

Będziesz to montował do colta?
_________________
Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2011, 22:06   Re: 4g93t

Hare Krishna xD napisał/a:
poszperalem troche w internecie i znalazlem lancera z opisem w ktorym byl silnik 4g93t czyli uturbiony.

Taki silnik był m.in. w Mitsubishi Libero.

http://www.carfolio.com/s...car/?car=143484
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2011, 22:17   

A libero to Lancer kombi,GT to taka namiastka Legnuma :D
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 16-01-2011, 23:36   

Tak taki byl plan od samego poczatku.

Silnik ten wystepowa tak jak piszecie w lancerze GSR (4WD) i Libero 4WD (czyli lancerze combi) niestety oba te samochody to wieka rzadkosc dostepne tylko z kiera po niewlasciwej stronie (australia, malezja, Nowa zelandia, troche w angii, pomijam japonie bo to chyba oczywiste).

Dodatkowym problemem tego auta byl kaganiec ograniczajacy predkosc do 180km/h.
Czesci praktycznie nie istnieja do rozbdowy tego silnika.
Zadna firma nie robi kutych tlokow pod ten silnik (sa tylko i wylacznie na zamowienie i kosztua 700$) korby sa dostepne ale koszt to tez okolo 600$. Wał kuty nie jest osiagalny nawet na zamowienie, zato sa walki sportowe ale cena 800$ skutecznie odstrasza.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
macieekg 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 377
Skąd: Głosków k. Piaseczna
Wysłany: 16-01-2011, 23:56   

czarnuch23 napisał/a:
Tak taki byl plan od samego poczatku.

Ale rozumiem że to już w 4 łapy pójdzie? Bo w ośce to trakcji nie uświadczy :D

Niestety taki jest urok rodzynków, że części brak a jeśli są to w chorych cenach.
_________________
Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v
 
 
 
Hare Krishna xD 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1.8 GTI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-01-2011, 00:03   

dzięki koledzy. w sumie podliczyłem ile mniej więcej trzeba by władować pieniędzy w ten silniczek żeby zarzucić turbo i żeby to miało sens (około 350-400 km) jest to koszt rzędu 10-12 tys zł plus oczywiście napęd 4wd, większe hamulce i przygotowanie budy: klatka, rozpórki, kratownica spinająca przód z tyłem, sportowe zawieszenie itd

także zabawa dosyć kosztowna.

dziękuje bardzo za pomoc.

pozdrawiam

[ Dodano: 17-01-2011, 00:07 ]
dokładnie tak jak piszesz macieekg
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-01-2011, 00:08   

Hare Krishna xD napisał/a:
około 350-400 km
czarnuch23 zapomniał dodać jedno istotne info - powyżej 280KM wyłażą szpilki z bloku, który jest za słaby na taką moc.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Hare Krishna xD 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1.8 GTI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-01-2011, 00:09   

hmmm cos trzeba wtedy bedzie wymyslec. ewentualnie zainwestuje w 4g63 ;]
_________________
Rób co chcesz, wiesz, niczego nie żałuj,
chciałeś? wybrałeś? ej, w d..e mnie pocałuj!
 
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 17-01-2011, 00:22   

Za hubertem :
przetestowane juz jest ze szpilki rozwierca sie na M12 od 4g63 albo m11 tez od 4g63 ale nowszego( to jest podobno wielka rzezba i trzeba dobrego speca zeby nie spartolil bo materialu malo ). Sam bede przewiercal na M12 :jak wyjdzie zobaczymy- w australi jezdza i sobie chwala.

Jest tez kila na seryjnych gwintach (M10) ale na szpilkach ARP od toyoty, nie mialem okazji przeczytac zadnych zlych opinii o wylazeniu szpilek ARP, ale seryjne podobno potrafia sie zrywac.

BTW 400 koni z tego silnika to musial bys zamontowac wiaderko zamiast turbo wielkie wtryski, wal wygrzebac z pod ziemi bo na serii dlugo bys nie polatal. Do tego panewki' jakis ECU wpelni programowalny i wierz mi ze 12 kola to poszlo by ci na czesc Gratow a gdzie reszta i strojenie.
Auto nie do jazdy na co dzien. Sprzeglo by cię wykonczylo.

Same heble kosztowaly mnie ponad 600 na przod (galant 2.5 V6 276mm 2 tloczki + tarcze zimmerman od mini PLUG&PLAY) + 300 2x reduktor Willwoda na tyl (a kupilem je za polowe ceny).

Pozatym naped na 4 kola bylby tutaj waskim gardlem. Nie wiem ile zniesie seryjny coltowski ale sie przekonam. Tylni dyfer podobno do 300KM spokojnie a co powie na Przyrost mocy moja skrzynia i transfer - wyjdzie w praniu Puki co upalanie na 140 konikach znosi grzecznie.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 17-01-2011, 01:28   

Hare Krishna xD napisał/a:
i żeby to miało sens (około 350-400 km) jest to koszt rzędu 10-12 tys

w tym silniku wyszło by napewno drozej chcac uderzyc w taka moc, ile wiecej? , napewno DUZO wiecej.
Hare Krishna xD napisał/a:
ewentualnie zainwestuje w 4g63 ;]

no lepiej, tylko albo poduchy z EVO I,II,III albo rzeżba. Ponoc sporo tez zabawy z elektryka.
czarnuch23 napisał/a:
Sprzeglo by cię wykonczylo.

moze po prostu spiek
czarnuch23 napisał/a:
Tylni dyfer podobno do 300KM spokojnie a co powie na Przyrost mocy moja skrzynia i transfer

bedzie dobrze :) Pozatym czarnuch podziwiam zapal i powodzenia. :wink:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Hare Krishna xD 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1.8 GTI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-01-2011, 08:12   

12 tys to są :
kute tłoki
odpowiednie panewki
wzmacniane korby
wtryski.

a reszta czyli turbo, ecu, kolektory wydech i ssący, oraz same przeróbki silnika łącznie z buda pod 4 łapy to już tylko kwestia czasu i chęci ponieważ pracuje w warsztacie tuningowym także myślę że da rade coś wydusić z tego silniczka


jeśli chcecie zobaczyć projekty wykonywane u mnie w warsztacie to zapraszam na stronkę podaną poniżej
_________________
Rób co chcesz, wiesz, niczego nie żałuj,
chciałeś? wybrałeś? ej, w d..e mnie pocałuj!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.