Sonda lambda - kilka pytań |
Autor |
Wiadomość |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 28-01-2011, 18:25 Sonda lambda - kilka pytań
|
|
|
Kupiłem interfejs elm327 i podłączyłem go do miśka.
Okazało się iż świecąca dioda CE to błąd p0135 czyli obwód nagrzewania sondy lambda (blok cyl1, czujnik1)? wadliwe działanie - opis programu pcmscan.
1. Wobec powyższego mam pytanie - którą sondę mam wymienić? Tą w kolektorze wydechowym?
2. Czy są jakieś problemy z wymianą sondy np: problemy z odkręceniem, ukręcić ją można? Zastanawiam się czy wymienić ją sam czy zgłosić się do fachowca
|
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Artii 30-01-2011, 13:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 28-01-2011, 18:50
|
|
|
Na 98% pierwszą sondę czyli tą przed katalizatorem. Sondę odkręca się na zimnym wydechu z odłączonym AQ ( odłącz zanim wyciągniesz wtyczkę). Jakiś penetrant może pomóc. |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 28-01-2011, 18:54
|
|
|
Kamil_Ziomek napisał/a: | tą przed katalizatorem |
Czyli ta w kolektorze wydechowym?
Odłączenie aku jest konieczne? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 28-01-2011, 19:23
|
|
|
A drugą masz w katalizatorze? U mnie są dwie w rurze wydechowej nie wiem jak u ciebie. Ale pewnie piszemy o tej samej ( bliższa zaworom ).
Z reguły zawsze jak odpinasz wtyczki od osprzętu to powinno się odłączyć akumulator. |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 30-01-2011, 13:54
|
|
|
Z tego co się orientuję to sonda jest cztero przewodowa. Dwa przewody kolor czarny, niebieski oraz biały.
Pytanie brzmi:
3.Czy przewody czarne to obwód grzałki?
Czytałem że można w przypadku uszkodzenia grzałki wstawić rezystor i w ten sposób CE będzie wywalało błędu.
4. Jakiej wartości oraz mocy powinien być owy rezystor?
5. Jakie mogą być skutki uboczne po zastosowaniu rezystora? |
_________________
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 31-01-2011, 08:11
|
|
|
Artii napisał/a: | Czytałem że można w przypadku uszkodzenia grzałki wstawić rezystor i w ten sposób CE będzie wywalało błędu. |
Niektorym to pomaga.
Artii napisał/a: | Jakie mogą być skutki uboczne po zastosowaniu rezystora? |
Np. zwiekszone spalanie. Mozliwe problemy z obrotami ...
Jak padla sonda to wymien i bedzie po problemie. Ew. wykrec wyczysc, poczysc wtyczki i zobacz wtedy czy wywala blad. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 01-02-2011, 21:53
|
|
|
Sonda działa dobrze, problem jest z jej grzałką. Spalanie jest takie jak zwykle.
Nigdzie nie mogę znaleźć sondy innej niż bosh. Chciałem Denso ale nigdzie nie mają. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|