Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] Kolejna historia o skrzyni biegów, wchodzą 2,4
Autor Wiadomość
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-11-2010, 15:05   [E54A 2.0 V6] Kolejna historia o skrzyni biegów, wchodzą 2,4

Witam serdecznie :)

Mam taki MAŁY problem... wymieniłem w czerwcu pompkę sprzęgła i odpowietrzyłem układ, było super fajosko czyli... wchodziły wszystkie biegi nawet wsteczny... było pięknie:)

Teraz:

objaw nr 1... : biegi 1,3,5,R mogę wrzucić bez mega zgrzytu tylko przy wyłączonym silniku.
Kiedy są wbite ( R / 1 ) i włączam silnik, pomimo wciśniętego pedału sprzęgła ( który wydaje mi się sam by się wcisnął gdyby ciśnienie atmosferyczne wzrosło do 1005hPa , jest miękki jak wacek w zimnej wodzie ) auto rusza... wciskając hamulec obroty opadają do 100 lub 200 obrotów na minutę. Chcąc wrzucić neutralny bieg / luz tzw... musze lewą nogą zaprzeć się o pedał sprzęgła a prawą o pedał hamulca i z całej siły wypchnąć drążek ZB do luzu...

objaw nr 2... : rozpoczynam jazdę z biegu nr 2 ( dobrze że 150km i v6 ) później wrzucam 4 i 5 o ile ten ostatni ma ochotę na zabawę...

objaw nr 4...: próba wrzucenia biegu nr 1 zazwyczaj kończy się dźwiękiem podobnym do przyłożenia włączonej kątówki do luźniej cienkiej blachy....

objaw nr 5: ubywa mi płyn w układzie sprzęgła

objaw nr 6: FCUK!!! boję się że może się to wiązać z wymianą skrzyni... co mnie nie cieszy bo w takiej sytuacji wymienia gala na colta 1.6 albo mazde xedos 2.0 v6.

Jak zwykle dziękuję wszystkim, którzy zainteresowali się moim problemem i ewentualnie pomogli mi odnaleźć rozwiązanie problemu... kiedy będę w niebie szepnę o Was dobre słowo komu trzeba... a będę w niebie kiedy kolejny raz przy wyprzedzaniu tira przy 100km/h trójka nie będzie chciała wskoczyć i będę musiał szybko wrzucić 4...

Pozdrawiam z gorącego Białegostoku.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-11-2010, 15:28   

Sprawdź wysprzęglik
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 14-11-2010, 19:47   

gabriel86
Cytat:

Sprawdź wysprzęglik
lub spróbuj najpierw najzwyczajniej w świecie odpowietrzyć układ. Może być tak, że gdzieś dostaje się powietrze i układ się zapowietrza-może przez ten wyciek... Skoro piszesz, że
gabriel86 napisał/a:
objaw nr 5: ubywa mi płyn w układzie sprzęgła
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
liczner18 
Forumowicz

Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 135
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 14-11-2010, 20:02   

uklad sprzeglowy jest do sprawdzenia...a a dlatego ze ubywa Ci plyn.... skrzynia raczej jest ok
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 14-11-2010, 20:18   

liczner18 napisał/a:
.... skrzynia raczej jest ok


Ale to sie może szybko zmienić jeśli nie zrobisz sprzęgła :)

Albo siadła Ci kolego pompa sprzęgła, albo (co ja obstawiam) wysprzeglik.
 
 
 
liczner18 
Forumowicz

Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 135
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 15-11-2010, 02:23   

dokladnie pompa lub wysprzeglik, lub jeszcze jedna mozliwosc... poogladaj przewody moze sie poca gdzie przy srubkach.... ogolnie nie ma co płakac bo to nic strasznego...
 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 15-11-2010, 14:02   

liczner18 napisał/a:
dokladnie pompa lub wysprzeglik, lub jeszcze jedna mozliwosc... poogladaj przewody moze sie poca gdzie przy srubkach.... ogolnie nie ma co płakac bo to nic strasznego...


Dziękuję za słowa otuchy oraz przedstawienie prawdopodobnych powodów mojego problemu :) Chciałbym również się dowiedzieć gdzie szukać wysprzęglika? Czy to jest ten element, do którego wchodzi ramię pedału sprzęgła ( pompka sprzęgła ) czy to jest coś z osprzętu skrzyni?

