 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Gdzie u jest sonda Lambda? |
Autor |
Wiadomość |
georg_drugi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Runner 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-01-2011, 00:25 Gdzie u jest sonda Lambda?
|
|
|
Witam wszystkich.
Proszę o pomoc. Kupiłem MSR i doprowadzam go do porządku. Poprzedni właściciel to powinien dostać kijem za takie podejście do samochodu. Sporo w nim już zrobiłem no i zabrałem się za silnik i jego nierówne obroty na benzynie (gaśnie na jałowych) i kiepską pracę na gazie (zużycie paliwa, słaba moc). Okazuje się, że sonda Lambda została przykręcona kabelkiem do kolektora wydechowego i podłączona do kompa gazowego i elektroniki silnika. Chciałem ją wstawić do kolektora tylko nie wiem gdzie. Na allegro znalazłem taki kolektor jak na aukcji allegro:
http://allegro.pl/space-r...1394364070.html
ja zaś mam taki jak na na innej aukcji:
http://allegro.pl/mitsubi...1396494315.html
gdzie miejsce sondy jest zaślepione. Czy możliwe, że w moim miśku oryginalnie nie ma sondy. Były takie wersje silnikowe?
Proszę o pomoc i pozdrawiam Grzesiek. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-01-2011, 08:11
|
|
|
No to chyba wygląda na to, że masz kolektor z zaślepionym wejściem na sonde lambda, być może kolektor był pekniety i ex własciciel w dobrej wierze zakupił drugi, o czym nie wiedzial, że nie ma dziury na sonde, a mechanik po kosztach mu to tak zamontowal |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
georg_drugi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Runner 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-01-2011, 13:01
|
|
|
Nie o to chodzi. Czy oglądałeś linki, które podałem? W drugim linku jest zdjęcie kolektora takiego samego jak u mnie. Wygląda identycznie. Nie sądze by był to przypadek. W moim kolektorze brak dziury na sondę i sądzę, że powinna być w innym miejscu, stąd moja prośba.
Znalazłem coś na forum. Forumowicz ronetto opisywał, że: silnik 4G93 . wiem gdzie jest umnie ta sonda . tez nie mam jej na kolektorze a zaraz przed katalizatorem . ma 4 przewody. ostatnio wymienialem i pasuje uniwersalna.
Jak pisałem mój misiek to niedopatrzony złom i brak w nim katalizatora, a rura wydechowa to zespół pospawanych ze sobą rurek więc nie wiem co gdzie wstawić. Skłaniam się do zakupu sondy uniwersalnej i wymiany kolektora na taki z dziurą, tylko nie wiem czy wszystko będzie działać OK? Ktoś próbował takiego manewru.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-01-2011, 17:51
|
|
|
georg_drugi napisał/a: | Nie o to chodzi. Czy oglądałeś linki, które podałem? W drugim linku jest zdjęcie kolektora takiego samego jak u mnie. Wygląda identycznie. Nie sądze by był to przypadek. W moim kolektorze brak dziury na sondę i sądzę, że powinna być w innym miejscu, stąd moja prośba. | Przeczytaj jeszcze raz mój post ale ze zrosumieniem, jak napisałem wcześniej padłeś ofiarą czyjegoś macherstwa, dlatego jest tak jak jest, doprowadzisz układ wydechowy do porzadku, to i bedziesz wiedzial gdzie ta sonda ma byc, bo jak dobrze przeczytałes, moze byc albo w kolektorze albo przed katalizatorem, na twoim miejscu sprawdzilbym to wedle katalogu. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
georg_drugi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Runner 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 14 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 09-02-2011, 18:21
|
|
|
Witam ponownie.
Wróciłem z nart i dalej ciągnę temat sondy lambda. Zakupiłem już odpowiedni kolektor nawet z sondą lambda, tylko nie wiem czy sprawną. Czy ktoś wie jak ją sprawdzić bez podłączania do silnika, bo tego na razie nie mogę zrobić. Omomierz na dowolnym zakresie pokazuje przerwę.
robertdg bez obrazy. Zrozumiałem twoją podpowiedź, tylko chciałem się dowiedzieć czegoś konkretnego, tj. czy w tym modelu występowały dwa modele kolektorów? Z sondą w kolektorze, poza nim lub bez sondy. Byłem w sklepie "JAPOŃCZYK" niby specjaliści od japończyków i mi powiedzieli, że wg mojego VIN to powinienem mieć dwie sondy lambda: jedną w kolektorze, a drugą przed katalizatorem. Nie chciało mi się już dalej dyskutować.
Pozdrawiam i proszę o odpowiedź. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 09-02-2011, 18:37
|
|
|
georg_drugi, z tego co wiem to jak masz silnik 4G93 to powinienes miec sonde przed katem.
Silniki 4G37 jej tam nie mialy. To i to jest 1,8.
Co do sondy w w kolektorze to nie wiem.
Sonde sprawdz miernikiem jak sie nagrzeje. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-02-2011, 19:13
|
|
|
KaWu napisał/a: | georg_drugi, z tego co wiem to jak masz silnik 4G93 to powinienes miec sonde przed katem.
Silniki 4G37 jej tam nie mialy. To i to jest 1,8. |
Ja miałem 4G93 i miałem sondę w kolektorze Mój Runnerek był z 1993 r.p. jeśli to coś pomoże
KaWu napisał/a: | Sonde sprawdz miernikiem jak sie nagrzeje. |
NIe da się sprawdzić sondy poza autem, przynajmniej nie znam takowego sposobu. Sonda w Runnerze jest 4 przewodowa z grzałką i powinna działać od chwili uruchomienia auta. Dokładne info jak rozgryść sondę masz na stronie naszego kolegi klubowego Krzyżaka http://mitsubishifan.webpark.pl/ |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 09-02-2011, 20:43
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | NIe da się sprawdzić sondy poza autem, przynajmniej nie znam takowego sposobu. |
Ja nie pisalem zeby robic to poza autem.
[ Dodano: 09-02-2011, 20:44 ]
Adaho_krak napisał/a: | Sonda w Runnerze jest 4 przewodowa z grzałką i powinna działać od chwili uruchomienia auta |
to co powinna pokazywac po uruchomieniu zimnego silnika |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
|
|