[COLT CJ0] 1.3 brak mocy i wysokie spalanie |
Autor |
Wiadomość |
karlik22
Nowy Forumowicz
Auto: bmw e46 2004 / COLT V 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 6 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 09-01-2011, 14:52 [COLT CJ0] 1.3 brak mocy i wysokie spalanie
|
|
|
Witam
to moj 1 post na tym forum więc witam wszystkich użytkowników.
wczoraj wsiadając do samochodu matki zauważyłem że jeździ jak muł.. Zapytałem matki czy nie zauważyła roznicy.. niestety ona twierdzi ze wedlug niej wszystko ok. Tłumaczy to tym ze ja na codzien jeżdżę samochodem o 120 KM mocniejszym..i ze to mi sie chyba wydaje.. Dzis autem przejechał sie kolega który jezdził takim jakis czas temu.. Auto "meczy sie" dziennie na przebiegach 6 Km w jedna strone (do pracy) i spowrotem.. czasami jakis kaufland i biedronka;P.. Kolega powiedzial to samo co ja.. Colt wogole nie przyspiesza.. tak jak wspominałem jeździ jak muł..przy 3-5 tys obrotów nie czuć mocy.. tak jak to czuc w tych samochodzikach;) gdy był sprawny jezdziłem jakis czas tym wozem i podziwiałem jak taki mały silniczek moze być tak dynamiczny.. teraz on jezdzi jak Fiat 126P.. Gdy depnie sie do "dechy" np na 2 biegu słychac tylko glosne buczenie i ledwo co ciagnie do przodu.. CO sie tez okazało na całym baku przejechał 300KM (nie wiem jaki jest tam bak.. ale 40-45 l napewno..)
w samochodzie miesiac temu zamontowany był nowy akumulator boscha, filtr powietrza i wymieniony olej z filtrem.. Dolewany tez był kilka razy specyfik o nazwie STP do czyszczenia wstryskow.. autko jezdzi jak jezdziło..
Prosze powiedzcie gdzie moge zajrzec i co moge wymienic aby autko odzyskało swoja dusze;).. Nie mam pojecia co w tych autach psuje sie najczesciej gdyz tak jak mowilem.. jezdze innym samochodem. Zauwazylem takze w nocy ze gdy stoje na swiatlach.. obroty na zimnym leciuteńko falują..odchyły 1mm od prawidlowych obrotow.. a gdy dodam gazu zegary podswietlaja się troszeczke mocniej (obroty spadaja, podswietlenie minimalnie przygasa..) Odpala na dotyk nawet przy mrozach -18 stopni
Dziekuje wam z gory za odpowiedzi ! |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-01-2011, 15:04
|
|
|
Trzeba odczytać kody błędów, wine za taki zachowanie może ponosić np., przepływomierz, sonda lambda, to akurat strzelanie na opak, takze najlepiej poznac jakie bledy moga tkwic w autku, albo zrobic pomiar funkcji rzeczywistych. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
karlik22
Nowy Forumowicz
Auto: bmw e46 2004 / COLT V 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 6 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 09-01-2011, 15:07
|
|
|
ROBERTDG .. dzieki za szybką odpowiedz;)
ja dysponuje tylko interfejsem do BMW, a do coltow nie wiem jaki program.. jaki interfejs itp. A nie widzi mi się jechac do aso i płacić kupe kasy po to zeby podpieli mi pod kompa..
może ktoś z forum z okolicy ma taką możliwość aby podlaczyć ten wóz za jakis czteropak;) ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-01-2011, 15:18
|
|
|
Przewertuj FAQ
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17006
Jeżeli tam jest JOBD (wydaje mi się że chyba tak) to kody błędów można odczytać samemu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
karlik22
Nowy Forumowicz
Auto: bmw e46 2004 / COLT V 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 6 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 09-01-2011, 15:27
|
|
|
tak jest tak JOBDII a ja posiadam OBDII.. Orientujesz sie moze czy ktoś z forum dysponuje odpowiednim sprzetem i programem zeby za 4ro pack podlaczyl mi tego biedaka pod kompa? bo on sie meczy:( |
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-01-2011, 17:07
|
|
|
#Karlik - zapytaj na forum regionalnym, czy ktoś nie mógłby Ci pomóc w tej kwestii.
