Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E32A 1.8] Kilka pytań od nowego użytkownika
Autor Wiadomość
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-11-2010, 17:10   [E32A 1.8] Kilka pytań od nowego użytkownika

Witam,

Jestem nowy, trochę przekopałem forum, za dużo ciekawych rzeczy nie znalazłem ale mam nadzieje że mi pomożecie.
Jestem szczęśliwym posiadaczem galanta z 91r, 1.8 glsi od 3 dni i powiem tyle że auto jest świetne. Takie wyposażenie, dynamiczny silnik jak na taki rok produkcji to normalnie szok. Środek jak nowy. Gorzej z blacharka progi i doły dzwi zaczynają gnić.

I teraz tak:

1. Auto stało rok pod dachem, nie jeżdżone, z rozładowanym aku. Jak odpalę go zimnego to ma za niskie obroty ok. 500 i mocno telepie buda. Właściciel twierdził że dzieje się tak przez to że akumulator był na wykończeniu i komp/sterownik stracił dane czy coś i dlatego się tak dzieje. Po ok 30-45s po odpaleniu i delikatnym dodawaniu gazu wszystko jest ok, ładnie trzyma 900 obrotów. Gdzie szukać przyczyny tego ustrojstwa ?

2. Gdzie tu jest filtr kabionwy/przeciwpyłkowy bo jak odpalę nawiew ta masakrycznie śmierdzi. Poprzedni właściciel nie wymieniał go nigdy, tak samo jak filtra paliwa bo mówi że nie wie gdzie jest.

3. Czy rdzewiejące dzwi można zmatowić drobnoziarnistym papierem i pomalować jakimś ciemnym sprejem ? (auto ma kolor granatowy wiec chyba nie będzie widać). Chciałbym autkiem pośmigać ze 2 latka i dobrze by było to jakoś zabezpieczyć.

4. Jest możliwe przy spokojnej jeździe osiągnąć spalanie na poziomie 7-8l ? bo rozważam zamontowanie gazu 2 generacji - koszt 1500 zl ale nie wiem czy jest sens inwestować w takie autko. Wiadomo im taniej się jeździ tym więcej się jeździ, a mnie jako studenta nie stać na lanie PB w dużych ilościach.
Ew. zamontować sekwencje (1800zl) i po 2 wymontować i zamontować w kolejnej benzynówce.

5. Ciśnienie powietrza w kołach standart 2.2 czy jakieś inne bo nie ma żadnej nalepki na klapce wlewu czy coś.

6. Jaka jest pojemność zbiornika paliwa i ile wchodzi płynu chłodniczego bo nie wiem jaki jest a chce zalać zimowy.

hmm... chyba tyle, jak coś sobie jeszcze przypomnę to będę pisał.


Ale szacun, auto 91r, 220 tys przelotu, części w większości 91r. produkcji, środek jak nowy, podgrzewane elektryczne lusterka, 4 szyby w prądzie, regulowana kolumna kierownicza i to w tamtych czasach. W połowie nowych samochodów niższych segmentów nie ma tak dobrze ;D

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 17-11-2010, 23:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-11-2010, 17:22   

1. zostaw go na wolnych obrotach na 15 minut i zobacz czy po następnym odpaleniu będzie OK - jak nie, to zajrzyj na moją stronę WWW i wyreguluj mu obroty

2. nie ma takiego filtra - syf może się zbierać w podszybiu (gnijące liście); ew. smród palonego kurzu może być, jeśli coś się dostało do nagrzewnicy

3. u mnie były minimalne wykwity rudej na dole drzwi przednich prawych (ale od środka) - usunąłem papierem, dałem Brunox, potem podkład i lakier

4. mój w trasie min. zszedł do 5.8; 7 litrów to mi pali w mieście (ten sam silnik)

5. 2.2 przód, 2.0 tył

6. paliwo 60 litrów, chłodnica 6 litrów (ale tylko, jeśli spuścisz płyn z bloku, bo inaczej to mniej - zależnie ile spłynie)
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-11-2010, 19:53   

Cytat:
1. zostaw go na wolnych obrotach na 15 minut i zobacz czy po następnym odpaleniu będzie OK - jak nie, to zajrzyj na moją stronę WWW i wyreguluj mu obroty



ok się zrobi, tyle że on jak pochodzi minute to się wszystko uspokaja i chodzi bardzo ładnie, jak zgaszę i znów zapale to chodzi ok, ale jak ostygnie (postoi 3-4h) to po ponownym odpaleniu objaw jest ten sam. W sumie tak na jałowym biegu stał zapalony z 5-8min - nic to nie dało, no ale zostawię go na dłużej a nie nie to poczytam www

2.
Cytat:
nie ma takiego filtra - syf może się zbierać w podszybiu (gnijące liście); ew. smród palonego kurzu może być, jeśli coś się dostało do nagrzewnicy


czyli pasuje odkręcić ten plastik przy szybie i zobaczyć czy nie ma tam jakiegoś syfu.

3.
Cytat:
u mnie były minimalne wykwity rudej na dole drzwi przednich prawych (ale od środka) - usunąłem papierem, dałem Brunox, potem podkład i lakier


tu u mnie sprawa trochę gorzej wygląda, progi są w średnim stanie, a drzwi to wszystkie 4 od dołu na zewnątrz do wysokości 5-8 cm rdza wychodzi.... puki co to jest to przemalowane lakierem w sprayu ale chciałbym to jakoś poprawić

4.
Cytat:
mój w trasie min. zszedł do 5.8; 7 litrów to mi pali w mieście (ten sam silnik)

rewelacyjny wynik, puki co zrobiłem narazie 150km to ciężko mi powiedzieć jaki ja uzyskam, ale z tego co gość mówił to przy ślimaczeniu wychodziło mu 8l, a podczas dynamicznej jazdy 11....
Jaki jest Twój styl jazdy ? raczej emeryt czy od czasu do czasu lubisz dać w palnik ?

5. 2.2 przód, 2.0 tył


się zrobi :)

6.
Cytat:
paliwo 60 litrów, chłodnica 6 litrów (ale tylko, jeśli spuścisz płyn z bloku, bo inaczej to mniej - zależnie ile spłynie)


właśnie tak myślę czy spuszczać płyn cały z chłodnicy czy dolać do 'dobrego' poziomu jakimś na zimę i bedzię ok ?


fajna www
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 15-11-2010, 20:07   

Pyra20 napisał/a:
właśnie tak myślę czy spuszczać płyn cały z chłodnicy czy dolać do 'dobrego' poziomu jakimś na zimę i bedzię ok ?
Wystarczy, że spuścisz tyle ile zejdzie kranikiem w chłodnicy, zalejesz nowym i będzie ok :)
Pyra20 napisał/a:
Cytat:
1. zostaw go na wolnych obrotach na 15 minut i zobacz czy po następnym odpaleniu będzie OK - jak nie, to zajrzyj na moją stronę WWW i wyreguluj mu obroty

ok się zrobi, tyle że on jak pochodzi minute to się wszystko uspokaja i chodzi bardzo ładnie, jak zgaszę i znów zapale to chodzi ok, ale jak ostygnie (postoi 3-4h) to po ponownym odpaleniu objaw jest ten sam. W sumie tak na jałowym biegu stał zapalony z 5-8min - nic to nie dało, no ale zostawię go na dłużej a nie nie to poczytam www
Najlepiej odepnij aku na chwilę z rana i zaprogramuj ECU: http://forum.mitsumaniaki...0&highlight=ecu
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-11-2010, 20:25   

z obrotami już chyba sprawa jasna, zaraz po zakupie zaglądnąłem do filtra powietrza (NIE WYMIENIANY OD NOWOŚCI SAMOCHODU !!!!!!!!), nowy jest już w drodze i profilaktycznie wyczyściłem przepustnice wykręcając tam te wszystkie czujniki/silniczki krokowe (?) wiec chyba zastosuje się do regulacji obrotów która jest podana na stronie Krzyzaka gdyż autor zaleca taką czynność po takim zabiegu

andrew84 w opisie który podałeś to samochód chyba w sumie musi 30 min chodzić na wolnych obrotach - trochę to bez sensu.

