Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Dławienie, szarpanie, problemy z odpalaniem
Autor Wiadomość
sixersfan 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: Radom
Wysłany: 28-08-2010, 08:59   [Cari 1.8 GDI] Dławienie, szarpanie, problemy z odpalaniem

Witam wszystkich. Mam problem z moją Cari 98r GDI. Mianowicie nie dawno pojawił się taki problem - po przejechaniu kilkunastu lub kilkudziesięciu km ( różnie to bywa) samochód traci moc, zaczyna nim szarpać przy próbie gwałtowniejszego przyspieszenia. Tak jakby miał problemy z dostarczaniem paliwa. Chwilowe spalanie skaczy mocno w górę. Jak samochód podczas jazdy trzyma się na niskich obrotach to jakos da się jechać, jednak każda próba przyspieszenia kończy się gwałtownym szarpaniem, zapala się check. Zauwazyłem, że czasami nawet na jałowym nie można go wkręcić powyżej 4000 obrotów (ale nie jest to regułą). Samochód często odpala dopiero za drugim razem, zdarzają się strzały z wydechu. Nadmienie, iz przepustnica, recylkulator spalin zostały wyczyszczone.
Wybieram się na diagnoze do serwisu - na co waszym zdaniem zwrócić szczególną uwagę. Diagnoza to koszt 183 zł i chciałbym, żeby precyzyjnie określić przyczyne takiego zachowania samochodu. Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam.
 
 
 
rodman26 
Forumowicz


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 80
Skąd: Ustroń
Wysłany: 06-09-2010, 20:06   

Witam forumowiczów po długiej nieobecności!Dopisze sie do tematu ponieważ mam tez problem z odpalaniem mojej Cari.Mianowicie po rannym odpaleniu auta (dodam że na rys)przejadę 15 lub 50km to bez znaczenia i zgaszę samochód,po 20 minutowej przerwie chcę go ponownie odpalić i już jest problem ponieważ zachowuje sie tak jak by miał odcięte paliwo("brak paliwa").Czasami uda mi się go odpalić po 10 minutowej wojnie a czasami dopiero na hol.Dodam również że dzieje mu się to raz na 2 może 3 tygodnie,no i objawy mulenia też ma w czasie jazdy.Proszę o pomoc albo przynajmniej o jakiś trop
_________________
Siła tkwi w detalach
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6990
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-09-2010, 21:40   

w obu powyższych przypadkach stawiam na układ paliwowy - zacząć od najtańszych fantów (filtry), przez sprawdzenie pompy niskiego ciśnienia i skończyć na pompie wysokiego ciśnienia......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
rodman26 
Forumowicz


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 80
Skąd: Ustroń
Wysłany: 06-09-2010, 21:52   

Więc nie mam wybory i od czegoś bedę musiał zacząć.Tylko dlaczego zaczęło sie to dziać z tym odpalaniem jak alarm zaczął szwankować(w czasie jazdy potrafił wyłączyć silnik,zegary zgasły i włączyły sie awaryjne światła)i dlatego został wycięty co do kabla.Po tym zabiegu 2 miesiące spokoju i znowu coś
_________________
Siła tkwi w detalach
 
 
ciniak 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 07-09-2010, 06:34   

Sprawdź z innym kluczykiem. Bardzo podobne objawy miałem, co prawda w innym aucie z immo.
 
 
rodman26 
Forumowicz


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 80
Skąd: Ustroń
Wysłany: 07-09-2010, 19:28   

Miałem tylko jeden kluczyk oryginał i tak robił,więc dlatego dorobiłem drugi i to samo!? 2 tygodnie spokoju i zaś zonk.Wydaje mi sie że paliwo bym wykluczył ponieważ na hol odpali ale może są warunki jakieś typu słaby impuls no nie wiem,nie mam pojęcia
_________________
Siła tkwi w detalach
 
 
sixersfan 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: Radom
Wysłany: 10-09-2010, 15:19   

Witam ponownie. Odwiedziłem serwis z moja Carismą i kompyter wykazał błą 56 (ciśnienie paliwa) oraz 41 ( wtryskiwacze). Ze względu na duże koszty jakie są w serwisie i nieufność wobec tamtejszych mechaników ( nowy serwis w Radomiu i mechanicy jeszcze zieloni w temacie) udałem się do niezłego elektryka w celu dalszej diagnozy. Najbardzej podejrzana pompa WC, jednak elektryk powiedział, żebym zrobił test - mianowicie jak zacznie samochodem szarpać to zatrzymać się zgasić i spróbować natychmiast odpalić - jeżeli odpali to oznacza błąd w elektryce, jeżeli nie to będzie już jakiś defekt mechaniczny - pompa WC. Samochód odpalił więc głównym podejrzanym jest czujnik ciśnienia paliwa( ten w regulatorze). Waszym zdaniem to ma sens??? I jeszcze jedno - cięzko dostać taki czujnik w sklepach mówią, że juz chyba wyszły z produkcji. Ja kupiłęm czujnik używany wraz z regulatorem jednak od mitsubishi pinin 1.8 gdi - czy będzie pasował???? Dzieki za odpowiedz. Próbowałęm sam go wymienić jednak za cholere nie moge go wyjąć z regulatora, więc w pon jedae do tegoż elektryka - napisze czy pomoglo.
 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 10-09-2010, 16:38   

sixersfan napisał/a:
Waszym zdaniem to ma sens???


