| przełączanie napędów super selekt | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | masonry   Forumowicz
 
 Auto: Pajero long 2.8
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Wrz 2010
 Posty: 65
 Skąd: Nowe Warpno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-09-2010, 07:41   przełączanie napędów super selekt |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość. Czytałem forum przez całą niedzielę i nie znalazłem odpowiedzi, dlatego postanowiłem założyć nowy temat.
 Chcę kupić pajero z silnikiem 2.8 TD i skrzynią manualną super selekt.
 Dzisiaj oglądałem taki samochód i wszystko jest niby ok, ale jest problem z przełączaniem napędów. to znaczy daje się włączyć 2H 4H i 4HLc. natomiast w Żaden sposób nie udało mi się włączyć pozycji N i 4LLc. Nie wiem czy aby to włączyć trzeba w jakiś specjalny sposób przesunąć dźwignię? Razem z właścicielem kręciliśmy lewarkiem na wszystkie strony (mało lewarka nie wyrwaliśmy) i nic.
 Drugi problem to mrugające kontrolki od napędów. Jak włączę 2H to świecą się kontrolki tylnych kół a przednich migają, jak włączę 4H to świecą się kontrolki przednich i tylnych kół a mruga kontrolka między osiowego układu różnicowego. Jak włączę 4HLc to świecą się na stałe kontrolki kół i układu różnicowego między osiowego. Czy tak to powinno działać? trochę wkurzające jest to mruganie. Nie mruga tylko kontrolka blokady tylnego dyfra (włączana osobnym włącznikiem) ale ona włącza się podobno tylko w pozycji 4LLc której nie udało mi się włączyć.
 Bardzo proszę o wyjaśnienie mi jak to działa i pomoc w ogarnięciu tego tematu.
 Auto fajne i nie mam zbyt wiele czasu na podjęcie decyzji o kupnie. Sprzedawca jest handlarzem i widać że nie zna się na terenówkach.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zbyszekm2   Forumowicz
 
  
 Auto: Pajero 3,2 DiD Long
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 211 razy
 Dołączył: 26 Sty 2007
 Posty: 4638
 Skąd: Bytów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-09-2010, 09:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zobacz czy na przednich piastach jest napis AUTO FREE? |  
				| _________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | masonry   Forumowicz
 
 Auto: Pajero long 2.8
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Wrz 2010
 Posty: 65
 Skąd: Nowe Warpno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-09-2010, 12:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na piastach nie ma żadnych napisów, są tak jakby chromowane kapsle założone. We fronterze miałem sprzęgiełka większe (bardziej wystające) tu wygląda to inaczej. A jak z tą dźwignią do przełączania napędów, może trzeba ją wcisnąć aby przełączyć na N i 4LLc? na co jeszcze warto zwrócić uwagę w tym aucie? Jutro jadę do gościa z kasą i chyba go wezmę jak uda mi się włączyć N i 4LLc.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 5eba   Forumowicz
 
  
 Auto: Navara D40
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Lip 2008
 Posty: 483
 Skąd: Złotów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-09-2010, 14:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Trzeba wcisnac wajche,a reszta twojego opisu jest ok - tak ma byc   |  
				| _________________ Navara D40 '09   Saab 9-3 ttid
 Galant Avance 2,5  Ford Escort XR
 Colt 1,1 '09             Suzuki SV650N
 
 Były z 3 diamentów:
 Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | boo   Nowy Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi pajero II 1997 2.8
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 4
 Skąd: NOWOGARD
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-09-2010, 15:27 |   
 |  
               | 
 |  
               |  jak kupiłem swoje pajero to też 20 minut próbowałem włączyć 4LLc  trzeba zrobić tak ja pisze 5eba. u mnie jak mam na 2h to nic nie mruga-jak przełącze z 4h na 2h to chwile mruga przód i przestaje a świeci się tylko 2h jak z 2h na 4h to przód chwile mruga i zapala się na stałe - jakoś tak   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gołąb   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 01 Wrz 2009
 Posty: 1094
 Skąd: Ostrówek/wołomin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-09-2010, 16:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Musisz to wyczuć-o ile dobrze pamiętam to drążek do dołu trochę trzeba przydusić-i jeśli to skrzynia automatyczna, to musi być pozycja N włączona, aby nie powstawały naprężenia... |  
				| _________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę,  mógłbyś siedzieć przy oknie"
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rico.1   Forumowicz
 
