Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6W]Filtr oleju
Autor Wiadomość
seki 
Forumowicz


Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-03-2010, 13:46   [EA6W]Filtr oleju

Witam!

Niedawno sprawiłem sobie kombi w dieslu i przy wymianie oleju pojawił się problem. Otóż po zamówieniu filtra okazało się, że średnica gwintu zamówionego filtra to 26mm, a u mnie filtr ma +/- 24mm i za cholerę nie pasuje. Ba ten filtr dokładnie który posiadam w katalogu powinien mieć średnice gwintu 26mm, jednak w rzeczywistości to 24mm.
Czy ktoś się spotkał z tego typu problemem, bo nie wiem czy jechać do serwisu i olać sprawę, niech oni się męczą, czy próbować dobrać filtr wymiarowo.
_________________
Życie zaczyna się od 8000 RPM
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 13-03-2010, 14:06   

seki, jakiej firmy ten filtr, który zamawiałeś? Być może ktoś kombinował coś przy podstawie. Może był taki przypadek jak jest u mnie, że gwint na podstawie jest zerwany...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
Ostatnio zmieniony przez Andrew 13-03-2010, 15:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
seki 
Forumowicz


Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-03-2010, 14:22   

Zamówiłem filtrona, z tym, że każdy ma takie same wymiary. Ten który mam to JC. Nawet jak było coś u mnie grzebane przy filtrze to sam gwint zmieniać w filtrze to chyba się nie da.
_________________
Życie zaczyna się od 8000 RPM
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 13-03-2010, 14:38   

Ja mam założony filtron i wszystko ok pasowało. Dziwna sprawa u Ciebie... Z którego roku Twój gal? może rok ma coś do znaczenia...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-03-2010, 15:17   

seki, wedle katalogu Knecht http://217.6.60.45/mahle/...=fahrzeugDetail filtr OC274 (gwint M26x15) zamiennik Filtron OP622, moze ktoś u Ciebie przerabiał podstawe filtra, bo moze gwint na podstawie się zerwał.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
seki 
Forumowicz


Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-03-2010, 16:29   

No katalogi mam przerobione już. Kwestia tylko, że tak jak mówię filtr który jest u mnie ma otwór gwintu 24 a w katalogu pisze, że ten konkretnie filtr powinien mieć 24 jest możliwe, przerobienie gwintu (na mniejszy) w filtrze oleju? :shock:
_________________
Życie zaczyna się od 8000 RPM
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-03-2010, 16:53   

seki, przeczytaj tu http://forum.mitsumaniaki...ght=filtr+oleju
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 13-03-2010, 17:16   

seki, wydaje mi się, że musiałeś mieć przegwintowywaną podstawę filtra. Pisałem we wcześniejszym poście, że u mnie jest zerwany gwint i któryś z forumowiczów ma podobną sytuację... Stąd mój wniosek jest taki, że sam gwint na podstawie musi być delikatny, no i jeżeli na początku krzywo ktoś zakręci filtr i kręci na siłę to później sprawa oczywista... Nie wydaje mi się, żeby producent wypuścił silnik z dwoma rozmiarami gwintu. Zadzwoń w tej sprawie do sprzedawców polecanych na forum i zapytaj.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
seki 
Forumowicz


Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-03-2010, 17:26   

robertdg napisał/a:
seki, przeczytaj tu http://forum.mitsumaniaki...ght=filtr+oleju


Obawiam się, że mogę mieć podobny problem i trza będzie uderzyć do ASO.


Andrew to czy przegwintowana to inna sprawa chodzi mi o to też, że mam filtr w samochodzie który ma gwint 24mm a w katalogu stoi, że ma 26mm tak jak inne do tego silnika. I żeby w filtrze była większa dziura niż podawana to bym mógł dopuścić możliwość rozwiercenia otworu ale zmniejszyć gwint W FILTRZE to już raczej ciężko.
_________________
Życie zaczyna się od 8000 RPM
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 13-03-2010, 17:32   

Nowa podstawa filtra koszt ok. 1200 PLN, a nie możesz sczytać symbolu z tego filtra i sprawdzić do czego on podchodzi?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
pelu 
Forumowicz


Auto: GALANT 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 75
Skąd: kraków
Wysłany: 13-03-2010, 17:34   

andrew84 napisał/a:
Nowa podstawa filtra koszt ok. 1200 PLN, a nie możesz sczytać symbolu z tego filtra i sprawdzić do czego on podchodzi?


kurde mailem to samo pisac ;)
 
 
 
seki 
Forumowicz


Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-03-2010, 18:42   

No właśnie pisze przecież, że od tego Galanta. I katalogowo ma on gwint 26 a nie tak jak ten w aucie 24.
Nie wiem jak to jeszcze prościej napisać.
Katalogi mówią, że ten filtr dokładnie ten który siedzi obecnie w aucie tej firmy i tego oznaczenia to filtr od prawidłowego Galanta tyle tylko, że w katalogu pisze, że on ma 26mm tak jak każdy innej firmy i ten Filtrona który zamówiłem. Jednakże ten konkretny ma 24mm gwint więc wychodzi, że albo coś napierdzielone w katalogach albo ktoś przerabiał filtr tylko nie bardzo widzę taką możliwość.
_________________
Życie zaczyna się od 8000 RPM
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 13-03-2010, 19:08   

Wiem jaki gwint ma katalogowy filtr, dodam, że taki sam gwint ma poprzedni silnik gala, jak też silnik 1.8td 4D65. Skoro ten filtr jest po numerach taki jak podaje katalog, a średnica gwintu jest inna, to nie mam pojęcia o co chodzi :shock:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-03-2010, 19:11   

seki, ktoś to musiał przerobić, bo najwidoczniej gwint się zerwał, bo inne wersje galanta 2.0; 2.4; 2.5V6 posiadają wymiar gwintu M20x1.5, spisz oznaczenie ze starego filtra i taki filtr dobierz, jak bedziesz mial kod ze starego filtra to dowiesz sie od jakiego auta on jest
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
seki 
Forumowicz


Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-03-2010, 19:16   

andrew84 napisał/a:
Wiem jaki gwint ma katalogowy filtr, dodam, że taki sam gwint ma poprzedni silnik gala, jak też silnik 1.8td 4D65. Skoro ten filtr jest po numerach taki jak podaje katalog, a średnica gwintu jest inna, to nie mam pojęcia o co chodzi :shock:


No właśnie chyba próbnie zamówię taki filtr jak mam na aucie i zobaczę co było grzebane.
Rozumiem, że jak kupować podstawę filtra to to są tylko oryginały.

robertdg napisał/a:
seki, ktoś to musiał przerobić, bo najwidoczniej gwint się zerwał, bo inne wersje galanta 2.0; 2.4; 2.5V6 posiadają wymiar gwintu M20x1.5, spisz oznaczenie ze starego filtra i taki filtr dobierz, jak bedziesz mial kod ze starego filtra to dowiesz sie od jakiego auta on jest


Od mojego Galanta EA6W tak jak pisałem wcześniej.
Przerobić filtr jak rozumiem, może ktoś górę filtra jakoś patentowo przerabiał. Normalnie zalatuje mi tutaj niezłym drutem.
_________________
Życie zaczyna się od 8000 RPM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.