[E54A 2.0 V6] Kolejna historia o skrzyni biegów, wchodzą 2,4 |
Autor |
Wiadomość |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 14-11-2010, 15:05 [E54A 2.0 V6] Kolejna historia o skrzyni biegów, wchodzą 2,4
|
|
|
Witam serdecznie
Mam taki MAŁY problem... wymieniłem w czerwcu pompkę sprzęgła i odpowietrzyłem układ, było super fajosko czyli... wchodziły wszystkie biegi nawet wsteczny... było pięknie:)
Teraz:
objaw nr 1... : biegi 1,3,5,R mogę wrzucić bez mega zgrzytu tylko przy wyłączonym silniku.
Kiedy są wbite ( R / 1 ) i włączam silnik, pomimo wciśniętego pedału sprzęgła ( który wydaje mi się sam by się wcisnął gdyby ciśnienie atmosferyczne wzrosło do 1005hPa , jest miękki jak wacek w zimnej wodzie ) auto rusza... wciskając hamulec obroty opadają do 100 lub 200 obrotów na minutę. Chcąc wrzucić neutralny bieg / luz tzw... musze lewą nogą zaprzeć się o pedał sprzęgła a prawą o pedał hamulca i z całej siły wypchnąć drążek ZB do luzu...
objaw nr 2... : rozpoczynam jazdę z biegu nr 2 ( dobrze że 150km i v6 ) później wrzucam 4 i 5 o ile ten ostatni ma ochotę na zabawę...
objaw nr 4...: próba wrzucenia biegu nr 1 zazwyczaj kończy się dźwiękiem podobnym do przyłożenia włączonej kątówki do luźniej cienkiej blachy....
objaw nr 5: ubywa mi płyn w układzie sprzęgła
objaw nr 6: FCUK!!! boję się że może się to wiązać z wymianą skrzyni... co mnie nie cieszy bo w takiej sytuacji wymienia gala na colta 1.6 albo mazde xedos 2.0 v6.
Jak zwykle dziękuję wszystkim, którzy zainteresowali się moim problemem i ewentualnie pomogli mi odnaleźć rozwiązanie problemu... kiedy będę w niebie szepnę o Was dobre słowo komu trzeba... a będę w niebie kiedy kolejny raz przy wyprzedzaniu tira przy 100km/h trójka nie będzie chciała wskoczyć i będę musiał szybko wrzucić 4...
Pozdrawiam z gorącego Białegostoku. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-11-2010, 15:28
|
|
|
Sprawdź wysprzęglik |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 14-11-2010, 19:47
|
|
|
gabriel86 Cytat: |
Sprawdź wysprzęglik | lub spróbuj najpierw najzwyczajniej w świecie odpowietrzyć układ. Może być tak, że gdzieś dostaje się powietrze i układ się zapowietrza-może przez ten wyciek... Skoro piszesz, że gabriel86 napisał/a: | objaw nr 5: ubywa mi płyn w układzie sprzęgła |
|
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 14-11-2010, 20:02
|
|
|
uklad sprzeglowy jest do sprawdzenia...a a dlatego ze ubywa Ci plyn.... skrzynia raczej jest ok |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 14-11-2010, 20:18
|
|
|
liczner18 napisał/a: | .... skrzynia raczej jest ok |
Ale to sie może szybko zmienić jeśli nie zrobisz sprzęgła
Albo siadła Ci kolego pompa sprzęgła, albo (co ja obstawiam) wysprzeglik. |
|
|
|
 |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 15-11-2010, 02:23
|
|
|
dokladnie pompa lub wysprzeglik, lub jeszcze jedna mozliwosc... poogladaj przewody moze sie poca gdzie przy srubkach.... ogolnie nie ma co płakac bo to nic strasznego... |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15-11-2010, 14:02
|
|
|
liczner18 napisał/a: | dokladnie pompa lub wysprzeglik, lub jeszcze jedna mozliwosc... poogladaj przewody moze sie poca gdzie przy srubkach.... ogolnie nie ma co płakac bo to nic strasznego... |
Dziękuję za słowa otuchy oraz przedstawienie prawdopodobnych powodów mojego problemu Chciałbym również się dowiedzieć gdzie szukać wysprzęglika? Czy to jest ten element, do którego wchodzi ramię pedału sprzęgła ( pompka sprzęgła ) czy to jest coś z osprzętu skrzyni?
