Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[COLT CJ0] 1.3 brak mocy i wysokie spalanie
Autor Wiadomość
karlik22 
Nowy Forumowicz

Auto: bmw e46 2004 / COLT V 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 6
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 09-01-2011, 14:52   [COLT CJ0] 1.3 brak mocy i wysokie spalanie

Witam

to moj 1 post na tym forum więc witam wszystkich użytkowników.

wczoraj wsiadając do samochodu matki zauważyłem że jeździ jak muł.. Zapytałem matki czy nie zauważyła roznicy.. niestety ona twierdzi ze wedlug niej wszystko ok. Tłumaczy to tym ze ja na codzien jeżdżę samochodem o 120 KM mocniejszym..i ze to mi sie chyba wydaje.. Dzis autem przejechał sie kolega który jezdził takim jakis czas temu.. Auto "meczy sie" dziennie na przebiegach 6 Km w jedna strone (do pracy) i spowrotem.. czasami jakis kaufland i biedronka;P.. Kolega powiedzial to samo co ja.. Colt wogole nie przyspiesza.. tak jak wspominałem jeździ jak muł..przy 3-5 tys obrotów nie czuć mocy.. tak jak to czuc w tych samochodzikach;) gdy był sprawny jezdziłem jakis czas tym wozem i podziwiałem jak taki mały silniczek moze być tak dynamiczny.. teraz on jezdzi jak Fiat 126P.. Gdy depnie sie do "dechy" np na 2 biegu słychac tylko glosne buczenie i ledwo co ciagnie do przodu.. CO sie tez okazało na całym baku przejechał 300KM (nie wiem jaki jest tam bak.. ale 40-45 l napewno..)
w samochodzie miesiac temu zamontowany był nowy akumulator boscha, filtr powietrza i wymieniony olej z filtrem.. Dolewany tez był kilka razy specyfik o nazwie STP do czyszczenia wstryskow.. autko jezdzi jak jezdziło..

Prosze powiedzcie gdzie moge zajrzec i co moge wymienic aby autko odzyskało swoja dusze;).. Nie mam pojecia co w tych autach psuje sie najczesciej gdyz tak jak mowilem.. jezdze innym samochodem. Zauwazylem takze w nocy ze gdy stoje na swiatlach.. obroty na zimnym leciuteńko falują..odchyły 1mm od prawidlowych obrotow.. a gdy dodam gazu zegary podswietlaja się troszeczke mocniej (obroty spadaja, podswietlenie minimalnie przygasa..) Odpala na dotyk nawet przy mrozach -18 stopni

Dziekuje wam z gory za odpowiedzi !
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-01-2011, 15:04   

Trzeba odczytać kody błędów, wine za taki zachowanie może ponosić np., przepływomierz, sonda lambda, to akurat strzelanie na opak, takze najlepiej poznac jakie bledy moga tkwic w autku, albo zrobic pomiar funkcji rzeczywistych.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
karlik22 
Nowy Forumowicz

Auto: bmw e46 2004 / COLT V 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 6
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 09-01-2011, 15:07   

ROBERTDG .. dzieki za szybką odpowiedz;)

ja dysponuje tylko interfejsem do BMW, a do coltow nie wiem jaki program.. jaki interfejs itp. A nie widzi mi się jechac do aso i płacić kupe kasy po to zeby podpieli mi pod kompa..

może ktoś z forum z okolicy ma taką możliwość aby podlaczyć ten wóz za jakis czteropak;) ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-01-2011, 15:18   

Przewertuj FAQ

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17006

Jeżeli tam jest JOBD (wydaje mi się że chyba tak) to kody błędów można odczytać samemu ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
karlik22 
Nowy Forumowicz

Auto: bmw e46 2004 / COLT V 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 6
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 09-01-2011, 15:27   

tak jest tak JOBDII a ja posiadam OBDII.. Orientujesz sie moze czy ktoś z forum dysponuje odpowiednim sprzetem i programem zeby za 4ro pack podlaczyl mi tego biedaka pod kompa? bo on sie meczy:(
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-01-2011, 17:07   

#Karlik - zapytaj na forum regionalnym, czy ktoś nie mógłby Ci pomóc w tej kwestii.

A wydech głośniej pracuje niż kiedyś?
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
karlik22 
Nowy Forumowicz

Auto: bmw e46 2004 / COLT V 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 6
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 09-01-2011, 23:55   

na moje ucho wydech pracuje tak samo.. ktos mi powiedzial ze to moze byc sąda lambda przed katem .. ta z czterema kabelkami. Da sie ją jakoś pomierzyć?
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10-01-2011, 00:10   

Sonda lambda nie bedzie miala az takiego wplywu na osiagi chyba ze jest uwalona kompletnie ale wtedy powinien wyskoczyc chyba CE
Aby sprawdzic musisz sie wpiac podczas pracy silnika bez odpinania od gniazda i powinna latac 0,8 - 1 V z tego co pamietam, 2 przewody identycznego koloru (bodajze biale) to grzejne, druga para to sygnalowe

Sprawdz swiece kable i kat zaplonu rowniez, no i wymrugaj bledy (zewrzec piny bodajze 1 i 4 w JOBD, w faq opisana metoda i kody)

A sprzeglo sie nie slizga ?
 
 
karlik22 
Nowy Forumowicz

Auto: bmw e46 2004 / COLT V 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 6
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 10-01-2011, 12:22   

Nie, sprzegło zbiera jak nowe. jutro postaram sie sprawdzić sondę..jak sprawdzic swiece? dodam iż samochod nawet w mrozy pali na dotyk..
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-01-2011, 12:29   

karlik22, jedź na diagnostyke komputerową, niech podepną jakiś skaner, etc., zapłacisz w granicach 50-70zł za diagnoze, choć na początku mógłbyć sam spróbowac odczytac błedy, poprzez spięcie 1 i 4 pina w JOBD, kontrolka CE jezeli sie cos zapisalo, to wymiga kod błedu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10-01-2011, 19:28   

Swiece przede wszystkim sie oglada, mozna zmierzyc przerwe miedzy elektroda a masa, a jezeli maja juz troche najechane to po prostu profilaktycznie wymienic na nowe a napewno oczyscic druciana szczotka z nagaru.

Tylko ze znowu swiece tez maja maly wplyw na osiagi, bardziej rozruch i praca silnika (czy rowno sie wkreca na obroty, czy pali na wszystkie gary)
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 10-01-2011, 19:47   

KlaudiuszBdg napisał/a:
Tylko ze znowu swiece tez maja maly wplyw na osiagi, bardziej rozruch i praca silnika (czy rowno sie wkreca na obroty, czy pali na wszystkie gary)

Czyli twierdzisz, że jak pracuje na nie wszystkie gary lub gubi zapłony to ma to mały wpływ na osiągi? :roll: Świece to podstawa, koszt niewielki a wymiana prawie zawsze przynosi pozytywne efekty:-)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
raff89 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 21
Skąd: Gniezno
Wysłany: 11-01-2011, 10:23   

sonda może do końca uwalona nie jest, ale może mieć słabe czasy reakcji i podawać za ubogą albo zbyt bogatą mieszankę z tego powodu i spalanie rośnie, a ECU nie widzi wtedy błędu :( no i jest też opcja uszkodzenia głowicy i braku kompresji na jednym cylindrze nawet, miałem podobne objawy w oplu co prawda ale silnik działa wszędzie na podobnych zasadach :) , spalanie to wtedy 100% więcej jak normalnie być powinno, straszny muł ale samochód jeździ tylko że jakby chciał a nie mógł :( pomiar kompresji i diagnostyka prawdę powiedzą
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11-01-2011, 15:27   

idas, No tak, to zdecydowanie czuc i slychac, jak nie pracuje na wszystkie gary ;)
Mialem na mysli sytuacje kiedy swiece sa juz czesciowo zuzyte (daja slabsza, ale wystarczajaca iskre) wiec jeszcze dzialaja poprawnie - wtedy ubytek mocy jest praktycznie niezmierzalny, prawda ?

Jestem przeciw robieniu niepotrzebnych kosztow i wymiany pol samochodu "profilaktycznie" Bardzo zla praktyka warsztatow samochodowych "panie wymienimy i zobaczymy co dalej"

...Co nie oznacza ze nie nalezy wymieniac materialow ekspolatacyjnych ;)
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 11-01-2011, 15:57   

KlaudiuszBdg napisał/a:
Mialem na mysli sytuacje kiedy swiece sa juz czesciowo zuzyte (daja slabsza, ale wystarczajaca iskre) wiec jeszcze dzialaja poprawnie - wtedy ubytek mocy jest praktycznie niezmierzalny, prawda ?

Dla mnie był zauważalny, jak kupiłem auto miało świece NGK, po wykręceniu wyglądały na "prawie nowe", jak założyłem nowe to się zdziwiłem co to auto potrafi, tak samo spalanie spadło. Więc siła iskry ma również znaczenie (tym samym szczelina przez którą przeskakuje).
KlaudiuszBdg napisał/a:
Jestem przeciw robieniu niepotrzebnych kosztow i wymiany pol samochodu "profilaktycznie"

Ja również, ale w przypadku świec nie jest to wymiana połowy samochody tylko wydanie trzydziestu kilku złotych na coś co stanowi podstawę funkcjonowania silnika benzynowego. W razie jakichkolwiek wątpliwości co do ich poprawnego funkcjonowania wymieniłbym bez namysłu;-)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.