Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] Przegub wewnętrzny
Autor Wiadomość
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 08-02-2011, 23:52   [E33A 2.0] Przegub wewnętrzny

Witam
W moim Galanciku, od czasu do czasu czuję lekkie wibracje przy przyspieszaniu, w przedziale ok 2500-3000 obrotów. Raz są, raz ich nie ma. Zarówno na Pb jak i Lpg. Pewnie wina przegubu wewnętrznego. Pytanie - jak się je ściąga? Podobnie jak zewnętrzne, zbija się je młotem, czy jakoś innaczej?

Druga sprawa, przy ruszaniu z uślizgiem kół, czuć takie jakby "bicie" na kołach, nie buksują równomiernie tylko jakby podskakiwały :) Kiedyś w dziale EA poruszano ten temat, i jeśli dobrze pamiętam, polecano zamianę przegubów wew. lewa-prawa strona (?). Dobrze pamiętam? Miałoby to jakiś sens?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-02-2011, 00:01   

Buksowanie a raczej podskakiwanie przy gwałtownym ruszaniu, to utrata i łapanie trakcji na przemian, która może być spowodowana róznymi czynnikiami, opony, amory, sprzęgło, etc
A jeżeli chodzi o przegub wewnetrzny, to sie go wyrywa ze skrzyni, jest osadzony na pierścieniu rozprężynym, czy jak to się tam fachowo nazywa, najlepiej zdemontować półoś i zobaczyć palcem gładź kielicha zanim się go wyciagnie ze skrzyni (przed wyciągnieciem go ze skrzyni spuścić olej ;-) )
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 09-02-2011, 00:12   

Jak ze skrzyni go wyrwać to wiem, przerabiałem już ten temat (całą półoś wyciągałem). Tym razem chcę go zbić z półosi. Stąd też moje pytanie o sensowność zamiany przegubów wewnętrznych stronami (lewa-prawa), i tak bedę miał je ściągnięte z półosi więc... (ale najpierw muszę wiedzieć JAK je ściągnąc :wink: )
robertdg napisał/a:
najlepiej zdemontować półoś i zobaczyć palcem gładź kielicha zanim się go wyciagnie ze skrzyni

?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 09-02-2011, 00:23   

Pierścień segera. A w zasadzie drut :P Muszę dokładniej opisywać ? :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-02-2011, 01:29   

Maretzky85, wachałem się z tym segerem, bo pewien nie byłem i wciąż nie jestem, tylko dlatego, że kiedyś kupowałem to dziadostwo i wiem, że jak to nazwałem segerem, to mnie gość opierniczył, a był to sklep specjalistyczny, wiec chyba cos jest na rzeczy ;-)

kamilek, jeżeli zamiana kielichów przegubów wewnetrznych pomoże to na krótko, a objawy które odczywasz są spowodowane zapewne wyżlobieniem w jednym z kielichów, dlatego pisałem o grzebaniu paluchem.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24318
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-02-2011, 06:54   

nic się nie zbija - półoś wychodzi z przegubu wewnętrznego po zdjęciu osłony gumowej - tam jest takie rozgałęzienie na 3 palce, na końcu palca masz łożysko igiełkowe z bieżnią zewnętrzną w kształcie kuli - żadna filozofia :)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 09-02-2011, 08:28   

Krzyzak, nie w każdym :P
W E32 półoś wychodziła bez oporu po zdjęciu gumowej osłonki, jednak w białym E33 już były segery, druty czy cokolwiek :P

robertdg napisał/a:
mnie gość opierniczył

Tutaj nie opierniczamy tak łatwo chyba ;) :P W każdym razie dobrze wiedzieć.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 10-02-2011, 01:39   

Ten drucik ściągne, jakoś go podważając, czy potrzebne mi będą superhiper szczypce do segerów?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-02-2011, 08:19   

Palcem go wystarczy wyciągnąć.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-02-2011, 10:16   

kamilek, a po co Ci ściągać drucik :?:
Maretzky85, kojarzy mi się z Edward Scissorhands :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kwazar1 
Forumowicz

Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 10-02-2011, 21:10   

Po zdjęciu osłony oczyszć przegub ze smaru (i tak będziesz musiał dać nowy). Wewnątrz przegubu prawie na samej krawędzi będzie drucik w rowku. Wyjmij drucik, wystarczy lekko podważyć płaskim śrubokrętem. Po zdjęciu drucika wysuń półoś z przegubu. Wewnętrzna część przegubu wyjdzie z półosią. Oczyść ze smaru, na końcu półosi jest pierścień segera. Jak go zdejmiesz to będziesz mógł zdjąć wewnętrzną część przegubu. Teraz możesz wyjąć kulki z koszyczka. Jak to zrobisz to będziesz miał przegub rozebrany na części składowe. Jeżeli zamierzasz go potem poskładać to będziesz potrzebował nowego smaru, polecam wymianę osłony i nowe opaski.
_________________
Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.