sigma szarpie pomocy!!! |
Autor |
Wiadomość |
bartez9
Nowy Forumowicz bartez9
Auto: SIGMA 94r. 3.0 v6 12v automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 13 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 06-08-2010, 17:29 sigma szarpie pomocy!!!
|
|
|
Witam wszystkich! Mam problem z moja miską. Szarpie przy przyspieszaniu i nierowno chodzi na biegu jalowym. Wymieniłem wszystko od strony elektrycznej swiece przewody kopulka palec i cewke zaplonowa i kompletnie nic sie nie zmieniło. Dodam ze auto ma zwykla instalecje z Blosem. Bylem u gazownikow i mowia za wszystko ok z instalacja. Sugeruja ze to wypadajace cykle zapłonu. Nie chce wymieniac calego samochodu bo to bez sensu.
Z gory dziekuje za pomoc Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
wodz
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi sigma 3.0 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 18 Skąd: lodz
|
Wysłany: 06-08-2010, 18:15
|
|
|
szarpanie jest na benzynie i gazie?? |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-08-2010, 21:14
|
|
|
Witam ja miałem podobne objawy jak był strzelony wężyk podciśnieniowy,ten jak stoisz na wprost silnika po lewej stronie zaraz obok gumy kolektora ssącego lekko poniżej |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 07-08-2010, 10:56
|
|
|
Sprawdź czy ECU nie zarejestrowało jakiś błędów, być może problem leży w uszkodzonej przepływce. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
bartez9
Nowy Forumowicz bartez9
Auto: SIGMA 94r. 3.0 v6 12v automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 13 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 07-08-2010, 18:52
|
|
|
Dzieki za odpowiedz! Wężyki podcisnieniowe sprawdzałem i sa ok. A szarpie na gazie i benzynie. Byłem dziś na komputerze i na 90% to sonda Nie pracuje w niskim zakresie obrotów. Niby nie pokazuje błędu sondy ale machanik stwierdził że nie pracuje jak powinna. Mam juz sade od kolegi ale on ma 24v a ja mam 12v i nie wiem czy u mnie bedzie chodzic. Na Allegro znalazlem tylko 2 szt 280zl i 600 zl nie wiem czym sie rożnia oprócz producenta, a ta od kumpla to chyba bosha w kazdym razie niemiecka podobno uniwersalna i boje sie ze nie minie mnie zakup nowej
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2010, 22:53
|
|
|
z tego co się orientowałem to te uniwersalne za 70 parę złotych też się sprawdzają i chodzą jak należy byle miały cztery przewody,porównując cenę którą podałeś warto sprawdzić Jeżeli chodzi o 12 i 24 zawory to myślę że sondy przy obu są identyczne ale 100% pewności nie mam Pozdrawiam |
|
|
|
 |
bartez9
Nowy Forumowicz bartez9
Auto: SIGMA 94r. 3.0 v6 12v automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 13 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 08-08-2010, 12:13
|
|
|
Wielkie dzieki za pomoc jutro sie okaze. Dam znac, jestem bardzo ciekawy
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Bulwa
Mitsumaniak

Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 201 Skąd: RADOMSKO
|
Wysłany: 08-08-2010, 13:30
|
|
|
W moim przypadku nie łączyły wtyczki na przepływce i czujniku temperatury,choć styki wyglądały jak nowe,objawy takie same po przeczyszczeniu przeszło od razu,proponuje sprawdzić. |
_________________ Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-08-2010, 17:50
|
|
|
Temat sondy był już poruszany swojego czasu...
http://forum.mitsumaniaki...highlight=sonda |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
krzysiek65
Forumowicz

Auto: DIAMANTE 12v93r.kombi automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 59 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 08-08-2010, 19:46
|
|
|
Na uniewrsalnej sondzie za 90 zł przejechałem 80 tys i nie miałem żadnych problemów a walker padł po 12 tys |
_________________ -------- COŚ POTRZEBA? pisz na PW, dzwoń lub smsuj na +49 152 169 86005
 |
|
|
|
 |
bartez9
Nowy Forumowicz bartez9
Auto: SIGMA 94r. 3.0 v6 12v automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 13 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 09-08-2010, 16:06
|
|
|
Witam! U mechanika wizyta dopiero w środę. Obejrzałem dokladnie sonde i ma 2 przewody białe jeden czarny i jeden siwy a w mojej sa 2 czarne niebieski i biały czy ma to jakies znaczenie ze kolory sa inne? Rozmawialem z mechanikiem i on sie zastanawia czy nie mozna tej sondy wogóle wypiąć z układu dodam ze mam zwykłą instalację na Blosie. Nie jestem pewien czy ma racje...
