[E54A 2.0 V6] Dziwne "skrzeczenie" z układu kier. |
Autor |
Wiadomość |
sion2002
Mitsumaniak Co by tu teraz...
Auto: Gal E88A 2,5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2006 Posty: 453 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-06-2007, 20:26 [E54A 2.0 V6] Dziwne "skrzeczenie" z układu kier.
|
|
|
Witam
Właśnie wróciłem z małej wycieczki. W połowie trasy zacząłem słyszeć (szczególnie na ostrzejszych zakrętach) dziwny odgłos. Brzmi podobnie do skrzypienia sporych nie nasmarowanych drzwi, jest to dość głośny dźwięk. Na 100% nie pochodzi ze wspomagania. Pojawia się zarówno przy zgaszonym silniku, postoju jak i jeździe. Po podniesieniu maski i przysłuchaniu się stwierdzam, że dobiega z okolic przedniego, prawego koła. Niestety wszyscy mechanicy, których znam są dziś niedostępni - na jutro mam zaplanowaną większa trasę i boje się trochę teraz jechać. Jak myślicie, co to może być??
Prócz tego mam jeszcze jedno pytanie: czy ktoś z Was wymieniał samodzielnie górny, przedni wahacz? Zabierać się za to samemu, czy lepiej podjechać do mechanika? Na co ewentualnie trzeba się naszykować i na co uważać? Jak ostatnio się przyglądałem jego mocowaniu nie wydaje się skomplikowane.
Pozdrawiam
Szymon |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-06-2007, 20:50 skrzypienie
|
|
|
Witaj mi to wygląda na koncówke drążka kierowniczego , sworzeń wachacza poduszke Mcpersona lub tulejki wachacza Kup na stacji np. WD 40 i spryskaj wszystkie połączenia i postaraj sie też nalać do środka w gumki końcówki i sworznia wachacza przesmaruj wszystko co możliwe powinno pomóc napewno !!! |
|
|
|
 |
sion2002
Mitsumaniak Co by tu teraz...
Auto: Gal E88A 2,5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2006 Posty: 453 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-06-2007, 20:56
|
|
|
Na początku przyszłego tygodnia pojadę do mechanika i wtedy zrobię z tym porządek, pytanie tylko, czy taka jazda jest bezpieczna? Spryskać spróbuję
Pozdrawiam |
_________________ http://chomikuj.pl/sion2002 zapraszam
Colt 1986 -> Audi B3 1990 1,6 -> Gal E54A 6A12 1993 -> Carisma TD 1998 -> Gal TD 1997 -> Ecli 1993 4G63 (Został w rodzinie - brat - w obce ręce nie oddam) Spłonął -> Gal '93 E88A 2,5 V6 4x4 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-06-2007, 21:00 zawieszenie
|
|
|
Jak skrzypi to znaczy że coś sie zaciera jak nic nie stuka tylko skrzypi to można z tym jeżdzić nic nie powinno się poważnego stać Powodzenia |
|
|
|
 |
misieklodz30 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2007, 22:38
|
|
|
witam popieram bartekdeejay czasami mam podobny problem przy jeździe po wodzie. WD-40 zalatwia skutecznie ten problem |
|
|
|
 |
lookas2die4
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 94' 4G93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-07-2007, 00:33 [E54A 2.0 V6] Dziwne "skrzeczenie" z układu kier.
|
|
|
Witam
Miałem podobne objawy już 2 razy (z lewej i z prawej strony) i za każdym razem źródłem skrzypienia był sworzeń wahacza dolnego prostego.
Co do wymiany górnego wahacza jest bardzo prosta i nie ma tam nic szczególnego na co trzeba by zwracać uwagę. W tym wahaczu możesz wymienić sam sworzeń, w tym przypadku trzeba uważać na odpowiednie umieszczenie zgodnie ze znacznikami ponieważ działa on tylko w 2 kierunkach.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
woszu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2007, 17:16
|
|
|
hehe, a mnie w taki sposob skrzypial amortyzator i w zasadzie skrzypi do dzisiaj, ale to inny model wiec kto wie. moze to tez byc ktorys silentblock na wahaczach. |
|
|
|
 |
sion2002
Mitsumaniak Co by tu teraz...
