Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
układ hamulcowy
Autor Wiadomość
gabec
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2008, 15:09   układ hamulcowy

szukałem ale w końcu nie wszystko znalazłem.

Carisma z silnikiem 1.6 (w dowodzie wpisane 75kW) rok produkcji 2000 chociaż już zupełnie zgłupiałem. Jest to wersja po liftingu ale jeszcze z białymi światłami z przodu:). podobno Carismy z tego roku mają już hamulce tarczowe z przodu i z tyłu. Moja z tyłu ma bębny....
jakie tarcze powinienem założyć? rozmiarów jest tyle że już nie wiem które powinny być.
jakie polecacie tarcze i jakie klocki? ile powinny kosztować?
 
 
wit
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2008, 15:24   

Trzeba dobrac wg roku produkcji a najlepiej wg nr VIN.
 
 
piter23
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2008, 17:23   

Kolego tarcze z tyłu miały "chyba" niewszytskie wersje to samo było z Cari sprzed liftu.

Co do firm Cari sprzed liftu miała oryginalny układ lucasa, po lifcie prawdopodobnie też.
Polecane klocki do Carismy to właśnie firmy TRW-Lucas, są drogie ale dobre to samo tyczy się tarcz firmy ATE i textar, oraz Brembo.
Jest jeszcze mało znana japońska firma Sakura produkująca tarcze do Cari oraz firma kasziyama produkująca niezłe klocki, do klasy średniej zalicza się też japońską firmę NIPPARTS, mam ich klocki z przodu , są skuteczne ale potrafią popiskiwać. :(

Także klsa wyższa to:ATE, TRW-Lucas, Textar i Brembo
średnia : Sakura, NIPPARTS, ETE

omijaj szerokim łukiem produkty JC .

pozdrawiam
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-02-2008, 17:26   

gabec napisał/a:
Jest to wersja po liftingu ale jeszcze z białymi światłami z przodu:).

kazda Carisma do 2002rku (do ostatniego liftingu) miala biale klosze z przodu :P
gabec napisał/a:
podobno Carismy z tego roku mają już hamulce tarczowe z przodu i z tyłu.

to zalezy
gabec napisał/a:
jakie polecacie tarcze i jakie klocki? ile powinny kosztować?

ferodo, ate ...maja dosyc dobre klocki :)
gabec napisał/a:
jakie tarcze powinienem założyć? rozmiarów jest tyle że już nie wiem które powinny być.

Wiesz co najlepiej podjedz lub zadzwon do jakiegos ASO lub intercaru i tam Ci dokladnie powiedza jakie tarcze (rozmiar) powinienes zalozyc :)
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
roberto79 
Forumowicz

Auto: carisma 1,6 benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 88
Skąd: gdańsk
Wysłany: 03-03-2008, 10:59   

WITAM. MAM PYTANIE ODNOśNIE HAMULCóW.OD JAKEGOS CZASU ZAUWAżYłEM ,żE PODCZAS HAMOWANIA W CZASIE JAZDY POPSIKUJE MI W KOLE TYLNYM LUB OBU KOłACH.aUTO MAM OD PAżDZIERNIKA 2007.w GRUDNIU BYłO NA PRZEGLADZIE W aSO I WSZYSTKO OK.aLE PORADZćCIE MI CZY COS MAM Z TYM ROBIC CZY POPROSTU KLOCKO PISZCZą.AUTO BEZ ABS-U.DZIEKI.POZDRAWIAM. 8)
 
 
tom1312 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 194
Skąd: Komorów/Rzeszów
Wysłany: 03-03-2008, 14:26   

Witam! Ja też mam podobny problem,tzn.piszczy mi w prawym tylnym kole podczas hamowania oczywiście.Tylko że ja mam z tyłu bębny.Wyczytałem na forum że może to być wina pyłu który sie zbiera wewnątrz bębna.Rozkręciłem ,od razu zobaczyłem stan szczęk ale są w porządku,i faktycznie było trochę pyłu.Usunąłem go i faktycznie przez jeden dzień nie piszczało ale zaczęło z powrotem.W czym może tkwić przyczyna?Pozdrawiam!
_________________
"Mitsu" i wszystko jasne :)
01388/KMM
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-03-2008, 14:35   

gabec napisał/a:
jakie tarcze powinienem założyć?

Grubość tarczy - 18mm
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 03-03-2008, 15:14   

roberto79 napisał/a:
PODCZAS HAMOWANIA W CZASIE JAZDY POPSIKUJE MI W KOLE TYLNYM LUB OBU KOłACH.

Przede wszystkim jak piszesz to wyłącz Caps Locka.
Co do pisku to:
Niektóre rodzaje klocków hamulcowych przed końcem eksploatacji wydają ostrzegawczy odgłos podobny do pisku i wtedy trzeba je wymienić.
Drugą przyczyną powodującą taki efekt są różnego rodzaju zanieczyszczenia zgromadzone w okolicach zacisku, które podczas pracy hamulca ocierają się o tarcze wydając pisk. Tą usterkę można skutecznie usunąć przez oczyszczenie układu lub wymianę klocków.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
roberto79 
Forumowicz

Auto: carisma 1,6 benz.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 88
Skąd: gdańsk
Wysłany: 03-03-2008, 18:46   

To jeszcze raz ja,chcę poprawić swoje zapytanie gdyż okazało sie ,ze auto moje ma z tyłu bębny,nie klocki.Więc co moze byc przyczyną pisku???zaznaczam ,ze auto było w aso w grudniu,i dowiedziałem się,ze auto jest w świetnej kondycjii.dzięki bardzo.
 
 
Trzoso
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2008, 08:22   

Ja z trochę innym problemem. W sobotę byłem na przeglądzie i okazało się że siła hamowania tylnich hamulców jest 2x większa na ręcznym niż na nożnym. Mowa o GDI '98 wersja z bębnami.
Ma ktoś pomysł o co może chodzić?
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 21-04-2008, 12:36   

poziom płunu sprawdzony??? co prawda nie mam bębnów ale okładziny które masz moga być już wyjechane...trezba koniecznie zaglądnąć do środka
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2008, 13:37   

Trzoso napisał/a:
Ja z trochę innym problemem. W sobotę byłem na przeglądzie i okazało się że siła hamowania tylnich hamulców jest 2x większa na ręcznym niż na nożnym. Mowa o GDI '98 wersja z bębnami.
Ma ktoś pomysł o co może chodzić?

bo ręczny jest masakryczny w cari z bębnami - kazde kapcie potrafi zablokować na chropowatym asfalcie i dowolnej prędkości :P
no chyba, że się linka wyciągnie to słabo trzyma ale do rzeczy

podczas hamowania działa regulator siły hamowania, carisma ma lekki tył,
cały nacisk na przodzie i prawie cała siła hamowania na przodzie
czyli wszystko działa jak powinno,
gdyby tył łapał ci mocniej na hamulcu nożnym efekt byłby taki jak zaciąganie ręcznego w zimę na zakręcie, prędzej czy później byś się rozbił, bo auto wpadłoby w poślizg

więc nie ma co filozofować i porównywac bezposrednio ręcznego do nożnego
 
 
Trzoso
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2008, 14:08   

Dzięki Leser.
Ale z drugiej strony to facet w ze Stacji Kontroli Pojazdów powinien takie rzeczy wiedzieć i się nie przy..przać! Tym bardziej jeżeli Stacja funkcjonuje pod szyldem ASO Mitsu.
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2008, 14:38   

Trzoso napisał/a:
Dzięki Leser.
Ale z drugiej strony to facet w ze Stacji Kontroli Pojazdów powinien takie rzeczy wiedzieć i się nie przy..przać! Tym bardziej jeżeli Stacja funkcjonuje pod szyldem ASO Mitsu.

Jasne, ze powinien. Niech nie gada głupot argumentując "ręczny bierze 2x mocniej"
tylko wyciagnie magiczną ksiażeczkę, sprawdzi wartości katologowe, porówna je z pomiarem...
wtedy może określić czy wszystko jest ok czy wymagana jakaś naprawa...
 
 
bomar007 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-01-2011, 17:05   Rożnica w sile hamowania na tylnej osi

Ja również mam problem z różnicą siły hamowania (około 40%, 1.3KN na lewym i 2.0KN na prawym ) pomiędzy tylnimi kołami. Zastanawiam się co jest grane. Dodam że 6 miesięcy wcześniej wymieniałem tarcze i klocki z tyłu, oraz płyn hamulcowy. Czy przyczyną może być niezbyt dobrze odpowietrzony układ, np zalegające pęcherzyki powietrza przy kole lewym, lub różnica w grubości klocków rzędu max 2mm (po prawej stronie klocki są cieńsze ze względu na kilkakrotne zacięcie hamulca ręcznego i nieodblokowanie koła prawego)?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.