Co do oleju - jeździ na mineralu - czy przy wymianie można zalać półsysntetyk bo mineralny to największe dziadostwo.

Aha.. co do płynu, jak odkręcę ten korek w chłodnicy, i ileś tam go zleci, to ile będzie brakowało do odpowiedniego stanu - bo z tego co widziałem w sklepie to 1l płynu do chłodnicy kosztuje ok 20 zl :| :o


Wszystkie zabiegi wykonam dopiero na weekendzie bo nie mam teraz nawet przy sobie śrubokręta...

A w następnej kolejności chyba powymieniam diody podświetlenia z zielonych na niebieskie...
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 15-11-2010, 20:49   

Pyra20 napisał/a:
Aha.. co do płynu, jak odkręcę ten korek w chłodnicy, i ileś tam go zleci, to ile będzie brakowało do odpowiedniego stanu - bo z tego co widziałem w sklepie to 1l płynu do chłodnicy kosztuje ok 20 zl :| :o
Zleci Ci ze 2,5-3 litry. Co do ceny płynu ja mam zalany w obu miśkach płyn firmy Venol za 23 PLN za 5 litrów :)
Pyra20 napisał/a:
andrew84 w opisie który podałeś to samochód chyba w sumie musi 30 min chodzić na wolnych obrotach - trochę to bez sensu.
Nie musi 30 minut, tylko do pierwszego włączenia wentylatora... Do spuszczenia płynu nie jest potrzebny żaden śrubokręt(oczywiście jak spuszczał będziesz tylko kranikiem w chłodnicy).
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 15-11-2010, 20:53   

Regulacje obrotów i programowanie zawsze można zrobić po jakiejś jeździe, jak silnik będzie rozgrzany i cała procedura potrwa krótko.
Dzisiejsze oleje mineralne jeśli są od poważnych producentów, mają dobrą jakość ale do galanta zalewałbym jednak olej Valvoline maxLiwe 10W40, jest polecany przez wielu MM i ja na niego też nic złego nie mogę powiedzieć, nawet przy gazie wszystko jest OK.
Płynu do układu wlejesz coś ok. 5 l, może być Petrygo, cena ok 34 zł za bańkę 5 l.
Powodzenia z Galem i na studiach.
:occasion5:
_________________
E33 1991
EA5W 1997
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-11-2010, 20:58   

co do 1 to dobra wiadomość.

ostatnio jechałem 80km, wentylator w ogóle się nie włączył, po staniu na jałowym biegu 5-8min też się nie włączył

Czyli tak, odpalam samochód, stoi ile się da aż wskazówka będzie w pionie (wtedy jest 85 C ?)lub włączy się wentylator.
Wyłączam silnik.
Po 10 sek odpalam ponownie i ustawiam nadmuch na 0 i temp max na niebieskie pole. Tak przez 10 min. Po 10 min wyłączam i odpalam ponownie. Włączam dmuchawę na max obrotów i max temp. Zostawiam na 10 min. Po 10 min gaszę, wyłączam dmuchawę, temp na min. i znów odpalam na 10 min i wtedy jest koniec.

Czyli 30 min + czas nagrzania na jałowym biegu do momentu aż wskazówka będzie w pionie.


Tak rozumiem tą instrukcje.





olej mobil1 10w-40 - valvoline to już trochę wyższa pułka.