A wydech głośniej pracuje niż kiedyś? |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
karlik22
Nowy Forumowicz
Auto: bmw e46 2004 / COLT V 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 6 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 09-01-2011, 23:55
|
|
|
na moje ucho wydech pracuje tak samo.. ktos mi powiedzial ze to moze byc sąda lambda przed katem .. ta z czterema kabelkami. Da sie ją jakoś pomierzyć? |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10-01-2011, 00:10
|
|
|
Sonda lambda nie bedzie miala az takiego wplywu na osiagi chyba ze jest uwalona kompletnie ale wtedy powinien wyskoczyc chyba CE
Aby sprawdzic musisz sie wpiac podczas pracy silnika bez odpinania od gniazda i powinna latac 0,8 - 1 V z tego co pamietam, 2 przewody identycznego koloru (bodajze biale) to grzejne, druga para to sygnalowe
Sprawdz swiece kable i kat zaplonu rowniez, no i wymrugaj bledy (zewrzec piny bodajze 1 i 4 w JOBD, w faq opisana metoda i kody)
A sprzeglo sie nie slizga ? |
|
|
|
 |
karlik22
Nowy Forumowicz
Auto: bmw e46 2004 / COLT V 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 6 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 10-01-2011, 12:22
|
|
|
Nie, sprzegło zbiera jak nowe. jutro postaram sie sprawdzić sondę..jak sprawdzic swiece? dodam iż samochod nawet w mrozy pali na dotyk.. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-01-2011, 12:29
|
|
|
karlik22, jedź na diagnostyke komputerową, niech podepną jakiś skaner, etc., zapłacisz w granicach 50-70zł za diagnoze, choć na początku mógłbyć sam spróbowac odczytac błedy, poprzez spięcie 1 i 4 pina w JOBD, kontrolka CE jezeli sie cos zapisalo, to wymiga kod błedu. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10-01-2011, 19:28
|
|
|
Swiece przede wszystkim sie oglada, mozna zmierzyc przerwe miedzy elektroda a masa, a jezeli maja juz troche najechane to po prostu profilaktycznie wymienic na nowe a napewno oczyscic druciana szczotka z nagaru.
Tylko ze znowu swiece tez maja maly wplyw na osiagi, bardziej rozruch i praca silnika (czy rowno sie wkreca na obroty, czy pali na wszystkie gary) |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 10-01-2011, 19:47
|
|
|
KlaudiuszBdg napisał/a: | Tylko ze znowu swiece tez maja maly wplyw na osiagi, bardziej rozruch i praca silnika (czy rowno sie wkreca na obroty, czy pali na wszystkie gary) |
Czyli twierdzisz, że jak pracuje na nie wszystkie gary lub gubi zapłony to ma to mały wpływ na osiągi? Świece to podstawa, koszt niewielki a wymiana prawie zawsze przynosi pozytywne efekty:-) |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
raff89
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 21 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 11-01-2011, 10:23
|
|
|
sonda może do końca uwalona nie jest, ale może mieć słabe czasy reakcji i podawać za ubogą albo zbyt bogatą mieszankę z tego powodu i spalanie rośnie, a ECU nie widzi wtedy błędu no i jest też opcja uszkodzenia głowicy i braku kompresji na jednym cylindrze nawet, miałem podobne objawy w oplu co prawda ale silnik działa wszędzie na podobnych zasadach , spalanie to wtedy 100% więcej jak normalnie być powinno, straszny muł ale samochód jeździ tylko że jakby chciał a nie mógł pomiar kompresji i diagnostyka prawdę powiedzą |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11-01-2011, 15:27
|
|
|
idas, No tak, to zdecydowanie czuc i slychac, jak nie pracuje na wszystkie gary
Mialem na mysli sytuacje kiedy swiece sa juz czesciowo zuzyte (daja slabsza, ale wystarczajaca iskre) wiec jeszcze dzialaja poprawnie - wtedy ubytek mocy jest praktycznie niezmierzalny, prawda ?
Jestem przeciw robieniu niepotrzebnych kosztow i wymiany pol samochodu "profilaktycznie" Bardzo zla praktyka warsztatow samochodowych "panie wymienimy i zobaczymy co dalej"
...Co nie oznacza ze nie nalezy wymieniac materialow ekspolatacyjnych |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 11-01-2011, 15:57
|
|
|
KlaudiuszBdg napisał/a: | Mialem na mysli sytuacje kiedy swiece sa juz czesciowo zuzyte (daja slabsza, ale wystarczajaca iskre) wiec jeszcze dzialaja poprawnie - wtedy ubytek mocy jest praktycznie niezmierzalny, prawda ? |
Dla mnie był zauważalny, jak kupiłem auto miało świece NGK, po wykręceniu wyglądały na "prawie nowe", jak założyłem nowe to się zdziwiłem co to auto potrafi, tak samo spalanie spadło. Więc siła iskry ma również znaczenie (tym samym szczelina przez którą przeskakuje).
KlaudiuszBdg napisał/a: | Jestem przeciw robieniu niepotrzebnych kosztow i wymiany pol samochodu "profilaktycznie" |
Ja również, ale w przypadku świec nie jest to wymiana połowy samochody tylko wydanie trzydziestu kilku złotych na coś co stanowi podstawę funkcjonowania silnika benzynowego. W razie jakichkolwiek wątpliwości co do ich poprawnego funkcjonowania wymieniłbym bez namysłu;-) |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
|