 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Wymiana klocków i tarcz tylnych |
Autor |
Wiadomość |
StaszekB
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 9 Skąd: Kedzierzyn
|
Wysłany: 04-01-2011, 12:27 [Cari 1.8 GDI] Wymiana klocków i tarcz tylnych
|
|
|
Postanowiłem wymienić tylne tarcze i klocki. Walka ze śrubami przypomina nieco wysiłki Don Kichota, ale nie to jest główny problem. Z obu stron (z tyłu) klocki zewnętrzne są starte niemal do zera, natomiast wewnętrzne mają ciągle około 5mm. Podejrzewam, że problem leży w elemencie którego zdjęcie wklejam poniżej:
Jest to element konstrukcji do którego przykręca się blok z tłokiem i okładzinami. Powiedziano mi (i brzmi to sensownie), że te elementy (pręt w gumie) powinny odbijać, niestety u mnie jeden odbija (marnie) a drugi w ogóle. Co z tym zrobić?
-ktoś opowiadał pierdoły?
-kupic nowe?
-silikonować końcówki uszczelek, żeby przy wciskaniu powietrze nie uchodziło?
-włożyć do środka jakąś sprężynkę?
-żadne z powyższych?
Pytanie dodatkowe: czemu tam są aż 3 wężyki? 2 do bloku z klockami a trzeci do piasty?
Przy okazji, wykręcenie śrubki mocującej tarczę do piasty pewnie zakończy się jej zerwaniem, mogę obrócić tarczę o 90 stopni i nawiercić nowe otworki? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-01-2011, 12:39
|
|
|
StaszekB napisał/a: | Przy okazji, wykręcenie śrubki mocującej tarczę do piasty pewnie zakończy się jej zerwaniem, mogę obrócić tarczę o 90 stopni i nawiercić nowe otworki? | Tak
StaszekB napisał/a: | Jest to element konstrukcji do którego przykręca się blok z tłokiem i okładzinami. Powiedziano mi (i brzmi to sensownie), że te elementy (pręt w gumie) powinny odbijać, niestety u mnie jeden odbija (marnie) a drugi w ogóle. Co z tym zrobić? | Jest to prowadnica docisku, najzwyczajniej w świecie się zatarła, możesz kupić nowe, bo sa dostępne zestawy naprawcze, albo starać się uratować tą co masz, jeżeli zdecydujesz się ratować ta co masz, to napisz a podpowiem, jak mozesz spróbować to zrobić bez uszkodzenia jej. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-01-2011, 12:44
|
|
|
+ można zdjąć osłonę gumową prowadnicy i sprawdzić czy w środku jest czysto i całość nasmarować odpowiednim mazidłem - osobiście używałem ATE.
Całość powinna gładko chodzić. Tutaj nie chodzi tyle o odbijanie tylko w momencie gdy pociągniesz za taką prowadnicę, powinna ona chować się z powrotem.
Reasumując sprawdź środek wymyj wszystko i nasmaruj.
pozdrawiam. |
|
|
|
 |
StaszekB
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 9 Skąd: Kedzierzyn
|
Wysłany: 04-01-2011, 15:00
|
|
|
Hmm, rozebrałem drugie koło i widzę, że główny problem to nie te pręty (rzeczywiście, jeden jest zatarty, nie pracuje) ale zabrudzenie/zardzewienie samej prowadnicy - klocki nie mają się jak w niej przesuwać. Nie dziwię się , że ręczny mi nie chodził, ale że miałem dobre wyniki na diagnostyce z tyłu to sprawa dość tajemnicza.
Co do 3 wężyków to sam sobie odpowiem: hamulec hydrauliczny, ręczny, licznik impulsów (pewnie z prędkościomierza) |
|
|
|
 |
Jurek
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GDI Elegance r 00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 04-01-2011, 21:16
|
|
|
Ja latem zrobiłem inaczej.
Kupiłem zaciski na allegro po 50 zeta za szt,w IC kupiłem zestawy naprawcze do zacisków
Zaciski rozebrałem,wypiaskowałem,pomalowałem,nasmarowałem smarem do zacisków ATE
założyłem nowe gumki i zaciski miałem jak nowe.W IC kupiłem nowe klocki,tarcze u Mikody w Częstochowie. Teraz pozostało mi stare elementy zdemontować a nowe zamontować.
Cała operacja zamiany trwała ok 2-3 godzin i po kłopocie. |
|
|
|
 |
poketon
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI SPORT '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 51 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 06-01-2011, 09:47
|
|
|
Co do 3 wężyków to sam sobie odpowiem: hamulec hydrauliczny, ręczny, licznik impulsów (pewnie z prędkościomierza) jeden to ręczny, drugi to od hamulca hudraulicznego, trzeci od abs-jeśli sie mylę niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.ja bym na dodatek sprawdził jak ci chodzi linka od sprzęgła bo to ona mogła sie zapiec i też ręczny może lekko trzymać. |
_________________ Carismomaniak
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-01-2011, 10:39
|
|
|
poketon napisał/a: | ja bym na dodatek sprawdził jak ci chodzi linka od sprzęgła bo to ona mogła sie zapiec i też ręczny może lekko trzymać. | Co ma współnego sprzęgło z ręcznym, ponadto w GDI nie ma linki sprzęgła, więc o co chodzi |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
poketon
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI SPORT '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 51 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 06-01-2011, 13:08
|
|
|
sorry mój błąd-miało być linka ręcznego |
_________________ Carismomaniak
 |
|
|
|
 |
StaszekB
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 9 Skąd: Kedzierzyn
|
Wysłany: 07-01-2011, 13:47
|
|
|
Zauważyłem już, że ręczny z prawej strony niechętnie wraca na pozycję, więc kolejna rzecz do zrobienia. Na razie wziąłem się za czyszczenie reflektorów.
Mała uwaga do tych , którzy tu trafią z podobnym problemem:
tłok hamulca tylnego trzeba wciskać i wkręcać, żeby się schował. |
|
|
|
 |
|
|