jakiej firmy zestaw uszczelek pod głwicę |
Autor |
Wiadomość |
nimrodelipapi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4 CTV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2007 Posty: 38 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21-01-2011, 11:10 jakiej firmy zestaw uszczelek pod głwicę
|
|
|
Witam
Zamierzam wymienić rozrząd i okazalo się, że wyciska mi duże ilości oleju spod głowicy. Bylem u Adamusa w Mikolowie i zalecil demontarz glowicy wymiane uszczelnień zaworów, planowanie i nowe uszczelki. Mam zatem pytanko jakiej firmy zestaw uszczelek pod głwicę i uszczelniaczy kupić , mechanik zalecił zakup w serwisie oryginałów ( jak się okazalo - cena za same uszczelniacze 700 zl + 300 zl za uszczelke pod głowice).
Czy warto kupić HERTH+BUSS JAKOPARTS w Inter Cars cena za zestaw jakieś 400 zl. Czy mial ktoś doświadczenie z tymi częściami? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 21-01-2011, 11:25
|
|
|
Uszczelki: pod głowicę i pokrywę zaworów firmy Elring, uszczelniacze Corteco sprawdzone firmy. Polecam zamówić u Japaneze Uszczelka pod głowicę nie powinna kosztować 100 PLN, pod pokrywę zaworów 20 PLN a uszczelniacze nie wiem. Przy wymianie warto sprawdzić wszystkie uszczelniacze od strony rozrządu i wymienić, żeby później drugi raz nie rozbierać w przypadku, gdy będą ciekły... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
nimrodelipapi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4 CTV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2007 Posty: 38 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 26-01-2011, 14:11
|
|
|
A tak sie zastanawiam, może zrezygnować z remontu silnika i kupić sobie poprostu drugi nowy z mniejszym przebiegiem , zmienić rozrząd ( wszystkie cześci stoją w pokoju do wymiany rozrządu)- zawsze bedzie drugi silnik na części.
Koszt demontarzu i montarzu głowicy i jej regeneracja ( nie wiadomo co wyskoczy- czy nie trzeba będzie jej spawać byl wymieniac na nową) do tego kpl uszczelek ( pod glowice ok 100- 200z zł) i uszczelniaczy zaworowych ( dobre kosztują po 40zł/ szt. tj około 700zł za kpl ) to daje tyle co używany silnik z demontarzu albo i więcej.
Co myślicie w tej sprawie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 26-01-2011, 15:13
|
|
|
nimrodelipapi zależy co zamierzasz remontować? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
nimrodelipapi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4 CTV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2007 Posty: 38 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 26-01-2011, 20:38
|
|
|
głowice rzecz jasna, nastukalem już 60 kkm na LPG i wszystko by grało gdyby nie fakt że przy przedostatniej wymianie oleju wlano mi przez pomyłkę półsyntetyk po oleju mineralnym na którym jeżdżę od 5 lat i z takim go już kupiłem.
W ciągu kolejnych 10.000 km silnik po prostu rozciekł się i leje olej spod głowicy w miejscu pod aparatem zapłonowym i zaczyna pokazywać się po stronie rozrządu.
Sprawdzałem ciśnienie w cylindrach na przyrządzie pokazywało na każdym niemniej niż 14 bar ( wg książki powinno być po 14,5 bara).
Zastanawia mnie czy:
- tak duża ilość oleju może wyciskać spod głowicy na blok silnika i skrzynię biegów nie powodując mieszania się z płynem chłodzącym ( brak oznak w oleju i w płynie) ?
- tłuste plamy pokazują się na kolektorze wydechowym przy uszczelce
- spod korka wlewu oleju też wyciska olej co jakiś czas niewielkie ilości wycieram
ogólnie traci się od wymiany do wymiany 10.000 km cały wskaźnik między min i max.
Silnik odpala bez zarzutu od pierwszego za każdym razem
Co do nowego motoru to znalazłem taki z przebiegiem ponoć udokumentowanym 140 kkm tyle że pracował z automatem za 800 zł z "gwarancją rozruchową "
Chcę przygotować auto do tegorocznych wakacji a zamierzam trochę pojeździć i nie tylko w kraju |
_________________
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 26-01-2011, 20:44
|
|
|
Nie zmieniałbym silnika na Twoim miejscu.
nimrodelipapi napisał/a: | - tak duża ilość oleju może wyciskać spod głowicy na blok silnika i skrzynię biegów nie powodując mieszania się z płynem chłodzącym ( brak oznak w oleju i w płynie) ? | Zużyła się uszczelka i dlatego jest tam olej, pewnie kanał olejowy jest blisko ściany bloku i dlatego tam puszcza...
nimrodelipapi napisał/a: | - spod korka wlewu oleju też wyciska olej co jakiś czas niewielkie ilości wycieram | Podegnij blaszki przy korku, żeby lepiej dociskał lub zmień na nowy- koszt 15 zł.
Wymień uszczelkę pod głowicą, splanuj głowicę (pęknięta na pewno nie jest), zmień uszczelkę pod pokrywą zaworów i będzie git.
Planowanie ze sprawdzeniem-100 PLN
Uszczelka pod głowicę- 50-80 PLN
Uszczelka pod pokrywę zaworów- 20 PLN
Korek- 15 zł.
W sumie ok. 300 PLN plus robocizna, poza tym wiesz co masz. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
nimrodelipapi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4 CTV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2007 Posty: 38 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 27-01-2011, 13:18
|
|
|
wielkie dzieki za odpowiedź
mam jeszcze pytanie - jaki warsztat polecacie do wyminy rozrządu i remonu silnika??na śląsku oczywiście, mozliwie najbliżej gliwic.
niestety pan Adamus odpada - okazało się że bardzo drogo chce sobie policzyć.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-01-2011, 14:47
|
|
|
nimrodelipapi napisał/a: | niestety pan Adamus odpada - okazało się że bardzo drogo chce sobie policzyć.... | ile |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 27-01-2011, 14:54
|
|
|
robertdg napisał/a: | nimrodelipapi napisał/a:
niestety pan Adamus odpada - okazało się że bardzo drogo chce sobie policzyć....
ile | Właśnie? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
bladerunner
Forumowicz

Auto: MSR'97B+G,zafirA,HondaStream
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 83 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-02-2011, 17:54
|
|
|
nimrodelipapi napisał/a: | wszystko by grało gdyby nie fakt że przy przedostatniej wymianie oleju wlano mi przez pomyłkę półsyntetyk po oleju mineralnym na którym jeżdżę od 5 lat
|
U mnie auto też jeździło na mineralnym-wg. książki serwisowej przez rok przed zakupem. Ubywało mi oleju bez wycieków (0,5l dolewki po pierwszych 2000km). Nie było typowych oznak spalania oleju, ani mieszania się z płynem. Polecany na forum mechanik polecił mi płukankę i zmianę na półsyntetyk.
Po takim właśnie zabiegu spala oleju znacznie mniej, tzn. długość bagnetu, plus dolewka 0,25 na 10.000km. Na razie odpukać mimo mrozów silnik nie zdradza oznak rozszczelnienia.
Może więc-wbrew temu, co się na ogół sadzi-zmiana na rzadszy olej wcale nie musi być szkodliwa. |
|
|
|
 |
nimrodelipapi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4 CTV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2007 Posty: 38 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 03-02-2011, 20:17
|
|
|
Płukanka mu nie pomoże . Części lada dzień przyjadą i tylko umawiać się z mechanikiem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|