Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Wymiana klocków i tarcz tylnych
Autor Wiadomość
StaszekB 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 9
Skąd: Kedzierzyn
Wysłany: 04-01-2011, 12:27   [Cari 1.8 GDI] Wymiana klocków i tarcz tylnych

Postanowiłem wymienić tylne tarcze i klocki. Walka ze śrubami przypomina nieco wysiłki Don Kichota, ale nie to jest główny problem. Z obu stron (z tyłu) klocki zewnętrzne są starte niemal do zera, natomiast wewnętrzne mają ciągle około 5mm. Podejrzewam, że problem leży w elemencie którego zdjęcie wklejam poniżej:



Jest to element konstrukcji do którego przykręca się blok z tłokiem i okładzinami. Powiedziano mi (i brzmi to sensownie), że te elementy (pręt w gumie) powinny odbijać, niestety u mnie jeden odbija (marnie) a drugi w ogóle. Co z tym zrobić?

-ktoś opowiadał pierdoły?
-kupic nowe?
-silikonować końcówki uszczelek, żeby przy wciskaniu powietrze nie uchodziło?
-włożyć do środka jakąś sprężynkę?
-żadne z powyższych?




Pytanie dodatkowe: czemu tam są aż 3 wężyki? 2 do bloku z klockami a trzeci do piasty?

Przy okazji, wykręcenie śrubki mocującej tarczę do piasty pewnie zakończy się jej zerwaniem, mogę obrócić tarczę o 90 stopni i nawiercić nowe otworki?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-01-2011, 12:39   

StaszekB napisał/a:
Przy okazji, wykręcenie śrubki mocującej tarczę do piasty pewnie zakończy się jej zerwaniem, mogę obrócić tarczę o 90 stopni i nawiercić nowe otworki?
Tak
StaszekB napisał/a:
Jest to element konstrukcji do którego przykręca się blok z tłokiem i okładzinami. Powiedziano mi (i brzmi to sensownie), że te elementy (pręt w gumie) powinny odbijać, niestety u mnie jeden odbija (marnie) a drugi w ogóle. Co z tym zrobić?
Jest to prowadnica docisku, najzwyczajniej w świecie się zatarła, możesz kupić nowe, bo sa dostępne zestawy naprawcze, albo starać się uratować tą co masz, jeżeli zdecydujesz się ratować ta co masz, to napisz a podpowiem, jak mozesz spróbować to zrobić bez uszkodzenia jej.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-01-2011, 12:44   

+ można zdjąć osłonę gumową prowadnicy i sprawdzić czy w środku jest czysto i całość nasmarować odpowiednim mazidłem - osobiście używałem ATE.

Całość powinna gładko chodzić. Tutaj nie chodzi tyle o odbijanie tylko w momencie gdy pociągniesz za taką prowadnicę, powinna ona chować się z powrotem.

Reasumując sprawdź środek wymyj wszystko i nasmaruj.

pozdrawiam.
 
 
StaszekB 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 9
Skąd: Kedzierzyn
Wysłany: 04-01-2011, 15:00   

Hmm, rozebrałem drugie koło i widzę, że główny problem to nie te pręty (rzeczywiście, jeden jest zatarty, nie pracuje) ale zabrudzenie/zardzewienie samej prowadnicy - klocki nie mają się jak w niej przesuwać. Nie dziwię się , że ręczny mi nie chodził, ale że miałem dobre wyniki na diagnostyce z tyłu to sprawa dość tajemnicza.

Co do 3 wężyków to sam sobie odpowiem: hamulec hydrauliczny, ręczny, licznik impulsów (pewnie z prędkościomierza)
 
 
Jurek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI Elegance r 00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 50
Skąd: Radomsko
Wysłany: 04-01-2011, 21:16   

Ja latem zrobiłem inaczej.
Kupiłem zaciski na allegro po 50 zeta za szt,w IC kupiłem zestawy naprawcze do zacisków
Zaciski rozebrałem,wypiaskowałem,pomalowałem,nasmarowałem smarem do zacisków ATE
założyłem nowe gumki i zaciski miałem jak nowe.W IC kupiłem nowe klocki,tarcze u Mikody w Częstochowie. Teraz pozostało mi stare elementy zdemontować a nowe zamontować.
Cała operacja zamiany trwała ok 2-3 godzin i po kłopocie.
 
 
poketon 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI SPORT '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 51
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 06-01-2011, 09:47   

Cytat:
Co do 3 wężyków to sam sobie odpowiem: hamulec hydrauliczny, ręczny, licznik impulsów (pewnie z prędkościomierza)
Cytat:
jeden to ręczny, drugi to od hamulca hudraulicznego, trzeci od abs-jeśli sie mylę niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.ja bym na dodatek sprawdził jak ci chodzi linka od sprzęgła bo to ona mogła sie zapiec i też ręczny może lekko trzymać.
_________________
Carismomaniak
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-01-2011, 10:39   

poketon napisał/a:
ja bym na dodatek sprawdził jak ci chodzi linka od sprzęgła bo to ona mogła sie zapiec i też ręczny może lekko trzymać.
Co ma współnego sprzęgło z ręcznym, ponadto w GDI nie ma linki sprzęgła, więc o co chodzi :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
poketon 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI SPORT '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 51
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 06-01-2011, 13:08   

sorry mój błąd-miało być linka ręcznego
_________________
Carismomaniak
 
 
StaszekB 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 9
Skąd: Kedzierzyn
Wysłany: 07-01-2011, 13:47   

Zauważyłem już, że ręczny z prawej strony niechętnie wraca na pozycję, więc kolejna rzecz do zrobienia. Na razie wziąłem się za czyszczenie reflektorów.

Mała uwaga do tych , którzy tu trafią z podobnym problemem:
tłok hamulca tylnego trzeba wciskać i wkręcać, żeby się schował.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.