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej zimy
Ps. Jeżeli, któryś z Panów ma problem z rowerem lub planuje zakup takowego zapraszam, gwarantuję super cenę w zamian za okazane zainteresowanie i pomoc.
[ Dodano: 15-11-2010, 14:06 ]
hmmm.... a jakie są objawy starego oleju w skrzyni lub braku oleju ? jest jakiś wskaźnik poziomu oleju w przekładni? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-11-2010, 14:13
|
|
|
gabriel86 napisał/a: | mazde xedos 2.0 v6 | Mazdy to fantastyczne auta, wyjatkowo niezawodne, ale jak wszystkie inne mają swoje wady, a Xedos 6 z tym konkretnie silnikiem ma naprawdę poważną wadę. |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15-11-2010, 14:27
|
|
|
Hugo napisał/a: | gabriel86 napisał/a: | mazde xedos 2.0 v6 | Mazdy to fantastyczne auta, wyjatkowo niezawodne, ale jak wszystkie inne mają swoje wady, a Xedos 6 z tym konkretnie silnikiem ma naprawdę poważną wadę. | ]
A możesz napisać jaką , tak z ciekawości pytam? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-11-2010, 17:02
|
|
|
Bardzo duże spalanie oleju, co objawia się ogromnym dymieniem na niebiesko podczas rozruchu zimnego silnika. Ubytki oleju wynoszą nawet 1 litr/500 km. Przyczyną, jak mogłoby sugerować "poranne" dymienie nie sa uszczelniacze zaworowe, a zapiekające się pierścienie zgarniające (olejowe). Wymiana pierścieni na dobrych częściach to koszt kilku tysiecy pln z robocizną. Problem dotyczy też kilku innych silników Mazdy, min. 1.5 16V (Z5) z Maździe 323 oraz silnika 2.0 16V (FS) w Maździe 626. |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15-11-2010, 19:11
|
|
|
Witam witam.... i o obrazek pytam
ten element to wysprzęglik, jest dostępny i kosztuje poniżej 100pln co mnie cieszy... teraz pytanie czy ta śmieszna część jest W skrzyni biegów czy OBOK skrzyni biegów, tzn czy z pozycji " ja w kanale auto nade mną " będę w stanie sam wymienić ten element... już wiem ( po historii z samodzielną wymianą pompki) że przy wysprzęgliku będzie mi łatwo odpowietrzyć układ.... z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 15-11-2010, 19:21
|
|
|
Wysprzęglik masz przykręcony na zewnątrz skrzyni demontaż jest banalnie prosty.
A powiedz po co chcesz kupować cały wysprzeglik jak za 15zł możesz kupić reperaturkę? Do tego godzinka roboty i jest jak nowy |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 16-11-2010, 11:31
|
|
|
Tera to wiem że chcę kupić reperaturkę Dzięki |
|
|
|
 |
czarny.marcin
Mitsumaniak

Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 420 Skąd: Bielsko-Biała/okolice
|
Wysłany: 16-11-2010, 12:21
|
|
|
Hugo napisał/a: | Bardzo duże spalanie oleju, co objawia się ogromnym dymieniem na niebiesko podczas rozruchu zimnego silnika. Ubytki oleju wynoszą nawet 1 litr/500 km. Przyczyną, jak mogłoby sugerować "poranne" dymienie nie sa uszczelniacze zaworowe, a zapiekające się pierścienie zgarniające (olejowe). Wymiana pierścieni na dobrych częściach to koszt kilku tysiecy pln z robocizną. Problem dotyczy też kilku innych silników Mazdy, min. 1.5 16V (Z5) z Maździe 323 oraz silnika 2.0 16V (FS) w Maździe 626. |
dokładnie to wszystko prawda . Silnik mazdy 1.8 V6 montowany w mx-3 tam jest ten sam problem |
_________________ Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...
BMW - jest
Lancer kombi 2.0 Sport -jest
Suzuki Swift - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 |
|
|
|
 |
djjarosz
Mitsumaniak dorek
Auto: mitsubihsi galant 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 12 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-11-2010, 17:43
|
|
|
A czy coś możecie Szanowni Panowie napisać o Maździe RX-8? Czy warto sobie tym głowę zawracać?
Oprócz tego, że jej pojemność to 1,3 l, najniższa moc 192 KM, silnik Wankla, i że spalanie po mieście startuje od 17 l/100km.
Pytam nie dla siebie, tylko dla syna. |
|
|
|
 |
|