Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS] 1.3 + LPG nie odpala
Autor Wiadomość
djsmile 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 75
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-06-2014, 22:03   [MSS] 1.3 + LPG nie odpala

Witam kolegów.

Dziś nieprzyjemna sytuacja... Mitsu nie odpalił pod sklepem :( (chwilę wcześniej jeździłem i odpalałem bez problemu). Kontrolki świeca wszystkie, więc aku odpada. Kluczyk zapasowy również nie odpala, więc immobilizer też odpada. Rozrusznik nie wykazywał objawów żeby cos z nim było nie tak. Odpaliłem na pych i pozostawiłem w garażu... Czekam do poniedziałku i na warsztat. Może jakieś podpowiedzi co może być? Może komuś się coś takiego przydarzyło?
_________________
Bo czasem jest taka sobota, że niedzieli nie ma :-)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-06-2014, 22:10   

Ale rozrusznik "kreci" silnik czy nie, bo jeżeli nie to znaczy, że coś z nim jest, albo zawiesiły się sczotki, albo coś z instalcją elektryczną (kostka stacyjki, etc), albo wiele innych przyczyn
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
djsmile 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 75
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-06-2014, 22:12   

Rozrusznik nie kręci, przy pozycji maksymalnego przesuwu kluczyka słychać pompę paliwa jak się załącza (tak myślę że to pompa paliwa)
_________________
Bo czasem jest taka sobota, że niedzieli nie ma :-)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-06-2014, 22:22   

Dobrze słyszysz, profilaktycznie warto sprawdzić instalacje elektrzyczna przy rozruszniku, jednak pewnie bez demontazu i naprawy rozrusznika się nie obejdzie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
djsmile 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 75
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-06-2014, 22:24   

Patrzałem, że ciężki dostęp jest do rozrusznika, możesz to potwierdzić czy się mylę?
_________________
Bo czasem jest taka sobota, że niedzieli nie ma :-)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-06-2014, 22:43   

Jak chcesz potwierdzić bądź wykluczyć problem z rozrusznikiem bez jego demontażu, to weź jakąś żarówkę samochodową z kablami lub probówkę samochodową. Jeden kabel dotknij gdzieś do masy auta a drugim najpierw dotknij do śruby którą przykręcony jest gruby kabel zasilający rozrusznik, żarówka powinna się zapalić. Następnie tym kablem od żarówki dotknij do tego cienkiego idącego do rozrusznika i niech ktoś w tym momencie próbuje odpalać, jeśli żarówka znów sie zapali a rozrusznik nie zakręci, to będzie świadczyło, że jest coś nie tak z rozrusznikiem. Najprawdopodobniej będzie wina szczotek jak już wspomniał robertdg.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-06-2014, 22:43   

Jest mocowany od strony ściany grodziowej nad długą półosią, rewelacji nie ma, ale da się zdemontować ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
djsmile 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 75
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-06-2014, 19:16   

Co się okazało jak auto postało noc w garażu i tym samym silnik ostygl to z rana odpalił. Po krótkiej jeździe gdy silnik się zagrzał to znowu nie odpalił?? Nie wiem co to może byc. Rozrusznik?
_________________
Bo czasem jest taka sobota, że niedzieli nie ma :-)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-06-2014, 19:19   

Wstępnie posprawdzaj połaczenia masowe, ale nie można wykluczyć też rozrusznika czy tez kostki stacyjki które mogą być podatne na nagrzewanie się
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-06-2014, 21:31   

Taki sam objaw miałem właśnie przy zużytych szczotkach, z rana dał się odpalić a później już nie. Czasem dało się też odpalić po puknięciu czymś metalowym w rozrusznik.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 16-06-2014, 11:16   

Wez kawalek grubego kabla i podlacz do "-" akumulatora a drugi do jakiejs sruby przy silniku lub skrzyni.
jesli problem ustapi, to znaczy ze trzeba posprawdzac wczesniej wspomniane kable pradowe.
jesli nie ustapi to wina lezy w rozruszniku.
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-06-2014, 12:41   

Najprościej do tego użyć kabla rozruchowego.
 
 
djsmile 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 75
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-06-2014, 14:14   

Były zużyte szczotki rozrusznika... 140zł za całość
_________________
Bo czasem jest taka sobota, że niedzieli nie ma :-)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-06-2014, 16:53   

Cena razem z robocizną?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.