A co z resztą ?
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 15-11-2010, 21:02   

Pyra20 ja w colcie to wyłączyłem wszystkie odbiorniki prądu i silnik chodził do pierwszego włączenia alternatora i wszystko było ok :)
Pyra20 napisał/a:
A co z resztą pytań ?
Chyba masz już odpowiedzi na wszystkie pytania :wink:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-11-2010, 21:17   

teraz to już całkiem się zakręciłem, w piątek przejadę ok 90km, wiec po tej 'trasie' zgasić fure na 10 sek, odpalić, zostawić 15 min na jałowym biegu i ma być git, odbiorniki prądu mam wyłączyć.


Jeżeli to nie pomoże to zrobić to co opisuje na swojej stronie Krzyżak

teraz ok ?
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 15-11-2010, 21:23   

Pyra20 napisał/a:
teraz ok ?
Jak najbardziej :D Nie pomoze to regulacja obrotow :wink:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-11-2010, 22:18   

Pyra20 napisał/a:
po tej 'trasie' zgasić fure na 10 sek, odpalić, zostawić 15 min na jałowym biegu i ma być git, odbiorniki prądu mam wyłączyć.
Zanim odpalisz odłącz akumulator na 30 sekund.
 
 
Pyra20 
Forumowicz

Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 144
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-11-2010, 22:43   

Wystarczy ściągnąć klemę z minusa ?


Cytat:
rozważam zamontowanie gazu 2 generacji - koszt 1500 zl ale nie wiem czy jest sens inwestować w takie autko. Wiadomo im taniej się jeździ tym więcej się jeździ, a mnie jako studenta nie stać na lanie PB w dużych iloślciach.
Ew. zamontować sekwencje (1800zl) i po 2-3 latach wymontować i zamontować w kolejnej benzynówce?.
 
 
Zysiuu 
Mitsumaniak
02353/KMM


Auto: Galant E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-11-2010, 03:02   

Tak wystarczy ściągnąć klemę z minusa.
Co do gazu to ja w swoim Galu 91' 2.0L mam gaz 1 generacji i nie ma z nim żadnych problemów. Spalanie w moim to 11.5-12.5l miasto, na trasie najniżej zszedłem do 8l.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-11-2010, 07:14   

Pyra20 napisał/a:
aki jest Twój styl jazdy ?

z reguły jadę ze stałą prędkością ok. 90-100 km/h, w mieście stosownie mniej ok. 60 km/h (licznikowe, więc te prawdziwe jest ciut mniejsze)
rozpędzam się normalnie, nie pałuję silnika - z reguły jeżdżę w przedziale 2-3 tys. obrotów
sporadycznie (włączanie do ruchu na obwodnicy) przyśpieszam na 3 biegu do 100
poniżej 2000 rpm też staram się nie jeździć (jedynie na 1 i 2 biegu, bo to chyba wiadome)

jeśli auto stało rok, to stawiam, że wkrótce zaczną się wycieki oleju, bo uszczelnienia silnika (simmeringi) zrobiły się twarde - najpierw więc zmień simmeringi przy rozrządzie (4 szt. - firma NOK, koszt ok. 10-15 zł/szt.) oraz wszystkie 8 uszczelniaczy zaworowych (najlepiej oryginalne od Hyundaia po ok. 3-4 zł/szt.) i dopiero wtedy zalej olejem syntetycznym - np. Lotos 5W40 po ok. 100 zł/4 litry
zrobiłem taką operację i silnik chodzi pięknie
wyreguluj też zawory a filtr paliwa jest na ścianie grodziowej - listwę z wtryskami znajdziesz bez problemu, więc podążaj za przewodem paliwowym w lewo i znajdziesz czarny lub złoty filtr - jest naprawdę dobrze widoczny

ps. LPG nie zakładaj - nie warto niszczyć tego silnika
a max. spalanie udało mi się w zimie osiągnąć - 9/100 - jechałem kolumną na 2 biegu przez ok. 200 km po lodzie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.