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 09-08-2010, 17:15
|
|
|
bartez9 napisał/a: | Witam! U mechanika wizyta dopiero w środę. Obejrzałem dokladnie sonde i ma 2 przewody białe jeden czarny i jeden siwy a w mojej sa 2 czarne niebieski i biały czy ma to jakies znaczenie ze kolory sa inne? Rozmawialem z mechanikiem i on sie zastanawia czy nie mozna tej sondy wogóle wypiąć z układu dodam ze mam zwykłą instalację na Blosie. Nie jestem pewien czy ma racje...
Pozdrawiam! |
Jeśli masz zamiar katowac auto na gazie ustawianym na słuch to oczywiście że można wywalić sonde. Jeśli masz blosa to sonda właściwie służy jako wskaźnik i jest pomocna do ustawienia dawki gazu np. podczas jazdy. Zresztą zdaje się że na analizatorze spalin badasz tzw. λ czyli stosunek powietrza do paliwa.
Wg. mnie najpierw trzeba doprowadzić samochód do stanu takiego żeby pracował właściwie na benzynie. Wtedy można ustawiać gaz. Z doświadczenia wiem że gazownik zwykle będzie zwalał na samochód, niektórzy twierdzą że 15 letni samochód to nie będzie pracował na gazie, albo ze do V6 to tylko LandiRenzo się nadaje i tego typu kwiatki . Napisz jakich firm i jakie rzeczy montowałeś. Jeśli faktycznie wszystko w układzie zapłonowym jest odpowiednio dobrane i odpowiednich firm to bardzo dziwne że wypadają zapłony. Sonda którą opisujesz ma takie kolory przewodów jak zamiennik NGK, który zakładałem więc dopasowanie przewodów do oryginalnej wiązki masz podane w linku wyżej.
Przy zakładaniu sondy najważniejsze żeby nie pomylić sobie zasilania grzałki z sygnałem. Wg. mnie najprościej i najbezpieczniej jest zamontować sonde i jeśli nie jesteś pewien który kabel jest który to zmierzyc napięcie analogowym (szybsza reakcja) VOLTOMIERZEM, przy przygazowaniu sprawna sonda powinna dawać napiecie w okolicach 0.8-1 V. Grzałki w sondach mają zwykle rezystancje pomiędzy 10 a 20 Ω |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 10-08-2010, 13:11
|
|
|
Tak dorzucę słowo ...ile V powinna miec sonda do sigmy 24 zaworowej ?Kolega ma opla gdzie powinien założyc sondę ok.5V/ tak doradza elektryk/ a uniwersalne mają tyle co łukasz napisał i każdy świetny elektryk mu odradza sondy do 1V - dlaczego? |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 10-08-2010, 14:47
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: | Tak dorzucę słowo ...ile V powinna miec sonda do sigmy 24 zaworowej ?Kolega ma opla gdzie powinien założyc sondę ok.5V/ tak doradza elektryk/ a uniwersalne mają tyle co łukasz napisał i każdy świetny elektryk mu odradza sondy do 1V - dlaczego? |
Niektóre Ople maja inny rodzaj sondy. Zasadniczo są 3 rodzaje sond: cyrkonowa która generuje napięcie, cyrkonowa z pompą (szerokopasmowa) i tytanowa która zmienia rezystancje (własnie w oplach).
U nas sprawa jest prosta - wtedy były dostępne tylko te 1 typy sond i takie stosowano więc tutaj pasuje każda typowa sonda, która jest oczywiście najtańsza. Jej wadą jest charakterystyka tzn. stosunkowo waski zakres działania - w pobliżu idealnego stosunku powietrza do paliwa. Nie wiesz jak bardzo bogato jest albo jak bardzo ubogo. Jest tylko wiadomo ze jesteś poniżej albo powyżej, nic więcej w zasadzie. TU mozna poczytać o tym. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
bartez9
Nowy Forumowicz bartez9
Auto: SIGMA 94r. 3.0 v6 12v automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 13 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 11-08-2010, 19:28
|
|
|
Dziś mialem kolejną wizyte u mechanika. Pogrzebał coś w kablach przy sondzie w kabinie mowil ze podlaczyl ja chyba rownolegle podlaczyl kompa i rzeczywiscie jakby sonda ruszyla, pojawił sie wykres, ale niestety w pracy silnika nie ma zmain. Wróciłem a on zalecil zebym pojezdzil na benzynie bo jak sonda dluzszy czas stala to musi sie na nowo skomunikowac z komputerem. Powiedzial zebym jeszcze na noc odlaczyl klemy... I na "dobry" koniec dnia strzeliła, bobrze ze tylko waż sie zsunał a nie rozerwał. Nie wiem juz co mam dalej robić...
Pozdro! |
|
|
|
 |
|