 Auto: Pajero II 2.5TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 33 razy
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 480
 Skąd: pomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-09-2010, 19:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | W skrzyni SS sprzęgiełka na piastach są zbędne (mniej do psucia w błotku  ), no chyba że ktoś wypasił miśka. 
 A z tym włączaniem reduktora to u mnie jest tak:
 z pozycji 4HLc trzeba wcisnąć - lekko w prawo i do przodu - masz N - wcisnąć i dalej do przodu - masz 4LLc
 
 wtedy włącz blokadę tyłu i przejedź pare metrów - wszystkie kontrolki powinny palić się na stałe
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gołąb   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 01 Wrz 2009
 Posty: 1094
 Skąd: Ostrówek/wołomin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-09-2010, 06:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | hmm...u mnie w lewo. 	  | rico.1 napisał/a: |  	  | lekko w prawo i do przodu - masz N - wcisnąć i dalej do przodu - masz 4LLc | 
 |  
				| _________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę,  mógłbyś siedzieć przy oknie"
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | masonry   Forumowicz
 
 Auto: Pajero long 2.8
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Wrz 2010
 Posty: 65
 Skąd: Nowe Warpno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-09-2010, 16:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zgadza się wajchę trzeba wcisnąć i lekko w prawo i do przodu. Wszystkie napędy i blokady działają. Natomiast kontrolki nie działają tak jak powinny i trzeba się będzie temu przyjrzeć. Auto kupiłem i jak przebrnę przez jego rejestrację (auto z Niemiec) to zabiorę się za naprawę tych kontrolek. Wszelkie sugestie dodtyczące naprawy ich będą bardzo mile widziane.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gołąb   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 01 Wrz 2009
 Posty: 1094
 Skąd: Ostrówek/wołomin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-09-2010, 18:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | z tymi kontrolkami to nagminne.Zacznij od żarówek, potem czujniki...To najpierw kupiłeś, a później dochodziłeś jak i czy działa ???!!!??? Ciekawe z tymi stronami...może w automacie jest inaczej niż w manualu... |  
				| _________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę,  mógłbyś siedzieć przy oknie"
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 5eba   Forumowicz
 
  
 Auto: Navara D40
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 06 Lip 2008
 Posty: 483
 Skąd: Złotów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-09-2010, 18:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | A moze angol na inaczej?? |  
				| _________________ Navara D40 '09   Saab 9-3 ttid
 Galant Avance 2,5  Ford Escort XR
 Colt 1,1 '09             Suzuki SV650N
 
 Były z 3 diamentów:
 Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | masonry   Forumowicz
 
 Auto: Pajero long 2.8
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Wrz 2010
 Posty: 65
 Skąd: Nowe Warpno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-09-2010, 19:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie najpierw jeszcze raz sprawdziłem czy wszystkie napędy się włączają a dopiero potem było płacenie. Kontrolki się zrobi jak się uda albo nie i też będzie dobrze. Ważne że napędy i blokady fizycznie działają. Ja mam skrzynię manualną i trzeba wcisnąć i lekko w prawo i do przodu. To nie jest angol, angola bym rozpoznał. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rico.1   Forumowicz
 
 Auto: Pajero II 2.5TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 33 razy
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 480
 Skąd: pomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-09-2010, 19:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | gołąb napisał/a: |  	  | Ciekawe z tymi stronami...może w automacie jest inaczej niż w manualu... | 
 
  	  | 5eba napisał/a: |  	  | A moze angol na inaczej?? | 
 
 dokładnie tak jak piszecie, czyli jak drążek reduktora jest po prawej to go włączasz dając w prawo, a jak reduktor po lewej to włączasz dając w lewo, automaty mają po przeciwnych stronach, a w anglikach jest odwrotnie
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Janek__22   Forumowicz
 
 Auto: Pajero 3.0 V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 26 Kwi 2009
 Posty: 52
 Skąd: Zachodniopomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-12-2010, 16:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam pytanie , mam automata ze skrzynią SS i się zastanawiam do czego służy przycisk na dzwigni do biegów ( taki z boku sie naciska ) ,po naciśnięciu zapala sie kontrolka OD off , nie wiem czy u mnie to działa czy nie . Na jakich przełożeniach powinno się tego uzywac i co to powoduje ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maromer   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Pajero Classic 2.5 TD 2001 rok
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Lis 2010
 Posty: 26
 Skąd: Tarnów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-12-2010, 16:59 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Janek__22 napisał/a: |  	  | Mam pytanie , mam automata ze skrzynią SS i się zastanawiam do czego służy przycisk na dzwigni do biegów ( taki z boku sie naciska ) ,po naciśnięciu zapala sie kontrolka OD off , nie wiem czy u mnie to działa czy nie . Na jakich przełożeniach powinno się tego uzywac i co to powoduje ? | 
 
 http://forum.mitsumaniaki...ight=over+drive
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |