 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przeróbka silnika na gaźnikowy |
Autor |
Wiadomość |
szymon_vista
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt Vista
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-01-2011, 19:33 Przeróbka silnika na gaźnikowy
|
|
|
Posiadam Colta Vistę który jest na emeryturze (pisałem o tym wcześniej). Jako pomysł na pozbycie się problemów z gasnącym zapłonem kontrolowanym komputerowo rozważam zmianę wtrysków na gaźnik. Będzie to wtedy maszyna nie do zdarcia
Silnik to montowany również w galantach 1,997cc (podobno 4G63 ale ja się na tym nie znam), zdjęcie spod maski DSC_3251.jpg
Czy to jest w miarę wykonalne? Jak przedstawiałaby się koszty takiego zabiegu? Jakich części należałoby poszukać i ile byłoby z tym zachodu? Czy znacie kogoś, kto mógłby się tym zająć? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-01-2011, 21:16
|
|
|
Nie ma najmniejszego sensu, już wcześniej pisałeś, że pasek rozrządu przeskakuje. Na gaźniku będzie większy problem z regulacją, podciśnieniami i kilkoma innymi rzeczami. Pomijając już fakt, że kolektor wydechowy jest z EGRem, aparat zapłonowy na podciśnienie i pewnie jeszcze kilka innych szczegółów. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
szymon_vista
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt Vista
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-01-2011, 11:43
|
|
|
W jaki sposób steruje zaplonem (kąt wyprzedzenia) przy zwiększonych obrotach? Czy jest mozliwość sterowania mechanicznego? Pomiary podciśnień nie byłyby wtedy problemem? (Ostatecznie chyba można sobie podarować sterowanie zapłonem i nie mieć dobrego kopa, ale silnik dalej chodzi)
EGR – wydaje mi sie, ze można wszystkie spaliny puścić do rury zamiast z powrotem? (Gdzieś czytałem że EGR fabrycznie bywa możliwość zamknięcia ale nie wiem czy w tym modelu)
Pomijając regulacje czy jest to technicznie wykonalne wstawienia gaźnika do całego układu? Czy ktoś do takiego tematu podchodził? |
|
|
|
 |
|
|