Auto: Gal E88A 2,5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2006 Posty: 453 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 31-07-2007, 00:29
|
|
|
Witam
No i trochę pojeździłem i mogę coś powiedzieć. Następnego dnia po propozycji zakupiłem WD40, zdjąłem koło i spryskałem wszystkie gumy itp, jaki tylko były widoczne - pomogło W międzyczasie zaliczyłem kilka fajnych tras (np. Kielce-Wrocław-Kielce). Wczoraj znów zaczęło skrzypieć W tym tygodniu wreszcie otrzymałem od dawna oczekiwany zastrzyk kasy i do wymiany na pierwszym planie pójdą: wahacze przednie górne z obu stron (kolega załatwił mi porządne nie jakiś szmelc za dosłownie grosze), końcówki drążka (czy warto brać się za wymianę samemu?????), tuleje stabilizatorów przód i tył (zaczęły się tłuc) i co najbardziej mnie cieszy - silniczek krokowy (już praktycznie nie da się jeździć). Przy następnym przypływie kasy pójdą na wymianę wahacze dolne proste a na koniec zostawię blacharkę - Misiaczek jest strasznie poobijany. Dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
Szymon |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 13-08-2007, 21:15
|
|
|
Stary ja bym zaczął od wymiany prostego dolnego wahacza. ja miałem dokładnie te same objawy co Ty. Tyle, że u mnie zaskrzypiało dokładnie tak jak Ty to opisujesz a drugiego dnia podczas jazdy urwało sie koło. sprawcą był własnie dolny prosty wahacz. Okazało sie, że rozlazł sie na swożniu ( wyskoczyła główka z wahacza). Nie wierzysz? moge Ci podesłac fotki jak to wygladało. ja sie ciesze, że stało sie to przy 40km/h bo inczej byłoby krucho. Efekt: masa siwych włosów, problemy z transportem, wymiana uszkodzonego wahacza, pogiety błotnik i podłoga.
Od siebie dodam, że jeżeli jest luz na końcówce a gumy masz całe to w szczecinie jest facet co bardzo dobrze regeneruje wahacze. Sam mu wysłałem cały przodek do regeneracji i jestem baaaardzo zadowolony.
Bzdurą jest stwierdzenie, że jak nie stuka to można jeździć. ten wahacz nie stuka bo wisi na nim cały ciężar samochodu. podnieś autko na lewarku i jak koło bedzie w górze poszarp nim troche w górę i w dół, gwarantuje, że luz sie znajdzie
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11139 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 08-08-2010, 22:33
|
|
|
Krejzi napisał/a: | Wystarczy wymienic sworznie wahacza dolnego prostego ? ( zdecydowanie mniejszy koszt czesci :/ ) |
Samemu nie wymienisz tego sworznia.Trzeba wymieniać cały wahacz,albo stary wysłać do firmy zajmującej się regeneracją wahaczy.Jedynie samemu wymienisz sworzeń wahacza górnego.Polecam sprawdzić wszystkie wahacze,i wymienić je od razu.
Pozdro. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-08-2010, 22:39
|
|
|
poprzedni wlasciciel niby pisal ze wymienil wszystkie wahacz z przodu ale chyba cos nie bardzo skoro juz mi skrzypi :/ i to wlasnie przy skrecaniu tzn dopiero zaczyna skrzypiec ale jak skrzypi to kiepsko to brzmi, yhm bo widzialem na allegro sworznie za 25 zl sztuka a caly wahacz dolny prosty za 90. Czyli byle mechanik sworznia nie wymieni ?
[ Dodano: 08-08-2010, 22:42 ]
niestety narazie jestem w kiepskie sytuacji finansowej i musze zrobic tylko najbardziej wymagajace wymiany rzeczy. ( zostalo mi do wyrobu lozysko z piasta przod, te wahacze bo pewnie trzeba parami wymieniac, cos mi zaczelo leko z tylu jakby sprezyna o gume ocierala, dopiero kupilem auto i jestem bardzo przewrazliwiony na punkcie nowych odglosow bo nie wiem jeszcze z czym mozna jezdzic a z czym nie :/ ) |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11139 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 08-08-2010, 22:47
|
|
|
Według mnie,zawieszenie,i hamulce to podstawa w samochodzie.
pozdro. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11139 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 08-08-2010, 23:20
|
|
|
Ja osobiście wymieniam tylko uszkodzone elementy.Co jakiś czas jednak kontroluję stan zawieszenia. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|