Pozdrawiam i życzę szczęśliwej zimy :)

Ps. Jeżeli, któryś z Panów ma problem z rowerem lub planuje zakup takowego zapraszam, gwarantuję super cenę w zamian za okazane zainteresowanie i pomoc.

[ Dodano: 15-11-2010, 14:06 ]
hmmm.... a jakie są objawy starego oleju w skrzyni lub braku oleju ? jest jakiś wskaźnik poziomu oleju w przekładni?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-11-2010, 14:13   

gabriel86 napisał/a:
mazde xedos 2.0 v6
Mazdy to fantastyczne auta, wyjatkowo niezawodne, ale jak wszystkie inne mają swoje wady, a Xedos 6 z tym konkretnie silnikiem ma naprawdę poważną wadę.
 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 15-11-2010, 14:27   

Hugo napisał/a:
gabriel86 napisał/a:
mazde xedos 2.0 v6
Mazdy to fantastyczne auta, wyjatkowo niezawodne, ale jak wszystkie inne mają swoje wady, a Xedos 6 z tym konkretnie silnikiem ma naprawdę poważną wadę.
]

A możesz napisać jaką , tak z ciekawości pytam?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-11-2010, 17:02   

Bardzo duże spalanie oleju, co objawia się ogromnym dymieniem na niebiesko podczas rozruchu zimnego silnika. Ubytki oleju wynoszą nawet 1 litr/500 km. Przyczyną, jak mogłoby sugerować "poranne" dymienie nie sa uszczelniacze zaworowe, a zapiekające się pierścienie zgarniające (olejowe). Wymiana pierścieni na dobrych częściach to koszt kilku tysiecy pln z robocizną. Problem dotyczy też kilku innych silników Mazdy, min. 1.5 16V (Z5) z Maździe 323 oraz silnika 2.0 16V (FS) w Maździe 626.
 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 15-11-2010, 19:11   

Witam witam.... i o obrazek pytam


ten element to wysprzęglik, jest dostępny i kosztuje poniżej 100pln co mnie cieszy... teraz pytanie czy ta śmieszna część jest W skrzyni biegów czy OBOK skrzyni biegów, tzn czy z pozycji " ja w kanale auto nade mną " będę w stanie sam wymienić ten element... już wiem ( po historii z samodzielną wymianą pompki) że przy wysprzęgliku będzie mi łatwo odpowietrzyć układ.... z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam.
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 15-11-2010, 19:21   

Wysprzęglik masz przykręcony na zewnątrz skrzyni demontaż jest banalnie prosty.
A powiedz po co chcesz kupować cały wysprzeglik jak za 15zł możesz kupić reperaturkę? Do tego godzinka roboty i jest jak nowy :)
 
 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 16-11-2010, 11:31   

Tera to wiem że chcę kupić reperaturkę :) Dzięki :)
 
 
czarny.marcin 
Mitsumaniak


Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 420
Skąd: Bielsko-Biała/okolice
Wysłany: 16-11-2010, 12:21   

Hugo napisał/a:
Bardzo duże spalanie oleju, co objawia się ogromnym dymieniem na niebiesko podczas rozruchu zimnego silnika. Ubytki oleju wynoszą nawet 1 litr/500 km. Przyczyną, jak mogłoby sugerować "poranne" dymienie nie sa uszczelniacze zaworowe, a zapiekające się pierścienie zgarniające (olejowe). Wymiana pierścieni na dobrych częściach to koszt kilku tysiecy pln z robocizną. Problem dotyczy też kilku innych silników Mazdy, min. 1.5 16V (Z5) z Maździe 323 oraz silnika 2.0 16V (FS) w Maździe 626.


dokładnie to wszystko prawda . Silnik mazdy 1.8 V6 montowany w mx-3 tam jest ten sam problem
_________________
Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...

BMW :D - jest
Lancer kombi 2.0 Sport :) -jest
Suzuki Swift :) - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest :)
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 
 
 
djjarosz 
Mitsumaniak
dorek

Auto: mitsubihsi galant 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 12 Sty 2009
Posty: 106
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-11-2010, 17:43   

A czy coś możecie Szanowni Panowie napisać o Maździe RX-8? Czy warto sobie tym głowę zawracać?
Oprócz tego, że jej pojemność to 1,3 l, najniższa moc 192 KM, silnik Wankla, i że spalanie po mieście startuje od 17 l/100km.
Pytam nie dla siebie, tylko dla syna.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.