Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 10:58 |
[ALL] Po wymianie kół "krzywa" kierownica |
Autor |
Wiadomość |
cimon102 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-10-2006, 08:46 [ALL] Po wymianie kół "krzywa" kierownica
|
|
|
Witam.Jako że mieszkam na polskim biegunie zimna i już pare razy skrobałem rano szybki przyszdł czas na wymianę ogumienia na tzw zimowe.I jakie było mojej zdziwnienie gdy po wrzuceniu całych kół zimowych jadąc prosto autem kiera jest lekko skrecona Dodam, że zbieżność robiona byłą niecałe 2 miesiące temu (na wiekszych letnich kołach) od tamtego czasu nie było żadnej ingerencji w zawieszenie. Wiec co? Znowu mam jechac na zbieżność czy umocować kierownice by była na wprost
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 12:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 30-10-2006, 09:19
|
|
|
a jak puscisz kierownice to sciaga w ktoras strone?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 30-10-2006, 09:22
|
|
|
pewnie felgi byly zapieczone i koles z wulkanizacji potraktowal je mlotkiem lub z kopa i przestawil.
podjedz pod ustawienia kola kierownicy, inaczej sie nie da. |
|
|
|
 |
cimon102 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-10-2006, 09:42
|
|
|
Sęk w tym że nie sciaga mnie,a wulkanizator nie kopał (kooega i widziałem jak to robil).Wiec co?Do mechaniora na zbieżność? |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 30-10-2006, 12:24
|
|
|
Po każdej zmianie felg powinno się jechać na ustawienie zbieżności (to raptem i tak wychodzi 2x w roku).
Na zbieżności poproś też o ustawienie kierownicy na wieloklinie - zablokują kierownicę w położeniu "środkowym" i potem ustawią zbieżność. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-10-2006, 12:45
|
|
|
slo_mo napisał/a: | Po każdej zmianie felg powinno się jechać na ustawienie zbieżności |
A po co? |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 30-10-2006, 13:06
|
|
|
cimon102 napisał/a: | Sęk w tym że nie sciaga mnie, |
no to jak nie sciaga to jedz ustawic zbieznosc, pewnie masz ustawiona do letnich kol i na zimowych gubi zbieznosc przez co kierownica jest krzywa, |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 30-10-2006, 13:29
|
|
|
slo_mo napisał/a: | Po każdej zmianie felg powinno się jechać na ustawienie zbieżności (to raptem i tak wychodzi 2x w roku). |
podnosisz znowu koszty utrzymania samochodu: zmiana opon/wyważanie ok 40, zbieżność 60 razem 100, dwa razy w roku = 200
myślę, że na zbieżność należy jechać kiedy znosi przy kierownicy na wprost. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 30-10-2006, 13:39
|
|
|
Cytat: | myślę, że na zbieżność należy jechać kiedy znosi przy kierownicy na wprost. |
bedzie kierownica na wprost, a geometria zla bo na rozna srednice kol ustawiona i tak bedziesz jezdzil i ci podetnie opony z ktorejs strony |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 30-10-2006, 13:46
|
|
|
Matejko napisał/a: | Cytat: | myślę, że na zbieżność należy jechać kiedy znosi przy kierownicy na wprost. |
bedzie kierownica na wprost, a geometria zla bo na rozna srednice kol ustawiona i tak bedziesz jezdzil i ci podetnie opony z ktorejs strony | to może jeszcze wtedy, kiedy po puszczeniu kierownicy samo znosi? |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 30-10-2006, 14:05
|
|
|
tomusn napisał/a: | Matejko napisał/a: | Cytat: | myślę, że na zbieżność należy jechać kiedy znosi przy kierownicy na wprost. |
bedzie kierownica na wprost, a geometria zla bo na rozna srednice kol ustawiona i tak bedziesz jezdzil i ci podetnie opony z ktorejs strony | to może jeszcze wtedy, kiedy po puszczeniu kierownicy samo znosi? |
Czemu każdy woli iść na skróty? - ustawiasz zbieżność przy wymianie felg/opon i masz spokój i pewność że wszystko jest cycuś glancuś. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 30-10-2006, 14:15
|
|
|
ale nikt tu nie pisze ze TRZEBA wywazac kola/ustawiac zbieznosc, kazdy robi jak chce
ja ustawiam zbieznosc zawsze po wymianie na letnie bo mam w jednym aucie opony za 1100zl szt. a w drugim za 700zl i wole wydac 150zl na zbieznosc niz po kilku tysiacach kupic nowe opony.
