Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E57A 2.0D] Sprzęgło
Autor Wiadomość
rzulf 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: SCE
Wysłany: 03-02-2011, 16:14   [E57A 2.0D] Sprzęgło

Witam.
Mam problem ze sprzęgłem. Podejrzewam, że się zapowietrzło.

Jak odpale silnik to nie moge wrzucic biegu (zgrzyt jakbym nie wcisnal sprzegla). Jak odpale na biegu to odrazu po przekreceniu kluczyka zaczyna ruszac dosc mocno.

Jak temu zaradzić?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11184
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-02-2011, 16:31   

Zregenerować pompę sprzęgła,wysprzęglik,nalać nowego płynu,i jeździć :)
_________________

 
 
 
krzych38 
Forumowicz

Auto: galant 2.0 v6
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: jawor
Wysłany: 03-02-2011, 18:53   

pedał sprzęgła wpada czy nie jak nie to podobno tarcza się skończyła
 
 
rzulf 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: SCE
Wysłany: 03-02-2011, 18:54   

A mógłbym sie dowiedzieć jak mniej wiecej zregenerowac tą pompę? :D
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11184
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-02-2011, 22:07   

Na początek,sprawdź,czy jest płyn w zbiorniczku.Jeśli nie ma,to trzeba wyjąć pompę,rozebrać,wymienić uszczelniacze,i gotowe.To samo musisz zrobić z wysprzęglikiem.
Natomiast jeśli płyn jest,spróbuj kilkakrotnie nacisnąć pedał sprzęgła.Jeśli robi się twardszy,jest zapowietrzone.Jeśli nie,to może być problem ze samym sprzęgłem.
_________________

 
 
 
rzulf 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: SCE
Wysłany: 04-02-2011, 16:41   

Płyn nalany jest. Jak naciskam parenascie razy sprzeglo to robi sie twardsze.

Dowiedzialem sie ze powinienem odkrecic jakis zawór, który znajduje sie obok wysprzęglika, tylko nie mam pojecia jak wysprzęglik wyglada.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11184
Skąd: Radomsko
Wysłany: 04-02-2011, 17:03   

Sprawdź,czy w kabinie,w miejscu gdzie wchodzi pompa jest sucho,czy mokro.Gdzieś płyn musiał uciec.Wysprzęglik jest zamontowany przy skrzyni,ale nie wiem z której strony.To taki mały siłownik,który wypycha łapę sprzęgła.
_________________

 
 
 
rzulf 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: SCE
Wysłany: 06-02-2011, 21:23   



jak się nazywa ten mechanizm pod zbiornikiem na płyn, bo mam wrażenie, że problem tkwi tam
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-02-2011, 21:29   

Pompka sprzęgła
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krejzi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 414
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-02-2011, 10:36   

wysprzeglik ( przynajmniej u mnie ) jest widoczny od góry chociaz raczej niedostepny zeby do niego siegnac jest przymocowany od przodu tak jak stanac przed samochodem. Od spodu jest latwo dostepny, obstawialbym wlasnie jego. jak bylem w sklepie zeby kupic sprzeglo i reperaturke pompki to powiedzial mi sprzedawca ze pompka raczej nie rozszczelnia sie ot tak i musiala by sie pokrzywic, wysprzeglik 70 zł i to byla przyczyna caly plyn uciekal tamtedy a raczej zostawal pod osłoną gumową.
_________________
Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC

Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11184
Skąd: Radomsko
Wysłany: 07-02-2011, 16:32   

Krejzi napisał/a:
jak bylem w sklepie zeby kupic sprzeglo i reperaturke pompki to powiedzial mi sprzedawca ze pompka raczej nie rozszczelnia sie ot tak i musiala by sie pokrzywic,

Nic bardziej mylnego.Pracuje tak samo jak wysprzęglik,i zużywa się tak samo :)
_________________

 
 
 
rzulf 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: SCE
Wysłany: 07-02-2011, 16:54   

ok 10-cio minutowe naciskanie sprzegla pomoglo, ale przejechanie kawalka pochloneło część płynu. Pojde sie przejechać wieczorem i zobacze czy płyn dalej bedzie uciekał
 
 
weksel 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-02-2011, 19:26   

jak wcześniej uciekało to dalej będzie, nie ma na co czekać tylko kupić reperaturki i najlepiej płyn hamulcowy:)
 
 
Motofreak 
Mitsumaniak


Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: Ciepielów/Lublin
Wysłany: 05-04-2011, 20:36   

Witam wszystkich! Pilnie proszę o pomoc ponieważ jestem obecnie w Lublinie a do domu daleko :(
W sobote w Galu było zmieniane sprzęgło (docisk, tarcza, łożysko). Po odebraniu auta wszystko było ok (sprzęgło zaczynało brać od połowy i gwałtownie odpuszczało w trochę wyższym położeniu), ale po przejechaniu 30km i kilku godzinnym postoju brało już od samego dołu 2cm od podłogi aż nie mogłem zmienić biegu :x pojechałem do domu, odpowietrzyłem (z kolegą) i było ok ale op chwili znowu opadło, na szczęście tym razem wysprzęglało i dojechałem do Puław, odpowietrzyłem, zaczęło działać wyżej ale znowu opadło, jak dojechałem do LU znowu odpowietrzyłem i brało normalnie ale po 2 dniach postoju znowu bierze od samego dołu :evil: dzisiaj próbowałem odpowietrzać ale nic nie pomogło, biegi wchodzą prawie normalnie bez zgrzytania ale czasami sprzęgło idzie w dół bez żadnego oporu :cry:
w związku z tym: Czy tak powinno być? może jest jakaś regulacja wysokości brania sprzęgła? Może źle odpowietrzałem (prosze o instrukcje)?
_________________
Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający :D a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL :twisted: a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach
 
 
 
Soner 
Mitsumaniak
02137/KMM

Auto: Grandis 2004 2.4B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 761
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-04-2011, 21:35   

Cześć Motofreak, poczytaj posty wyżej. Nie może tak się zapowietrzać układ. Sprawdx dokładnie wysprzęglik na skrzyni, przewody, pompkę na ściance grodziowej czy tamtędy nie wycieka. Istnieją zestawy naprawcze jakbyś nie miał na nowe.
Motofreak napisał/a:
może jest jakaś regulacja wysokości brania sprzęgła?
tak jest na trzpieniu przy pedale sprzęgła. Klucz płaski "6".
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.