Nie. Przy sprawnym układzie paliwowym autko będzie jeździć , wkręcać się na obroty nawet ze zdjętą wtyczką z tego czujnika, czyli w sumie bez czujnika, błąd 56 oczywiście będzie, a u ciebie, jak sam piszesz, tak nie jest, znaczy szarpie itd. Awaria czujnika jest rzadkim zjawiskiem i nie powoduje takich objawów.
Kolega wyżej już ci sugerował:
Bartek napisał/a:
w obu powyższych przypadkach stawiam na układ paliwowy - zacząć od najtańszych fantów (filtry), przez sprawdzenie pompy niskiego ciśnienia i skończyć na pompie wysokiego ciśnienia......


Może to ci pomoże: jak sprawdzić pompę
 
 
sixersfan 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: Radom
Wysłany: 11-09-2010, 10:19   

W takim razie jakie są objawy awarii czujnika?? Czy ten od mitsubishi pinin 1.8 gdi bedzie pasowal?? Jedna rzecz mnie zastanawia - gdy po przejechaniu jakiegoś dystansu zaczyna samochodem szarpac to po zatrzymaniu zgaszeniu silnika i odpaleniu jest już ok - nic nie szarpie wkręca się i po przejechaniu znowu jakiegos tam dystansu problem się powtarza. Filterki w pompie raczej dawałyby ciągłe objawy. Uszkodzona pompa też. Elektryk sugerował też jakieś zwarcie, ale powiedział, że należałoby zacząć od samego czujnika. A co z regulatorem???Czy on może powodować te problemy??? Jego błąd to 89, ale mając wpływ na ciśnienie może powodować też pojawianie sie błędu 56.
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 11-09-2010, 14:17   

Podłącz się pod EvoScana i zobacz czy spadki ciśnienia na pompie WC nie pokrywają się ze spadkami napięcia :)
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 12-09-2010, 14:00   

sixersfan napisał/a:
W takim razie jakie są objawy awarii czujnika??


Skrajnie niewłaściwe ciśnienie /zgodnie z manualem mniejsze jak 20 bar, bądź wyższe jak 69 bar przez czas 4 sekund i więcej/, czy też "zwalony" czujnik spowodują tę samą reakcję; błąd 56.
W przypadku gdy ciśnienie jest prawidłowe, nominalnie około 50 bar w całym zakresie obrotów, auto będzie jeździć normalnie pomimo niesprawnego czujnika.
Celowo podałem przykład z tym odpiętym czujnikiem bo robiłem taką próbę. Moje GDI jest z rocznika 1999. ECU w tym przypadku na pompie widzi 80 bar- pomiar Evoscanem /jest to więcej jak 69 bar i wywala błąd 56/. Autko wtedy jeździ normalnie, but do odcinki, nic się nie dzieje, problemów nie ma.

Znajdź kogoś kto ci to ciśnienie pomierzy, bądź zrób to sam, koniecznie w czasie jazdy, właśnie wtedy gdy autko zaczyna szarpać, a chwilowe spalanie leci w górę. Masz klasyczne objawy niesprawności układu paliwowego, do tego uszkodzony czujnik?. Za dużo tego "szczęścia"….
 
 
sixersfan 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: Radom
Wysłany: 19-10-2010, 11:57   

Witam wszystkich! Troche mnie nie bylo, ale jakoś przynajmniej narazie ppozbylem się tego problemu o którym pisałem. Kupiłem na allegro czujnik wraz z regulatorem od 1.8 GDi Mitsubishi Pinin. Czujnik wymieniłem i problem nie znikł, samochód jak się dławił tak i po wymianie. Postanowiłem, ze wymien ie pompe, ale kasy nie miałem to mowie, że się wstrzymam bo w sumie jak jezdze po mieście to nic się nie dzieje, dopiero na trasie. I tak jezdziłem ok 3 tyg. po czym musiałem pojechać do w-wy jakies 100km. Odziwo przez całą trase do wawy i z powrotem nic się nie działo i do tej pory problem się nie pojawil. Nie wiem czy moze wymiana czujnika cos pomogla ( ale bezpośrednio po wymianie nic na lepsze sie nie zmienilo). Tak czy siak w obecnej syt. odkładam wymiane pompy. Został mi reg. ciśnienia z czujnikiem ( tym ktory wyjolem ze swojego, więcnie wiem czy dobry) do sprzedania. Jakby ktoś był chętny to gg: 1483175
 
 
 
pawlo 
Forumowicz


Auto: LANCER 2.0 CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 40
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 19-10-2010, 18:37   

Moja Cari ma problem taki że faluje obrotami i szarpie podczas jazdy aż wkońcu zapala się i mruga CHECK ENGINE i przechodzi auto w tryb serwisowy.Wiem że padła w tym przypadku przepustnica. taki objaw jest wtedy gdy odklei się jeden z magnesów na elektromagnesie wychylenia przepustnicy miałem to samo rok temu przyklejali go na serwisie "..." i tak jeździłem do dzisiaj i znowu to samo ręce opadają.nie wiem co z tym zrobić.
_________________

Ostatnio zmieniony przez pawlo 19-10-2010, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6990
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 19-10-2010, 19:33   

Jeżeli zrobili to dobrze, to oberwał się drugi magnes, jeżeli źle i oberwał się ten sam, dopiero wtedy można ich nazwać jak to zrobiłeś :) .

Jak nie chcesz oddawać do serwisu, zapraszam poradzę sobie z tematem wysyłkowo.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
pawlo 
Forumowicz


Auto: LANCER 2.0 CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 40
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 19-10-2010, 21:02   

za pierwszym razem po sklejeniu odpadł w ten sam dzień więc podejrzewam że za trzecim razem prędzej odpadnie ich robota niż oryginał
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.