zima nie ustawiam bo mam opony po 175zl szt i na nich mi nie zalezy.
reasumujac kazdy robi jak chce, podobnie jak z paliwem 98, jak ktos chce sobie zalewa. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30-10-2006, 14:17
|
|
|
cimon102, a zakładałeś nowe opony, czy używane??
tutaj przesylam coś o przechowywaniu opon.
Cytat: | Opona jest bardzo delikatnym elementem i aby po okresie zimowym lub letnim była sprawna i nadawała się ponownie do jazdy musi być odpowiednio przechowywana. Sposób składowania uzależniony jest od tego, czy przechowujemy całe koła, czy tylko same opony.
Najwygodniejszym rozwiązaniem jest pozostawienie opon w serwisie oponiarskim. Za niewielką opłatą lub nawet bezpłatnie warsztat przechowa nam opony w odpowiednich warunkach do następnego sezonu. Jednak nie wszystkie serwisy mają takie możliwości i jeśli sami przechowujemy opony musimy zadbać o właściwe składowanie, aby po kilku miesiącach opony nadawały się do dalszej jazdy.
Przed demontażem opon z samochodu należy oznaczyć ich pozycję na samochodzie, aby później założyć je w tym samym miejscu. Pierwszym krokiem jest dokładnie umycie kół, wysuszenie i wyjęcie z bieżnika wszelkich ciał obcych takich jak kamyki itp.
W oponach przechowywanych z felgami koła należy ułożyć jedno na drugim lub powiesić na specjalnym wieszaku. Nie wolno stawiać kół pionowo, ponieważ ciężar felgi spowoduje trwałe odkształcenie opony, które będzie dyskwalifikowało ją z dalszej eksploatacji. Tak uszkodzona opona powoduje hałas bardzo podobny do zużytego łożyska, jednak występuje przy innych prędkościach. Natomiast same opony należy przechowywać na stojąco i można co pewien czas obracać o 90 stopni. Nie jest to jednak konieczne przy oponach radialnych, gdyż nie występuje ryzyko odkształcenia, takie jak w ogumieniu diagonalnym, które obecnie nie są już stosowane w samochodach osobowych.
Można również składować opony jedna na drugiej, tak jak z felgami, układając maksymalnie po 10 sztuk. Nie wolno ich natomiast wieszać na hakach.
Opony powinny być składowane w pomieszczeniu ciemnym, suchym i chłodnym, z dala od benzyn i olejów. |
|
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 30-10-2006, 14:18
|
|
|
slo_mo napisał/a: | Czemu każdy woli iść na skróty? - ustawiasz zbieżność przy wymianie felg/opon i masz spokój i pewność że wszystko jest cycuś glancuś. |
nie denerwuj się, ja nie chcę chodzić na skróty, i nie chcę też słuchać gadki że jak mnie na coś nie stać to mam sobie nie kupować. Utrzymanie auta kosztuje, to wiemy wszyscy. Jeżeli komuś auto zarabia na siebie, ok, niech wymienia amortyzatory co 2 miesiące (znam takiego). Ja nie będę.
Chodzi mi tylko o nie robienie kosztów utrzymania auta, bo najskromniej w roku musiałbym wsadzić dwukrotność wartości - nie licząc paliwa.
Ja zrobiłem zbieżność, jak było trzeba.
no offence |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
|